Telecom News - ההיבטים הפרסונליים ברפורמה בעולם הטלוויזיה: מי אמורה לעוף הביתה?

ההיבטים הפרסונליים ברפורמה בעולם הטלוויזיה: מי אמורה לעוף הביתה?

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> ההיבטים הפרסונליים ברפורמה בעולם הטלוויזיה: מי אמורה לעוף הביתה?
הרפורמה המוצעת של "ועדת פילבר" לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית מבשרת מהפכה מאוד משמעותית בתחום. מי צריכה לעוף ומהר מכסאה היישר הביתה, בגלל אחריותה האישית לכאוס המתמשך והתכניות ההזויות שלה - שכעת לא תמומשנה? עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 26.1.16, 12:20ד"ר יפעת בן-חי-שגב

ניתוח: טוב עשה ראש הממשלה (שהוא גם שר התקשורת - ביבי נתניהו) כשגנז (כפי שהמלצנו) את מסקנות "ועדת שכטר" לתחום הטלוויזיה וה-OTT, ומינה ועדה נוספת לנושא: "ועדת פילבר" בראשות מנכ"ל משרד התקשורת - שלמה פילבר. זו הוועדה השישית שעוסקת בסוגיה הזו, בשני העשורים האחרונים. 

למי שפספס, "ועדת שכטר" הציגה אוסף של המלצות חסרות כל קשר לקרקע ובראשן "מס על האינטרנט", כדי לממן "הפקות מקור" ועוד אוסף מדהים של שטויות וחלומות. שנולדו בוועדה מבולבלת וחסרת כיוון זו. 

הוועדה המכובדת והמיותרת בראשותו של פרופ' עמית שכטר לא הציגה בעבודתה שום מודל עסקי או איזה בסיס סטטיסטי מינימלי, שום נתון בשום תחום, שום ניתוח שוק, שום ניתוח צרכים, שום מחקר משווה, שום סקר, שום "ניתוח רגישות" ובחינת חלופות לפתרון, פשוט כלום. הכל "שליפה מהמותן" של רעיונות מבולבלים (כולל רעיונות ל"רגולציה עצמית" הזויה לגמרי), רעיונות, שלא מבוססים על איזה בסיס מוצק, מהדף הראשון עד האחרון בעבודתה. אם זו הייתה עבודת גמר של סטודנט, מזמן היו זורקים אותו מהאוניברסיטה כנכשל. 

ההמלצות המסתמנות מצד "ועדת פילבר", ממה שהודלף עד כה (מצ"ב כאן המצגת המקוצרת למתעניינים), נשמעות הגיוניות, חיוביות ומחוברות הרבה יותר לקרקע המציאות ולכיוון, שרוה"מ מעוניין להשיג ברפורמה הזו. ננתח את שלל ההמלצות בהרחבה, כשתפורסמנה ההמלצות הסופיות. 

אולם, דבר אחד כבר ברור לגבי ההמלצות של "ועדת פילבר": הגישה של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין עליה שקדה בשנתיים האחרונות - לא התקבלה. היא נדחתה לחלוטין

עולם ה-OTT בישראל טרם התגבש, אבל כאן ניתן לראות את עשרת ספקי ה-OTT המובילים בארה"ב, מה הם מציעים ללקוחות שם (מבחינת תכנים ומחירים). איפה אנחנו ואיפה הם?

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין תכננה לבצע פיקוח יסודי על שוק הטלוויזיה ולמעשה להרוס אותו, ונקטה בשיטות של "עצימת עין" כלפי העבריינים, שהתרבו בשוק הזה, שיטות, שיצרו כאוס רגולטורי והרס של כל הנורמות בענף הטלוויזיה, מהיום שהתיישבה בפיאסקו על הכיסא של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ועד עצם היום הזה.

ד"ר יפעת בן-חי-שגב (בתמונה), אחראית אישית לכאוס בשוק ולעליות המחירים, שנעשים ע"י HOT ו-YES. לכן, עליה ללכת הבית כעת, כמה שיותר מהר יותר טוב. לכולם. 

אני מקווה, שההמלצות של "ועדת פילבר" תגענה לכלל מימוש וששלמה פילבר לא ייתן לכל מיני מטרידנים, מזיקים והורסי שוק דוגמת ד"ר יפעת בן-חי-שגב לקלקל לו את מסכת ההמלצות לרפורמה בשוק, רפורמה שכה נחוצה לשוק הזה. 

עדכון 27.1.16: הלחץ של "ארגוני היוצרים" כנגד "ועדת פילבר" כבר הניב תוצאה אחת מאוד ברורה: 60 מיליון ש"ח מכספי משלמי המיסים הועברו ל"תאגיד השידור הציבורי" החדש (מה שהיה פעם "רשות השידור"), לצרכי "הפקות מקור", כמפורט בהודעת משרד התקשורת כאן. כך מעבירים כסף ציבורי היישר לכיס הפרטי של כמה יוצרים, בהינף קולמוס ועוד בטרם קם בכלל הגוף הזה הקרוי "תאגיד השידור הציבורי" ובטרם יש לו אפילו טיוטה של "לוח שידורים", רק כדי לנסות ולקנות בכסף ציבורי את ה"שקט" מצד הארגונים הללו (זו כמובן - רק אשליה). 

עדכון 4.2.16: קבוצת הוט פרסמה כאן (בהודעתה לבורסה) את השימוע שקיבלה ממשרד התקשורת.  

עדכון 17.2.16: משרד התקשורת מסר (כאן) שהועדה להסדרת הרגולציה על שוק השידורים - 'ועדת פילבר' זימנה את גורמי השוק הרלבנטיים להציג בפניה את עמדותיהם ביחס להמלצות הביניים שפורסמו בתחילת פברואר, בשני ימי שימועים מרוכזים שייערכו בתאריכים: 1 ו-2 במרץ, וככל הנדרש ביום השלמה נוסף ב- 8 במרץ 2016. 
צפייה בטלוויזיה



 
 
Bookmark and Share