Telecom News - היעד ליזמים: לייצא לדרום אמריקה בהיקף גדול יותר מהייצוא לצפון אמריקה

היעד ליזמים: לייצא לדרום אמריקה בהיקף גדול יותר מהייצוא לצפון אמריקה

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> היעד ליזמים: לייצא לדרום אמריקה בהיקף גדול יותר מהייצוא לצפון אמריקה
כך נחשף בחגיגת 50 שנה לייסוד לשכת המסחר ישראל אמל"ט (אמריקה הלטינית). משרדי הממשלה ובראשם משרד הכלכלה והתעשייה, משרד התיירות ומשרד החוץ, ביחד עם שגרירי המדינות, הנספחים הכלכליים והלשכה, מקדמים מהפך בנקודת המבט של היזמים הישראליים, שרואים (מזה שנים) בעיקר את ארה"ב - כשוק היעד העיקרי שלהם. קריאה לשינוי כיוון. 
מאת: אבי וייס, 28.1.16, 08:30לשכת המסחר ישראל אמל"ט

חגיגת 50 שנה ללשכת המסחר ישראל אמל"ט (אמריקה הלטינית) נערכה ביום 21.1.16 במלון דן ת"א, בהשתתפות מאות אורחים ובתוכם שר התיירות יריב לוין.

באירוע נצפו חברי כנסת, שגרירים (הרשימה המלאה בסוף המאמר), נספחים כלכליים, בכירים בהווה ולשעבר (למשל דני יתום, לשעבר ראש המוסד), מנכ"לים של חברות ישראליות - מחברות ענק ועד סטארטאפים בתחילת דרכם, משקיעים, מנהלי פיננסים, מנהלי אקסלרטורים, ואנשי עסקים מישראל וממדינות אמל"ט.

בסיום האירוע, קיבלו החברות המצטיינות בתרומה לייצוא למדינות אמל"ט "אותות הוקרה" מהלשכה (הרשימה המפורטת בסוף המאמר). 

את החגיגה הזו ארגן גבריאל (גבי) חיון, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל אמל"ט (בתמונה, עם שר התיירות יריב לוין), ביחד עם כל צוות הלשכה ובסיוע כל הגורמים הקשורים לייצוא למדינות אמל"ט.


מריאן כהן, (בתמונה), נשיאמריאן כהן לשכת המסחר ישראל אמל"ט: "אני נרגש לפתוח את האירוע , שמסמל 50 שנות פעילות של לשכת המסחר, עם נוכחות מרשימה כל כך של בכירים ומשפיעים, כולל כל כך הרבה שגרירים ממדינות אמל"ט, שמצביעים בנוכחותם על הקשר ההדוק שלהם לישראל וללשכה.

אני חייב להודות גם לחברת הכנסת שרן השכל,  שמעבר לתפקידה בכנסת היא עומדת בראש אגודת הידידות הבין-פרלמנטרית החדשה: ישראל-צ'ילה ותורמת בכך להידוק הקשרים עם מדינות אמל"ט. 

אנו עובדים במשותף עם כל גורמי הממשל בישראל, החל ממשרד ראש הממשלה, משרדי הממשלה השונים וכל הגופים הציבוריים הפועלים לקדם את הקשרים עם מדינות אמל"ט. אנו מבצעים עבודה מתישה, ארוכת שנים והדורשת השקעה כל הזמן, כדי לשפר את הייצוא ולשפר את מעמדה של ישראל במדינות אמל"ט.

בשנה החולפת, גבי חיון קיבל את תפקיד המנכ"ל ואנו כבר רואים תוצאות מצוינות לפעילותו הנמרצת. הקמנו מערכת כספית חדשה, בנינו פלטפורמות קשר חדשות והתחלנו לקיים פעילות עניפה. פירסמנו מעל ל-30 ירחונים, שמופצים בכל מדינות אמל"ט, קיבלנו פרס על היותנו לשכה מצטיינת ואנו מרגישים, שאנו משפיעים גם ברמת גופי המימשל בישראל וגם ברמת מדינות אמל"ט. 

אני מברך על יוזמת ראש הממשלה, משרד הכלכלה ומשרד החוץ, לחזק ולמנף את הקשרים עם מדינות אמל"ט. אנו נרתמים למשימה הזו ונמשיך לפעות ולתרום למאמץ הציבורי הזה, כי זה לטובת כולנו.

הייצוא הישראלי נפגע מעט לאחרונה בגלל ההאטה העולמית, ואני מקווה שהממשלה תקדם עידוד של המסחר והייצוא בכללותו, כי אנו מדינה מוטת ייצוא.

אנו נקדם פעילות בשת"פ כל הגופים והגורמים העוסקים בנושא, שת"פ פורה ביותר ואני מודה על האמון המלא, שנותנים בנו. אני מאחל לכולנו, שנגיע לחגוג עוד 50 שנות פעילות מוצלחות כמו שאנו חוגגים כעת"

יריב לוין, (בתמונה), השר יריב לויןשר התיירות: "זו זכות עבורי להיות כאן ולברך בשם הממשלה על 50 שנות עשייה יצירתית, חלוצית וציונית, לקידום הקשרים הכלכליים ביננו לבין מדינות אמל"ט.

התחום הזה חשוב לא רק במספרים אלא בעיקר בגלל התרומה שלו לקשרים הדיפלומטיים בין ישראל למדינות אמריקה הלטינית ולקשר בין העמים, לקרב בין התרבויות ולחבר בין אנשים.

אנו בפתחה של תקופה מאתגרת ואנו כבר רואים את תהליכי השינוי לטובה. היו מדינות, שלא רצו אותנו וזה השפיע גם על היחסים הכלכליים איתן.

אולם, אני מאמין, שכבר חל שינוי הפותח אופקים חדשים ורחבים ללא תקדים. זו הזדמנות, שניתן למנף אותה להישגים בכל תחום.

הלשכה יכולה להוביל להנגשת הכלים והיכולות שמביאות תוצאות ממשיות בקשרים עם מדינות אמל"ט ואני מקווה לראות פעילות פורה בשנים הקרובות".

Jose Isaias Barahona, (בתמונה), ששגריר הונדורס בישראלגריר הונדורס בישראל ונציג השגרירים מאמל"ט בישראל: "אנו מצדיעים ללשכה, שהגיעה להישגים ולחגיגת 50 שנה של קידום ההבנות והקשרים בין משקיעים ויזמים מישראל, שפועלים באמל"ט. 

יחסים בין מדינות יוצרים קשרים עסקיים בין הצדדים, קשרים, שמהווים השלמה מלאה ליחסים הדיפלומטיים. אני חייב לברך ולציין לטובה את הקשרים, שנבנו ע"י הלשכה במשך 50 שנות פעילותה.

2015 הייתה שנה, שלא הייתה בה צמיחה מספקת באמ"לט. אולם, אנו בפתחה של 2016 וכבר אנו רואים את הניצנים של השינוי, של הזדמנויות גדולות העולות במדינות אמל"ט, הזדמנויות לצמיחה ויכולת להוביל השקעות וצמיחה מואצת.

האווירה הפוליטית באמל"ט פתוחה היום, יותר מתמיד, לקבל יוזמות ויזמים מישראל. זה לא מקרי, שנשיא הונדורס ביקר לאחרונה בישראל וזה מוכיח את הקשר החדש הזה, שמביא תועלת לשני הצדדים. 

ההתקדמות הטכנולוגית והצרכים, שבאים ממדינות אמל"ט, דוחפים את כולנו לפעול ולמצוא פתרונות חדשים בכל התחומים, החל מתחומים חדשים דוגמת הסייבר, הקלינטק, הננוטק והביוטק וכל התחומים יותר ותיקים דוגמת: ביטחון, אנרגיה, מפעלי מים, תעשיית הבריאות, תשתיות ציבוריות ופרטיות ותקשורת. 

נכנסנו לעידן, שבו יש יותר מ-100 מיליון תושבים רק במרכז אמריקה, שמצפים להתקדמות ולשיפור ברמת החיים שלהם ובהזדמנויות האישיות של כל אחד ואחד מהם. אני מזמין כל יזם להכיר את המדינות באמל"ט ולפתח עסקים משותפים, שיכולים לתרום לשיפור החיים ולרמת הטכנולוגיה בכל המדינות".

יוסי קטריבס, משנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה: "ההחלטה של ראש הממשלה והממשלה מאוד ברורה: להגביר את השת"פ עם מדינות אמל"ט. נראה צעדים ברורים בעניין זה בקרוב וגם שמענו הצהרות מראשי מדינות, כולל מארגנטינה, שיש שם נשיא חדש. אך לאחרונה אירחנו כאן בהצלחה את נשיא הונדורס

נקדם את שיתוף הפעולה שלנו בכל הכיוונים, גם במסגרת "מדינות הברית הפסיפית" (הכוללת 4 כלכלות מובילות באמ"לט: מקסיקו, צ'ילה, פרו וקולומביה), שם התקבלנו כמשקיפים קבועים, בשת"פ המדען הראשי במשרד הכלכלה ושאר הגופים העוסקים בייצוא. אני רואה כאן דלת ענקית הנפתחת לרווחה וקורא ליזמים להיכנס בדלת המבטיחה הזו לאמל"ט". 

יפה בן ארי, (בתמונה), סמנכ"יפה בן אריל ליחסים כלכליים, משרד החוץ: "השגרירים של מדינות אמל"ט בישראל הם, לדעתי, האנשים הכי חשובים בישראל במימד של הקשרים הפוליטיים והכלכליים בין המדינות. אנו במשרד החוץ רואים חשיבות מיוחדת בהגברת הקשר עם המדינות הללו, שעל המפה נראות מאוד מרוחקות מאתנו.

עבורנו זה אתגר וגם הזדמנות. הכלכלה הישראלית מבוססת על ייצוא והייצוא למדינות אמל"ט עומד כעת על סביבות 2.5 מיליארד דולרים והגענו למסקנה, שזה לא מספק. יש צורך לפתח את הקשרים ולהביא טכנולוגיות וחדשנות ישראלית למדינות אמל"ט. זה לא רק סחורות, אלא גם שירותים וכלים טכנולוגיים לקידום התושבים והכלכלות באמל"ט.

כבר לקראת האולימפיאדה הבאה, שתתקיים בריו (ברזיל), אנו רואים הישגים בכניסת חברות ישראליות עם טכנולוגיות מתקדמות לברזיל. אנו נרחיב את ההסכמים האיזוריים עם מדינות אמל"ט כדי לקדם מו"פ ותעשיות עתידות ידע לשם.

כרגע יש לנו 12 שגרירויות וקונסוליה אחת באמל"ט וזה בהתפתחות והתרחבות. ההשקעה הזו נועדה לקדם את הקשרים הנבנים בין המדינות ובין החברות. אני מקווה ובטוחה, שהלשכה תתרום את חלקה בפתיחת הדלתות וקשירת הקשרים כדי להגיע לרמה אחרת בתחום היחסים בין המדינות".

עופר פורר, (בתמונה), מנהל עופר פוררתחום אמריקה, משרד הכלכלה והתעשייה: "החלטת הממשלה והמשרד מאוד ברורה: להשקיע יותר מאמץ בייצוא למדינות אמל"ט. עד כה, 25% מהייצוא של ישראל בכל התחומים הולך לארה"ב ועוד קצת לקנדה. אנו החלטנו, שהיעד שלנו הוא לשנות את היחס הזה ולהביא לידי כך, שהייצוא למדינות אמל"ט יהיה גדול יותר מהייצוא לצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה יחדיו). 

אנו פועלים לשנות את מפת הייצוא ולקדם את התכנית זו ע"י הסכמים בין המדינות בדרום אמריקה ובמרכזה ויוזמים פרויקטים רבים משותפים, בנוסף להסכמי מו"פ של המדען הראשי במשרד.

אנו כרגע בשלבי סיום של הסכם חדש עם פנמה, שתצטרף להסכמים מאוד נרחבים, שיש לנו כבר עם מקסיקו וקולומביה. אנו ממש בתחילתו של תהליך מואץ, שבו נפתח עוד שני משרדים חדשים עם נספחים כלכליים, שאנו נשלח לצ'ילה ופרו. זה יגבי את הנוכחות שלנו ושל חברות ישראליות, שנעזרות בנו, מעבר לנוכחות, שכבר יש לנו במדינות אמל"ט.

תוך זמן קצר תהיינה לנו יותר נציגויות מסחריות במדינות אמל"ט מאשר בצפון אמריקה: בארה"ב ובקנדה. זה מצביע על הדגש, שאנו החלטנו לתת ועל הצורך שלנו במימוש הרחבת הקשרים הכלכליים שלנו עם מדינות אמל"ט.

אני מודה ללשכה, שנרתמה בעשייה לרבות סמינרים ויוזמות אחרות, כדי להכיר את מדינות אמל"ט ליזמים הישראליים ומזמין יזמים ללמוד את השווקים הללו ולהצטרף למסע הזה להגברת הייצוא לאמל"ט". 

רשימת החברות ובעלי התפקידים, שקיבלו באירוע "מגן הצטיינות" מהלשכה בתחום המסחר עם אמל"ט והסיבות לקבלת המגן:
רשימת המצטיינים
 
רשימת אורחי הכבוד והשגרירים ממדינות אמל"ט באירוע חגיגת 50 שנה ללשכת המסחר ישראל אמל"ט:
רשימת האורחים מחו"ל
 
רשימת האורחים
רשימת האורחים
דרום אמריקה



 
 
Bookmark and Share