Telecom News - יו"ר ה-FCC מעוניין לבצע מהפך בעולם הטלוויזיה: הממירים יהיו של הלקוחות

יו"ר ה-FCC מעוניין לבצע מהפך בעולם הטלוויזיה: הממירים יהיו של הלקוחות

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> יו"ר ה-FCC מעוניין לבצע מהפך בעולם הטלוויזיה: הממירים יהיו של הלקוחות
בניגוד לישראל, שבה נושא הממירים של הוט יהיה מכשול ליישום רפורמות דוגמת "שוק סיטונאי" ו-OTT, בארה"ב, יו"ר ה-FCC (גוף הרגולציה לתקשורת), החל מקדם מהפכה בשוק הממירים. כך, שהלקוחות הם שירכשו את הממירים והם יהיו שייכים להם והלקוחות יוכלו לבחור את ספק הכבלים, הלוויין או ה-OTT כרצונם. זאת, בדיוק כמו שקורה עם הנתבים בשוק הפס הרחב הקווי.
מאת: אבי וייס, 27.1.16, 23:00יו"ר ה-FCC

יו"ר ה-FCC (ר"ת: Federal Communications Commission) - טום וילר (בתמונה), החליט (כך על פי WSJ) לשנות את הרגולציה הקיימת בארה"ב לפיה הממירים של חברות הכבלים והלוויין הן רכוש החברות.

התכנית שלו לבצע "ניתוק זיקה" בין החברות מספקות שירותי טלוויזיה רב-ערוצית לבין הממירים שיש בבתים. אם למישהו זה מזכיר את המודל של Unlimited אצלנו בישראל, הוא לא טועה. זה הכיוון. 

עד היום, הלקוחות בארה"ב משלמים דמי שכירות חודשית עבור הממירים, והתכנית של טום וילר היא: הלקוחות יוכלו לרכוש או לשכור את הממירים הללו בשוק החופשי והם יהיו רכושם הפרטי. המטרה: להוריד את עלויות שירותי חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית בארה"ב. כך, הלקוחות יוכלו לנוע ביתר קלות בין ספקי שירותי כבלים ולוויין לבין ספקי שירותי OTT דוגמת נטפליקס, Hulu, או אמזון ומתחרים אחרים (Kodi) שיש בעולם ה-OTT.

היו"ר הקודם של ה-FCC כבר הביע התנגדות למהלך וחברות הכבלים והלוויין בארה"ב הקימו קול זעקה בטענה, שהצעד הזה יגרום להן הפסדי עתק של מיליארדי דולרים לשנה בהכנסות, שבאות מהשכרת הממירים ללקוחות. לדברי החברות, בלעדי ההכנסות הללו הן אינן מסוגלות לספק את רמת השירותים הנדרשת ללקוחות הקצה בבתים.

בנוסף, לדברי חברות הכבלים והלוויין, "ניתוק הזיקה" יפגע בהסכמים הקיימים של חברות הכבלים והלוויין עם ספקי התכנים (לרבות כל האולפנים הגדולים בהוליווד), שסומכים על רמת ההצפנה וההגנה הקיימת בממירים הללו, כדי להגן על זכויות היוצרים של התכנים. ברגע שכל אחד ירכוש ממיר בכל מקום, החברות תאבדנה את השליטה על הממירים ולא תוכלנה להבטיח את מה שכתוב בהסכמים עם ספקי התכנים, כדי להגן על התכנים מפני פירטיות ושימוש לרעה. 

חברת הבזק הענקית AT&T יצאה בהאשמה כנגד טום וילר שלמעשה הוא מקדם אינטרסים של חברה אחת - גוגל, מול האינטרסים של כל שאר התעשיית הטלוויזיה הרב-ערוצית. להלן צילום קטע מדבריו של סמנכ"ל בכיר בחברת AT&T:
הטיעונים נגד התכנית
האם התכנית המהפכנית של טום וילר תתממש? זה לא ברור. די ברור, שממשל אובמה מסיים את חייו בסוף השנה ומינוי יו"ר FCC הוא בסמכות נשיא ארה"ב. כך, שאם המהלך הזה לא ייגמר עד סוף 2016, ייתכן והנשיא הבא, במיוחד אם הוא יהיה רפובליקאי, יסכל את התכנית הזו, שפוגעת בבעלי ההון והכוח בשוק הטלוויזיה וההפקות של סרטים ותכנים בארה"ב. 

בעבר, היו כמה נסיונות של ה-FCC "לפתוח" את הממירים שבידי הלקוחות של חברות הכבלים, הלוויין והבזק באמצעות חקיקה רגולטורית ותקנים חדשים דוגמת: CableCARD (רכיב חומרה) \ AllVid (רכיב חומרה עם שילוב בתוכנה הנשלטת בענן), במטרה להפוך את הממירים לכאלו שניתן להשתמש בהם בכל אחד מהספקים, בלי תלות בספק שירותי הטלוויזיה. אך הניסיונות הללו כשלו, בעיקר בגלל התנגדות התעשייה והיעדר גיבוי כלכלי ופוליטי מתמשך למהלכים הללו. 

בישראל, השימוע החסר רגליים וידיים בנושא השוק הסיטונאי בכלל התעלם מנושא הנתבים ו"הממירים המשולבים" שיש ללקוחות הוט ולכן אין לתכנית הזו כל סיכוי להתקיים ולהתממש. אין בישראל (וגם לא סביר שיהיה), מצב של "שוק חופשי" לרכישת "ממירים משולבים" או נתבים, לרשת הפס הרחב של הוט. 

 
טלוויזיה



 
 
Bookmark and Share