Telecom News - קב' BLU זכתה במקום ראשון עם צמיד מצוקה בתחרות היזמות 3DS בטכניון

קב' BLU זכתה במקום ראשון עם צמיד מצוקה בתחרות היזמות 3DS בטכניון

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> קב' BLU זכתה במקום ראשון עם צמיד מצוקה בתחרות היזמות 3DS בטכניון
קב' BLU זכתה במקום ראשון עם צמיד מצוקה בתחרות היזמות  3DS בטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 27.1.16, 13:19צמידי BLU

חוויה טראומטית בשעת צלילה הולידה רעיון לפיתוח צמיד מצוקה לביש לצוללנים, שזכה במקום ראשון בתחרות היזמות 3 Day StartUp, שארגן מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון. בלטו גם פתרון למעקב על צריכת אוכל לבעלי סוכרת ומחלות כרוניות וטכנולוגיה לבישה למניעת נקעים בקרב ספורטאים.

עומר ערד: "המים היו צלולים. דממה. ופתאום, 25 מטר מתחת לפני הים, הייתה תקלה, שמנעה מהאוויר לזרום מהמיכל אל הווסת שבפה שלי. רגע אחד, ואחד התחביבים האהובים עליי הפך לסיוט של ממש. ניסיתי לסמן לשותף שלי, שאני במצוקה, אבל הוא היה רחוק ולא הסתכל לכיווני. במזל הצלחתי לצאת מזה בשלום".

עומר ערד, סטודנט בפקולטה למדעי המחשב בטכניון, היה בצלילה שגרתית כאשר עבר את אחת החוויות המפחידות בחייו. הוא לא רק ניצל מאותו רגע עוצר נשימה, אלא גם תרגם אותו לרעיון חדשני, שזיכה אותו ואת חבריו לקבוצה: אביב טהר ועוז מאיר מהטכניון, מאניק ארורה וברני צ'ה מאוניברסיטת ג'ון הופקינס ואורית דולב בוגרת שנקר, במקום הראשון בתחרות 3 Day StartUp (3DS), שהתקיימה בטכניון. הרעיון הוא צמיד מצוקה לביש, שמאפשר לצוללן להזעיק את שותפו גם כאשר אין ביניהם קשר עין.

עומר ערד: "המשימה שלנו היתה להפוך את עולם הצלילה לבטוח יותר. בכל שנה, מוצאים עשרות צוללנים את מותם בתאונות צלילה והפתרונות המוצעים היום בשוק לשידור אות מצוקה אינם מספקים, הם מאוד יקרים ומותאמים לצוללנים מקצוענים. לכן, החלטנו לפתח אתBlu" " - צמיד מצוקה לביש, שנמכר כזוג, עבור הצוללן ושותף הצלילה שלו. בזמן חירום, כל מה שצריך לעשות הוא רק ללחוץ על הכפתור. השותף מיד יקבל איתות של אור ורטט, ויבוא לעזרה".

תחרות 3DS נוסדה לפני 4 שנים בטכניון, כסדנה חווייתית בת 60 שעות, שמטרתה לאפשר לסטודנטים להתנסות בתהליך הקמת חברת סטארטאפ. במקרים רבים צוותים, שהכירו בסדנה ועבדו יחד על רעיון, התפתחו לחברות סטארטאפ.

שי חיים, ממרכז ברוניצה ליזמות בטכניון: "בכל פעם מחדש אין לי מושג למה לצפות, מה המשתתפים יביאו לשולחן. גם כשאתה בטוח, שכבר ראית הכל, קם סטודנט ומספר על טראומה אישית, סטודנטית מספרת על רעיון חדשני, שצץ במוחה בעקבות גילוי סוכרת נעורים אצל אחיה. התוצאה היא שבכל שנה זה מרגש מחדש".

את דוגמת הסוכרת הוא לא שלף מהשרוול. אבישג זליגמן, סטודנטית בפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים, הביאה לסדנה רעיון, שנועד לעזור לאחיה חולה הסוכרת במעקב אחר מה שהוא אוכל. משתתף אחר בסדנה, הסובל מתסמונת המעי הרגיז העיר, שהרעיון רלוונטי גם לו. כך הורחב הרעיון לפיתוח כוללני יותר, מעקב על צריכת אוכל לבעלי מחלות כרוניות. צוות נוסף עבד על רעיון של אסף פולקובסקי , סטודנט מהפקולטה להנדסת חשמל, ופיתח טכנולוגיה לבישה למניעת נקעים בקרב ספורטאים.

השנה נבחרו להשתתף בסדנה כ-45 סטודנטים מפקולטות מגוונות, שעברו תהליך מיון קפדני. במהלך הסדנה הועלו רעיונות שונים; התגבשו 9 צוותים ("סטארטאפים"). המיזמים עבדו עם מנטורים מהתעשייה - אנשי הון סיכון, יזמים, אנשי שיווק ופיתוח עסקי.

פסגת הסדנה היתה בהצגת הרעיונות בפני פאנל של משקיעים מקצועיים מקרנות הון סיכון מובילות, ביניהן Glilot Capital, AfterDox וחממת אלון.

שי חיים: "מדובר בתהליך המדמה את עולם הסטארטאפ האמיתי, לרבות מציאת שותפים, עבודה בקבוצות, שינויים ושיפורים של הרעיון והמוצר, וקבלת משוב קונקרטי ממשקיעים. אני בטוח, שגם השנה נראה רעיונות מבשילים לכדי סטארטאפים".

שתי הקבוצות, שזכו במקומות הראשונים בתחרות ,3DS זכו בכרטיס כניסה ישיר לתחרות היזמות הארצית לסטודנטים BizTEC.
 
בתמונה: צוות BLU
 
צוות BLU



 
 
Bookmark and Share