Telecom News - הפיקוח על הבנקים פרסם מדיניות לבנקאות פרטית ועסקית במובייל ובאינטרנט

הפיקוח על הבנקים פרסם מדיניות לבנקאות פרטית ועסקית במובייל ובאינטרנט

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> הפיקוח על הבנקים פרסם מדיניות לבנקאות פרטית ועסקית במובייל ובאינטרנט
הפיקוח על הבנקים פרסם מדיניות לבנקאות פרטית ועסקית במובייל ובאינטרנט - "בנקאות בתקשורת"
מאת: מערכת Telecom News, 1.2.16, 15:41בנקאות בתקשורת

לקוחות פרטיים ועסקים קטנים יוכלו להצטרף לחשבון מקוון מרחוק, באמצעות האינטרנט או המובייל ולקבל את כל השירותים ללא הגעה לסניף. המדיניות החדשה תאפשר את התעצמות המהפכה הדיגיטלית במערכת הבנקאית.
 
הפיקוח על הבנקים שלח לבנקים טיוטת הוראת ניהול בנקאי בנושא "בנקאות בתקשורת", וטיוטת תיקון הוראות, שמרחיבות את מגוון ההסכמים המותרים לאישור באמצעות האינטרנט ומשלוח הודעות ומכתבים בתקשורת. הטיוטה תידון עם הבנקים בתקופה הקרובה ותעודכן ככל שיידרש.
 
ההוראה החדשה והתיקונים המשלימים יאפשרו לבנקים להציע את כל מגוון השירותים הבנקאיים ללא הגעה של הלקוח לסניף, כמעט ללא נייר, וללא צורך בשליחת פקסים לבנק. לקוח שיחפוץ בכך יוכל לעבור בנק ולפתוח מרחוק חשבון חדש ללא הגעה לסניף וללא ההגבלות, שהיו קיימות עד היום, או לפתוח חשבון מקוון בבנק הקיים שלו מרחוק, באמצעות האינטרנט או המובייל.
 
הלקוח יוכל לבצע פעולות בנקאיות בכל שעה במהלך כל השבוע ללא מגבלות, באמצעות האינטרנט, המובייל, המכשירים האוטומטיים ומול המוקדים הטלפוניים של הבנק. חלק מהקשר עם הבנק יתאפשר באמצעות שליחת דואר אלקטרוני בין הבנק ללקוח, ובאמצעות מסרונים לטלפון הנייד של הלקוח.
 
בנוסף, הלקוחות יוכלו לקבל מהבנק שירות חדש של ריכוז המידע שלהם מכלל הגופים הפיננסיים בהם יש להם חשבון, ודרך כך לשלוט טוב יותר במצבם הפיננסי, בעמלות והריביות שהם משלמים, ואף לשפר את מצבם. הלקוחות יוכלו לקבל התראות שונות לדואר האלקטרוני או למכשיר הטלפון הנייד שלהם, כגון מסרונים המודיעים להם על חריגה ממסגרת האשראי ועוד.
 
טיוטת ההוראה החדשה בנושא בנקאות בתקשורת מגדירה את השינויים הבאים:
 
 מעבר בנק ופתיחת חשבון חדש - ההוראה מאפשרת ללקוח מעבר בנק תוך פתיחת חשבון מרחוק ללא הגעה פיזית לסניף ללא מגבלות שונות כדוגמת מגבלות כמותיות על הפעילויות והיתרות שהיו מוטלות עד היום על חשבון שנפתח באופן זה.

(הצטרפות לשירותי בנקאות בתקשורת בבנק הקיים - לקוח, שהוא בעל חשבון בבנק מסוים ומעוניין להצטרף לערוצי בנקאות בתקשורת שונים לקבלת כלל רמות השירות בתקשורת (מידע, עסקאות ופעולות) באותו בנק, יוכל לעשות זאת באופן מקוון. עד היום פעילות זו באופן מקוון הייתה מוגבלת אלא אם כן חתם הלקוח על הסכמי הצטרפות בסניף.

הסכמים באופן מקוון - יורחבו סוגי ההסכמים, שלגביהם לא תידרש חתימתו של הלקוח בסניף. כך לדוגמה, יוכל הלקוח לאשר הסכם למתן אשראי, הסכם פיקדון ניירות ערך למשמרת וכד' באתר האינטרנט של הבנק. באותם מקרים, שאינם שכיחים ושגרתיים בפעילות היומיומית של הלקוח, אך עדיין קיימת חובה עפ"י הדין לחתימה בכתב יד, לבנק יתאפשר לשלוח נציג ללקוח.בנקאות בתקשורת

העברות כספים ותשלומים לצד ג' - לקוח, שהצטרף לשירותי בנקאות בתקשורת, יוכל לבצע העברות ותשלומים באופן מקוון ולהגדיר מוטבים קבועים בחשבונו ללא חובת הגעה לסניף כפי שנדרש היה עד היום. תוסרנה ההגבלות, שהיו מוטלות על הבנקים עד כה באשר לתקרות סכומי העברות ע"י הלקוחות למוטבים, שאינם רשומים.

עדכון פרטי הלקוח - לקוח, שהצטרף לשירותי בנקאות בתקשורת, יוכל לעדכן פרטים בחשבונו (כגון שם משפחה וכתובת) ולקבל סיסמה ראשונית ולשחרר סיסמה חסומה באופן מקוון ללא חובת הגעה לסניף. עד היום, לקוח ששכח סיסמה וביקש לקבל סיסמה באופן מקוון, הוגבל לקבלת מידע בלבד, עד להגעה הפיזית לסניף.

קבלת שירותי ריכוז מידע (אגרגציה) - בנוסף לפעילות דיגיטלית מלאה לקוח יוכל לקבל שירותי ריכוז מידע מכל גוף פיננסי, שבו יש לו חשבון. הלקוח יבחר את הבנק בו הוא מעוניין שהמידע ירוכז. המידע יאפשר ללקוח לנהל בצורה יעילה את כל פעילותו הבנקאית ולקבל החלטות נבונות ומושכלות יותר. ריכוז המידע ע"י הבנק יתאפשר גם כשירות למשקי בית וגם לעסקים קטנים וגדולים, שלרוב מנהלים את חשבונם ביותר מבנק אחד.

התכתבות עם הבנק באמצעות הדואר האלקטרוני וקבלת הודעות מהבנק שלא בדואר רגיל - אפשרויות השימוש בדואר האלקטרוני הורחבו בהשוואה למצב שהיה עד היום. בהוראה משלימה נקבע, שניתן יהיה לשלוח ללקוחות התאגיד הבנקאי את מרבית ההודעות באמצעות בנקאות בתקשורת, אם יבחר בכך.

קבלת התראות מהבנק למכשיר הנייד או לדואר אלקטרוני לצורך שליטה ובקרה פיננסית וניהול מושכל של החשבון – נקבע, שהבנק יוכל להציע ללקוח לקבל התראות לטלפון הנייד (מסרונים, SMS) או בדואר אלקטרוני, שיסייעו לו בניהול החשבון, כגון התראות על חריגה צפויה ממסגרת האשראי ועוד.
 
לצד הקלות אלו מטילה ההוראה אחריות מוגברת על הבנקים לניהול הסיכונים הכרוכים בהרחבת הפעילות הבנקאית מרחוק ולהגנה על המידע של הלקוחות, לרבות: שימוש באמצעי זיהוי ואימות חזקים יותר עבור פעולות בסיכון גבוה, הוספת בקרות, ניטור פעולות חריגות בחשבונות של לקוחות ומשלוח התראות ללקוחות, שאותרה בחשבונם פעולה חריגה או בוצעה בו פעולה ברמת סיכון גבוהה. כמו כן, הבנקים נדרשים לנקוט בצעדים להדרכת הלקוחות כדי להגביר את המודעות שלהם לסיכונים הכרוכים בפעילות מרחוק ולהנחות אותם באילו צעדים הם יכולים לנקוט על מנת למזער את התממשות הסיכונים.
 
בנקאות בתקשורת



 
 
Bookmark and Share