Telecom News - איך ניתן לבצע שוק סיטונאי על רשת הוט כשאין כתובות IP לחלק ללקוחות?

איך ניתן לבצע שוק סיטונאי על רשת הוט כשאין כתובות IP לחלק ללקוחות?

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> איך ניתן לבצע שוק סיטונאי על רשת הוט כשאין כתובות IP לחלק ללקוחות?
איך ניתן לבצע שוק סיטונאי על רשת הוט כשאין כתובות IP לחלק ללקוחות?
מאת: אבי וייס, 20.1.16, 12:40שלמה פילבר

מעוניין בהרבה כתובות IPv4 בישראל כדי ליישם שוק סיטונאי? תשכח מזה! הוט דורשת כ-81 אלף כתובות כדי לפתוח שירות ללא חייגן על הרשת שלה. לא ניתן היום לרכוש כיום יותר מ-1,024 כתובות (אולי בשוק השחור בפקיסטן, ב-20 דולרים ל-IP).
 
הספין של "שוק סיטונאי" על רשת הוט
כמה מומחים ואנשי אינטרנט, שקראו את הניתוח, שביצעתי על השימוע לגבי שוק סיטונאי על רשת הוט, אמרו לי: "זה שקוף לגמרי, שמדובר בספין של מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר, בתמונה). משרד התקשורת הרי יודע, שאין מספרי IPv4 בישראל כדי להקצות להוט על מנת לבצע "שוק סיטונאי" על הרשת שלה והמשרד לא עשה מאומה כדי לעבור ל-IPv6, תהליך שיכול לקחת עשור בעלויות עתק".  
 
רקע (חיבור להוט עם חייגן ובלי חייגן):

ספק אינטרנט – ISP יכול לחבר את לקוחותיו על רשת הוט עם חייגן או בלי חייגן.

זו החלטה מאוד דרמטית וחשובה מבחינת הביצועים וגם מבחינת הקצאת מספרי IP. זה גם קובע אם הלקוח יישאר עם ספק האינטרנט או ינטוש אותו.
 
מי שמחובר להוט בלי חייגן, מקבל את מלא רוחב הפס של החיבור. למשל מי שמחובר להוט בלי חייגן דרך הספקים הגדולים, נניח נטוויז'ן, הוטנט, פרטנר, או בזק בינלאומי, מקבל בחיבור של 100 מגה, 100 מגה לפחות.

אולם, אם הוא מחובר עם חייגן, הוא יכול לקבל רבע עד חצי מרוחב הפס הזה.
 
ב"מבחן דרך" מקיף, שערכתי כאן, מצאתי, שבחיבור עם חייגן להוט אני מקבל פחות מ-40 מגה, מתוך החבילה של 100 מגה (די דומה בביצועים למי שמחובר ב"שוק הסיטונאי" על רשת בזק, בחבילה של 100 מגה...).
 
יתרה מכך: ספקיות אינטרנט  קטנות דוגמת טריפל סי ואקספון-018 מבצעות NAT (בגלל המחסור במספרי IPv4, שיפורט בהמשך) ואז הביצועים יורדים עוד יותר. NAT זה "תרגיל רשת", שגם חברות הסלולר הישראליות מבצעות. לכן, הביצועים בפס הרחב הסלולרי בישראל מאוד נחותים בכל השוואה מול העולם.
 
אם לא די בכך, לקוחות, שיש להם למשל "בית חכם" עם מצלמה, סיכוי סביר ,שהחיבור של המצלמה לא יעבוד בגלל ה-NAT. כך גם יקרה אם מפעילים מערכות חכמות אחרות ברשת הביתית דוגמת: VoIP, Gaming או OTT, שמאוד רגישים לקיומו של NAT בחיבור לאינטרנט. מי שהתנסה בתופעות הללו, די מהר עוזב את הספקים הקטנים ועובר לספקים הגדולים, אלה המספקים חיבור ללא חייגן.
 
מה הוט דורשת?
כדי לפתוח שירות של ספק אינטרנט על רשת הוט, צריך לספק להוט מספרי IPv4. את התלאות, שעובר כל ספק אינטרנט בישראל, כבר חשפתי כאן. שום ספק אינטרנט רציני, לא יסכים כיום לחבר לקוחות על רשת הוט עם חייגן (שאז לא צריך לספק להוט מספרי IPv4). אם ספק לא ייתן חיבור בלי חייגן, הלקוחות פשוט לא יתחברו אליו, או יברחו ממנו חיש מהר (מוסבר למה, בסעיף הקודם).
 
ככה זה עובד ברשת הוט מאז ומתמיד וזה לא ניתן לשינוי בלי השקעות עתק מצד הוט. את זה (לספק להוט מספרי IPv4) יצטרך לעשות כל ספק, שירצה לעבור ל"שוק הסיטונאי" על רשת הוט. גם ספק, שיש לו כבר לקוחות על רשת הוט, לא יוכל להעביר את מספרי ה-IP הישנים לרשת החדשה של "השוק הסיטונאי", אלא אם ינתק בבת אחת את כל הלקוחות בחיבורים הישנים ויאלץ אותם לעבור במכה אחת לשוק הסיטונאי, תרחיש לא סביר בעליל.
 
הוט דורשת כ-81 אלף כתובות IPv4 מספק חדש על הרשת שלה (/22 לכל 80 הנתבים של הוט ברחבי המדינה). אם מתחילים להתווכח עם הוט ניתן לרדת לכך, שהיא דורשת כ-30 אלף כתובות, ואם מתחילים בצעקות, בכי, יללות, מכתבי איומים ותלונות במשרד התקשורת נגד הוט, הוט מוכנה להסתפק בכ-10,240 כתובות IPv4 (דהיינו: /25 לכל ה-80 נתבים שלה). אין פחות מזה. 
 
כלומר: ה-ISP, שרוצה להיכנס ל"שוק סיטונאי" על רשת הוט, צריך "להביא מהבית" עשרות אלפי כתובות IPv4. אין דבר כזה במדינת ישראל, לשום ISP. למה? זה בסעיף הבא.

גם אם יש איזה ISP ש"החביא" עד היום (או רכש ב"שוק השחור") כמות מספקת של מספרי IPv4, כרזרבה סמויה לאפשרות שכזו (של תחילת "שוק סיטונאי" על רשת הוט), זה יהיה ממש לא סביר להרשות רק לאותו ספק להיות ב"שוק הסיטונאי" ולהפוך למונופול, ושכל הספקים האחרים לשירותי אינטרנט לא יוכלו לתת שירות במסגרת "שוק סיטונאי" על רשת הוט, כי אין להם מספרי IP והם לא מוכנים לרכוש כאלו בספסרות ובמחירים מופקעים.

דהיינו: בטווח הזמן הנראה לעין (בעשור הקרוב), אין שום יכולת להפעיל "שוק סיטונאי" על רשת הוט. להעביר את רשת הוט וכל רשת האינטרנט של הלקוחות בישראל ל-IPv6, זה מהלך, שטרם החל. גם אם יתחיל, זה ייקח כעשור בהשקעות עתק. כלומר: אין בכלל מצב, שיהיה "שוק סיטונאי" על רשת הוט. זה רק ספין.
 
המחסור במספרי IPv4 בישראל
הנושא הזה הוצג כמה פעמים באתר (למשל כאן, כאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן), וכעת נציג תמונת מצב עדכנית של התחום, לאור ההחמרה, שחלה בחודשים האחרונים בנושא זה. לא נשאר שום מלאי של כתובות IP בישראל
 
זו החמרה מאוד רצינית, שהובילה (בדיוק כפי שצפינו), ליצירת "שוק שחור" במספרי IPv4. למשל, בפקיסטן מוכרים מספרים בעלויות מטורפות, למשל ב-20 דולרים ל-IP למי שרוכש 10,000 מספרים לפחות (וכנראה, שיש מי שרכש שם מספרי IPv4 מישראל). המחירים ב"שוק השחור" בישראל - כבר מתקרבים למחיר המבהיל הזה. כרגע, במערב יש "שווקים שחורים" שמוכרים IP ב-11 דולרים למספר..
 
אם לא די בכך, איגוד האינטרנט הישראלי מחביא "מטמון" של עשרות אלפי מספרי IPv4 כפי שחשפנו כאן, ולא עושה עם זה מאומה. לעניות דעתי, אם משרד התקשורת מעוניין באמת ב"שוק סיטונאי" על רשת הוט, עליו להפקיע את "המטמון" הבלתי מנוצל הזה מידי איגוד האינטרנט הישראלי.

סיפור מעורר גיחוך, שניתן לסווג אותו תחת הכותרת של"טייסי חלל", הוא שכמה ISP פנו בשנה האחרונה (וכמה פעמים) למשרד התקשורת בבקשה לתקן ולעדכן את הרישיון שלהם ולציין בו שהם תומכים (או מתכוונים לתמוך) ב-IPv6, במשרד התקשורת התנגדו לתיקון הרישיון בטענה שהם לא מכירים שירות כזה וזה דבר עתידני.... 
 
במציאות של היום, חברה כלכלית, שרוצה להפוך לספק אינטרנט, עלולה להפסיד הרבה מאוד כסף או אפילו לפשוט רגל, רק בגלל מספרי ה-IP. גורם ממשלתי או ציבורי, שמעוניין לשפר את השירות לציבור, נתקל בתקרת זכוכית (מחסום של ממש) בניסיון לשפר או להרחיב שירותי האינטרנט הניתנים לציבור. כל זאת, אודות למחנק החמור בכתובות אינטרנט IPv4 בארץ ובעולם כולו.
 
במדינת ישראל הוקצו לאורך השנים הכמויות הבאות, ע"י מנהל הכתובות האינטרנט האירופי (RIPE):
  • עד  סוף שנת 1992  כ-1,310,000
  • בין השנים 1993 -  1996  כ-415,000
  • בין השנים 1997 -  2000  כ-680,000
  • בין השנים 2001 -  2004  כ-1,540,000              
  • בין השנים 2005 -  2008  כ-1,610,000
  • בין השנים 2009 -  2012  כ-1,960,000 (עד 14/9/2012 לפי נוהל הקצאה רגיל של  RIPE),
  • בין השנים 2012 -  2015  כ-54,000  החל מ-15/9/2012 לפי נוהל הקצאה החרום של RIPE).
בתאריך 15.9.2012 הופעל נוהל החירום של RIPE (סעיפים 5.0 ו-5.1, שיפורטו בהמשך בנוסח המקורי באנגלית). הכמות המרבית להקצעת כתובות IPV4 לבקשה היא 1,024 לכל היותר, גם אם קיימת לכאורה הצדקה לכמות גדולה יותר כגון: 5,000 או 10,000, או 50,000. מגבלה זו מהווה מכשול אדיר ו"בור בלי מכסה ותחתית" לשחקנים חדשים למתן שירותי אינטרנט.
 
כמו כן, הנתון הזה מהווה מחסום בפני ממשלה וגופים ציבוריים, שמעוניינים להרחיב או לשפר את מגוון שירותים באינטרנט, שניתנים לציבור הרחב (פגיעה ממשית בציבור).

אך לאחרונה דווח על ההחלטה להרחבת שירותי הממשלה באינטרנט ("ישראל דיגיטלית"), הרחבה מאוד משמעותית. מהיכן הממשלה תשיג את כל מספרי ה-IP הדרושים לתכנית היפה הזו?
 
להלן הנוסח המקורי של "נוהל החרום" של  RIPE:
5.0 Policies and Guidelines for Allocations
An allocation is a block of IPv4 addresses from which assignments are taken.
All LIRs receiving address space from the RIPE NCC must adopt a set of policies
that are consistent with the policies formulated by the RIPE community and
described in this document.
5.1 Allocations made by the RIPE NCC to LIRs
Details of how to join the RIPE NCC can be found in the RIPE Document
"Procedure for Becoming a Member of the RIPE NCC"
On application for IPv4 resources LIRs will receive IPv4 addresses according to
the following:
- The size of the allocation made will be exactly one /22.
- The sum of all allocations made to a single LIR by the RIPE NCC after the
14th of September 2012 is limited to a maximum of 1024 IPv4 addresses
(a single /22 or the equivalent thereof).
- The LIR must confirm it will make assignment(s) from the allocation.
In case an allocation of a single /22 as per clause 1 can no longer be made,
multiple allocations up to an equivalent of a /22 in address space will be made to
fulfill a request.
את המסמך המלא של נוהלי הקצעת כתובות IPV4 ניתן למצוא בקישור הבאה:
https://www.ripe.net/publications/docs/ripe-649

בנוסף ליבשת אירופה (אליה אנו שייכים), "נוהלי החירום" להקצעת כתובות IPv4 מופעלים ביבשות נוספות לפי הפירוט הבאה:
  • ביבשת מרכז ודרום אמריקה הכמות המרבית היא 1,024 כתובות בדומה לנוהל האירופי. אבל הנוהל באזור זה דורש תקופת צינון של 6 חודשים בין שתי בקשות עוקבות לקבלת כתובות IPv4.
  • ביבשת אסיה הכמות המרבית להקצעה היא 2,048 כתובות לבקשה. בעתיד הקרוב התקרה תצומצם ל-1,024 כתובות לבקשה.
  • ביבשת צפון אמריקה הכמות המרבית לבקשה היא 256 כתובות. אבל הנוהל באזור זה דורש תקופת צינון של 6 חודשים בין שתי בקשות עוקבות לקבלת כתובות IPv4.
לאור החמרה המתמדת במחנק הכתבות IPv4 בכל העולם, מדינת ישראל נדרשת להצטרף למאמץ העולמי למעבר לכתובותIPv6  כדי למנוע או למזער את נזק הנובע ממחנק כתובות האינטרנט כפי שתואר במסמך זה.
 
בשלב זה: מדובר בחלום שלא מתגשם ולא יתגשם, עם הצוות הקיים במשרד התקשרות הישראלי



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7.4.24 -  ועידת ישראל לטכנולוגיות המידע

8.4.24 - 13th Israel Machine Vision Conference (IMVC) 2024 

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים