Telecom News - שירות משולב חדש של חדרי שיחות וידיאו ארגוניים בענן ובמודל תשלום בענן

שירות משולב חדש של חדרי שיחות וידיאו ארגוניים בענן ובמודל תשלום בענן

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> שירות משולב חדש של חדרי שיחות וידיאו ארגוניים בענן ובמודל תשלום בענן
שירות משולב חדש של חדרי שיחות וידיאו ארגוניים בענן ובמודל תשלום בענן
 מאת: מיכאל פנחס, 15.2.16, 08:10מיכאל פנחס

עולם שירותי שיחות הווידיאו העסקיות מתקדם במהירות ובינת השיקה את ActionRoom - "שירות מנוהל" לחדרי וידאו-חוזי ארגוניים. זה שירות היברידי ראשון מסוגו בארץ מבוסס ענן בעלות חודשית קבועה. למי זה מתאים?
 
כיום מתרחשת לא פחות ממהפכה בשוק הווידאו הארגוני בישראל, שהיא חלק מתפישת הדיגיטל וה-IP העולמית, שמשולבת במעבר לשיטות "עבודה שיתופית", גם מרחוק. עד היום יכלו רק מעט ארגונים גדולים להרשות לעצמם את היתרונות של חדרי ישיבות ייחודיים, לקיום תקשורת וידאו חוזי (קונפרנס). הסיבה לכך היא העלויות הגבוהות של רכישת הציוד והחומרה, ומהצד השני הסרבול הטכנולוגי לא אפשר להפיק ערך ממשי מהמוצרים.
 
השילוב של עלות גבוהה לצד תועלות פנים ארגוניות מצומצמות, לא הצדיק רכישת מערכות וידאו רבות לארגון ובניית חדרים רק לשיחות ועידה. השירות החדש, שבינת השיקה, משנה את התפיסה המקובלת בשוק ומציע פתרון, שיכול להתאים עצמו לכול ארגון – Enterprise, SME או SMB – בעלויות סבירות, ברמה טכנולוגית גבוהה ובענן.
 
השירות החדש ממותג תחת השם ActionRoom והוא שירות היברידי ומבוסס ענן הכולל התקנת חדרי ועידות וידאו בחצר הלקוח בעלות חודשית קבועה והוא פרי שיתוף פעולה בין החברות: בינת, סיסקו, סמסונג וקרסטון. בינת מציגה צפי למכירות של מאות חדרי וידאו חוזי ארגוניים לשנה במסגרת השירות החדש.
 
אחת השותפות לשירות החדש היא חברת Crestron האמריקאית, שמתמחה בתחום מערכות לחדרי ישיבות מתקדמים, מערכות ועידה בווידאו, מערכות אודיו ווידאו. היא מספקת באמצעות הסניף הישראלי שלה פתרונות "קצה לקצה" מלאים לכל הצרכים של עסקים וארגונים בתחומים מגוונים, שיכולים להפוך כל משרד וכל חדר ישיבות ל"משרד חכם", כולל תמיכה מלאה בווידיאו ברמת 4K (עם 60 פריימים לשנייה) ותמיכה מלאה במכשירי קצה ניידים מכל סוג דוגמת טאבלטים וסמארטפונים התומכים ב-4K.
 
השירות החדש של בינת יספק פתרון Telepresence as a Service לוועידות קוליות ולוועידות וידאו באמצעות קישוריות מאובטחת לסביבת האינטרנט והתממשקות של מערכות הווידאו בארגון לענן של בינת.
 
חברת סיסקו תספק את תשתית ומערכות ה-Telepresence עם ארכיטקטורה המאפשרת גמישות לפריסה של חדרי וידאו חוזי וחיבור לתשתיות התקשורת בענן. חברת קרסטון תספק את תשתיות המולטימדיה, שכוללות בקרים, ממירים, חיישנים ומערכת לניהול ובקרת התשתיות. סמסונג תספק לשירות מסכי LED מקצועיים ברזולוציית HD, החל ממסכי 40 אינץ' ועד מסכי 85 אינץ'. הפתרון יופעל ע"י בינת תקשורת מחשבים, שתתקין את החדרים ומרכיביהם, תספק את תשתיות ה-MCU (מרכזיית וידיאו) בענן במודל מנוהל, ומערך אבטחת מידע מתקדם העוטף את השירות.
 
השירות כולל מגוון תצורות של חדרי מולטימדיה – החל מחדרי עבודה קטנים (Huddle), דרך חדרי דיונים וכלה בחדרי ישיבות וידאו חוזי גדולים ומורכבים. התשתיות תומכות בקיום ועידות ברזולוציית HD לפחות, והן כוללות יכולות הצפנה מתקדמות על בסיס SIP-Proxy המותאמת לכול תשתית. דגש נוסף בפתרון הוא בתחום של קלות ההפעלה והשימוש בחדרי המולטימדיה והוא מאפשר הקמה של שיחת ועידה בממשק הדומה לזה של טלפון רגיל. כמו כן, השירות מאפשר לפתוח את תחום הווידאו גם מחוץ לארגון באמצעות הקמה של תקשורת וידאו עם שותפים, ספקים ולקוחות קצה, גם בסמארטפונים.
 
עלויות השירות החדש נעות החל מ-200 ₪ לחודש להקמה ותפעול של חדר ישיבות עם תשתיות מולטימדיה ארגוניות, שאינו מקושר לאינטרנט, או כ-950 ₪ ומעלה לחודש להקמה ותפעול של חדר וידאו חוזי בעל קישוריות לאינטרנט.
 
הפתרון של בינת הוא פתרון של "הקצה העליון" ומתאים לכל בעל עסק הזקוק לפתרונות מתקדמים לחדרי ועידות ול"עבודה שיתופית" המתבצעת בענן, ומתחרה בפתרונות מתקדמים אחרים הקיימים בשוק, דוגמת המערכות החדישות לשיחות ועידת ולחדרי ועידה של Grandstream, Vidyo, אוויה, או פוליקום.
 
שורה תחתונה:
ניהול שיחות וידיאו אמור לקחת בחשבון את הרצון לבצע שיחה איכותית, פתרון כולל ומחיר סביר. זה מה שבינת מציעה בשירות החדש שלה – ActionRoom. יחד עם זאת, רכישת פתרונות מתקדמים לתחום זה, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק.
 
מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לשיחות ועידה מתקדמות בענן המשתלבות במערכות המחשוב והתקשורת של העסק. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


חדר וידאו חוזי



 
 
Bookmark and Share