Telecom News - ePart - מחזירים את הכנסת לאזרחים

ePart - מחזירים את הכנסת לאזרחים

דף הבית >> אפליקציות בחינם >> אפליקציות בחינם של גופים ציבוריים >> ePart - מחזירים את הכנסת לאזרחים
ePart - מחזירים את הכנסת לאזרחים
מאת: חיים חביב, 19.1.16, 18:20
ePart
 
סטארטאפ חברתי, שהושק באופן רשמי היום, יאפשר לכל אזרח להשפיע על המתרחש בכנסת. כל אזרח יוכל לקבל עדכונים שוטפים על הנעשה בכנסת, לפי תחומי עניין אישיים ולהשפיע על דרך קבלת ההחלטות.
 

ePart היא יוזמה מקוונת של המייסד והמנכ"ל יוסי חיות, ושל נשיא Wix, ניר זוהר, שמשמש בה כיו"ר וכמשקיע הראשון. מהיום, יוכל כל אחד להשפיע באמצעות האתר - לפנות לח"כים, להצביע בסקרים ולהשפיע על המתרחש בכנסת, ולא רק בבחירות.

היזמים מסבירים, שבמציאות רוויית מידע ושפע של נושאים, שעולים לדיון מדי שבוע בכנסת, קשה לאזרח הישראלי לעקוב אחר דרך קבלת החלטות המשפיעות על חייו, קל וחומר להשפיע עליהן. למטרה זו הוקם הסטארטאפ  ePart, שמציע דרך נוחה ומהירה להתעדכן בנעשה בבית הנבחרים שלנו.

ePart דואגת לעדכן את המשתמשים בכל המתרחש, עוד טרם קבלת ההחלטות: המשתמשים מעודכנים לפני הדיונים, ומקבלים הזדמנות לפנות דרך האתר ישירות לחברי הכנסת הרלוונטיים או אף להצביע בסקרים בעד ונגד הצעות החוק.
 
את הרעיון הגה חיות במהלך עבודתו כעורך דין, שסייע בהתנדבות לניצולי שואה ולקשישים. אז הוא הבין, שכל אזרח יכול להשפיע על מה שחשוב לו דרך הכנסת, אבל לעיתים רבות אין לו את הכלים והידע לעשות זאת. הוא העלה את הרעיון בפני נשיא Wix, ניר זוהר, שהפך למשקיע הראשון בחברה וליו"ר הדירקטוריון שלה. בהמשך הצטרפו לחברה אמנון הררי כסמנכ"ל התוכן ועמליה שרייר, כסמנכ"לית פיתוח ואסטרטגיה. 
עד כה נרשמו לאתר אלפי משתמשים מכל רחבי הארץ, הצביעו על חוקים שונים, העבירו פניות לחברי הכנסת - ואף זכו למענה.
 
ב- ePart אומרים, שהטכנולוגיה כבר עשתה שינוי עצום כמעט בכל תחומי החיים, ואיכשהו הדמוקרטיה וההשפעה האזרחית עדיין נותרו תקועים במאה הקודמת. "אנו רוצים לתת את הידע ואת האפשרות להשפיע ולהשמיע קול לכל מי שמרגיש שיש דברים שחשובים לו, מכל גווני הקשת הישראלית, לא משנה איפה הוא נמצא על המפה הפוליטית, או לאיזו קבוצה הוא משתייך המטרה שלנו היא להשתמש בטכנולוגיה כדי לאפשר לכמה שיותר אנשים להיות על המגרש הדמוקרטי, לשחק בו ולהשפיע על מה שחשוב לו".


יוסי חיות: "הצוות שלנו לוקח את כל מה שנעשה בכנסת, מפרק את הנושאים הגדולים ואת עשרות הדיונים המתקיימים בשבוע לגורמים קטנים. ePart מעביר למשתמש עדכונים ברורים, פשוטים, מעניינים, מאוזנים, עם טיעונים בעד ונגד על כל מה שחשוב בנושאים, שהוא בחר כחשובים לו – ובהם בלבד. אם למשל, מעניין אותך להתעדכן בנושאי צרכנות, אנו נרכז עבורך באופן פשוט וברור את כל מה שהולך לקרות בתחום הזה: מדיון על גובה המכס על מוצרים, שהזמנת באינטרנט, ועד הרפורמה, שתייקר את מחיר הפסטה בסופר מתחת לבית שלך.
 
הח"כים מתחילים להשתלב בעניין. הם עונים לאזרחים ומשתמשים בדיונים במידע, שהם מקבלים מהאזרחים. החוויה, הידע והדעה האישית של כל אזרח יכולה לעלות על השולחן ולהשפיע, וזה מאוד מרגש".


ניר זוהר: "אנו מבינים, שלמרות שבכנסת יש רק 120 ח"כים, כל אזרח במדינה הוא מומחה במשהו, מומחה במה שחשוב לו, שבשבילו זה כל העולם. כל אחד יכול לתרום לדיון את הזווית שלו, שלעיתים חבר הכנסת, שמתעסק בעוד אלף נושאים והצעות חוק במקביל, לא היה מודע אליהן. גם הח"כים מרוויחים מהתהליך וחוכמת ההמונים נרתמת לטובת הדיון בכנסת, ויכולה להשפיע עליו ולשפר אותו".
 
בקרוב מתכוונים ב-ePart להרחיב את השירות גם לרשויות המקומיות ולישיבות הממשלה, בשאיפה לספק לכל אזרח תמונה מקיפה ומאוזנת לגבי דיונים והחלטות הנוגעות לחייו.
 
תמונה: (מימין לשמאל): ניר זוהר, יו"ר ePart ו- יוסי חיות, מייסד ומנכ"ל ePart
מייסדי הסטארטאפ החברתי



 
 
Bookmark and Share