Telecom News - חשיפת הסטארטאפים הטובים ביותר שהיו אי פעם באקסלרטור של מיקרוסופט

חשיפת הסטארטאפים הטובים ביותר שהיו אי פעם באקסלרטור של מיקרוסופט

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> חשיפת הסטארטאפים הטובים ביותר שהיו אי פעם באקסלרטור של מיקרוסופט
חשיפת הסטארטאפים הטובים ביותר שהיו אי פעם באקסלרטור של מיקרוסופט
מאת: מערכת Telecom News, 5.2.16, 10:40נבות וולק
  
13 מיזמים סיימו ביום 4.2.16 בטקס מרשים את המחזור השביעי של האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל. 7 מתוך 13 החברות כבר גייסו או קיבלו הצעות השקעה במהלך התכנית. במחזור הנוכחי חל מעבר מתפישת ה-Accelerator לתפישת ה-.Scalerator
 
נבות וולק, (בתמונה), מנהל האקסלרטור של מיקרוסופט בישראל: "אנו מסיימים את המחזור ה-7 המאוד מוצלח של החברות, שהיו אצלנו 4 חודשים, שהשקענו בהן את כל הידע, שאנו יכולים להעניק ליזמים בתחילת דרכם. היום אנו רואים כבר את התוצאות של ההשקעה הזו.
 
למחזור הנוכחי נבחרו חברות בשלב מעט בוגר יותר במחזור החיים, בעלות מוצר בסיסי ולקוחות ראשונים. ההשתתפות באקסלרטור נועדה לסייע להן לממש את הפוטנציאל, להאיץ את קצב הגידול, את מצבת הלקוחות והפריסה העולמית בעזרת הלקוחות והשותפים של מייקרוסופט. אני גאה בהתקדמות ובהישגים של החברות שהשתתפו ומצפה כבר למחזור הבא".
 
צחי  וייספלד, (בתמצחי וייספלדונה), מנהל כללי של תחום האקסלרטורים, מיקרוסופט העולמית: "התחלנו ב-2012 בהרצליה וכיום יש לנו 7 אקלסרטורים ברחבי העולם ובקרוב נוסיף שמיני בסאו-פאולו בברזיל.
 
סה"כ עברו 454 חברות בכל האקסלרטורים שלנו, שגייסו עד היום 1.78 מיליארד דולרים, היו כבר 29 אקזיטים. היתרון שלנו: 81% מהחברות מגייסות תוך כדי השהות באקסלרטור או ממש בסיומו, בממוצע של 4.9 מיליון דולרים לגיוס לחברה. אין נתון כזה בשום תכנית האצה בעולם.
 
אנו מעוניינים לעבור לשלב הבא בעולם האקסלרטורים, דבר הרבה יותר גדול ממה שאנו עושים, ואנו נעבור למודל חדש של צמיחה לגובהScalerator, מושג שיחליף את המושג האצה - Accelerator, שהוא יותר לרוחב, בתחילת הדרך של חיי המיזם. בחודשים הקרובים נפרט את התכניות החדשות שלנו בכיון הזה"
 
יורם יעקובי, (בתמונה), מנהל יורם יעקוביהמו"פ, מיקרוסופט ישראל: "אני גאה לסגור את המחזור השביעי והמוצלח של האקסלרטור שלנו. אנו לא רק אקסלרטור. יש מעל לאלף עובדים בעיקר מהנדסים במרכזי המו"פ של מיקרוסופט בישראל. אנו מרכז הפיתוח המוביל של מיקרוסופט מחוץ לארה"ב ובתחום האקסלרטורים, אנו, ללא ספק, האקסלרטור המוביל ומספר 1 בישראל".
 
13 חברות סיימו את השתתפותן במחזור השביעי של האקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל, שפועל במסגרת מרכז המו"פ של מיקרוסופט. החברות בוגרות המחזור הציגו את פיתרונותיהן אתמול בערב במסגרת אירוע ה- Demo Day, שנערך בפני מאות מנהלים ומשקיעים ממגזר ההייטק מישראל ומהעולם. זה המחזור הראשון בניהולו של נבות וולק, שהחליף את חנן לביא.

כ-350 חברות מישראל ומ-27 מדינות נוספות הגישו מועמדות למחזור השביעי וביניהן חברות מארה"ב, בריטניה, סינגפור, ספרד, הודו, פקיסטן, גרמניה, שוויץ, דנמרק, מקסיקו, צרפת, טורקיה וסין. מתוכן נבחרו 13 חברות מתחומים מגוונים וביניהם: אינטרנט של הדברים (IoT), מסחר אלקטרוני, מזל"טים, תיירות, מדיה, פרסום ושיווק, רפואה, אגרי-טק, IT ועוד.
 
אחוזי גיוס ההון באקסלרטור של מיקרוסופט ונצ'רס בישראל הם מהגבוהים בעולם: מיום פתיחת המחזור הנוכחי ועד סיומו הצליחו כבר 7 מתוך 13 החברות לגייס או לקבל הצעות השקעה בסכום כולל של כ-9 מיליון דולרים. ב-6 המחזורים הקודמים השתתפו סך הכל 70 חברות: כ-83% מהן גייסו הון בסך כולל של 136 מיליוני דולרים (2.1 מיליון דולרים בממוצע). כמו כן, 3 חברות בוגרות התכנית כבר עשו אקזיט: Kitlocate שנמכרה ל-Yandex , Appixia שנמכרה ל-Wix  ו-Conferplace שנמכרה ל-Meda Group.
 
חברות הסטארטאפ שהשתתפו באקסלרטור והציגו ב-Demo Day
 
Soiot.be (כיום Axonize ) - מפתחת פלטפורמת שרת בענן לחברות בתחום האינטרנט של הדברים (IoT). בעזרת שימוש בשירותי הלוגיקה העסקית, שהחברה מספקת, יצרניות מוצרים לאינטרנט של הדברים יכולות להתמקד ולרכז את משאביהן בפיתוח המוצר ללא צורך בפיתוח צד השרת. זו פלטפורמת שרת בענן ל-IoT המסופקת כ: IoT Backend as a Service, שמאפשרת לחברות בתחום להתמקד בייעודן המרכזי – פיתוח המוצר והאפליקציה.
 
OwnBackup - פתרון הגיבוי-שיחזור ענן-לענןcloud-to-cloud -  היחיד המתאים לאנטרפרייז. מונע אבדן מידע לכל מי שמשתמש במערכות בגישת ה-SaaS. הסטארטאפ הודיע על גיוס ראשון של 3.5 מליון דולרים מ-Innovation Endeavors ו-Oryzn Capital. 
 
Percepto – מערכת חכמה המוסיפה 'שכל' למזל"טים (Drones). דהיינו: יכולות ראייה וניתוח לצורך ביצוע משימות ספציפיות. לדוגמה: בדיקה שבועית של להבים של תחנות רוח. אפליקציות נוספות מפותחות לתעשיות אחרות. שוק חדש של מיליארדים. שיתוף פעולה של Percepto עם NVIDIA הוליד כרטיס גראפי חדיש לאפליקציה שלהם.    
  
DeepSense – פתרון חישה מתקדמת לחיזוי תקלות במכונות תעשייתיות. זאת, באמצעות ניתוח תמידי של פעולת המכונה ובאמצעות אלגוריתמי למידה חישובית עמוקה המאפשרים ניתוח מדויק ויעיל של ביג-דאטה של מכונות (IoT). הפתרון מספק רציפות בייצור וחסכון משמעותי בעבודות והוצאות תחזוקה. (עלות השבתת טורבינה עלולה להגיע ל-20-30 מיליון דולרים).
 
TESTIM.IO - ממציאה מחדש את תחום בדיקות ה-web באמצעות שירות ענן ייעודי לאפליקציות web מודרניות. הפתרון מאפשר שיפור דרמטי בזמן הפיתוח בעזרת ממשק פשוט לתפעול ואמינות חסרת תקדים
 
SecuriThings - פלטפורמות אבטחה לספקי שירות בעולם האינטרנט של הדברים -IoT, שמתבססת על ניתוח התנהגות על מנת לזהות ולהגן מפני איומי סייבר על מכשירים מחוברים בבית.
 
 Farmdog - פתרונות חקלאות מדיוקת עבור חקלאים קטנים ובינוניים.
 
.Pixoneye- ניתוח תמונת צרכן בראייה ממוחשבת בעולם נייד. למידה על התנהגות הצרכנים וצרכיהם עפ"י התמונות הקיימות אצלם בסמארטפון.
 
 ClusterTV - פלטפורמת אונליין גלובלית לפרסום בטלוויזיה, הראשונה להציע מיקוד התנהגותי לקהל מטרה בטלוויזיה. הפלטפורמה מאפשרת יצירה, מעקב וניהול אחר קמפיינים טלויזיוניים, ושילובם עם קמפיינים מקבילים בעולם הדיגיטל והרשתות החברתיות.
 
 Missbeezאפליקציה להזמנת שירותים בתחום הטיפוח עד הבית או עד המשרד בשעות גמישות. מאפשרת לנשים עסוקות להזמין שירותים של בעלת מקצוע בתחום הטיפוח, שהיא מנוסה, בעלת תעודה מוכרת ועובדת עם החומרים הטובים ביותר.
 
 Arbitrip- מביאה את עולם האלגו טריידינג לעולם ה-Travel כדי להפחית את הוצאות הנסיעות לארגונים. מערכת חדשה לניהול עולם התיירות, שהופך אותה לאישית – פרסונלית.

Diacardio - חברת תוכנה המשנה באופן מהפכני את דרך פענוח בדיקת "אולטרסאונד של הלב". החברה פיתחה שיטה ואלגוריתמים ייחודיים, המפענחים באופן מהיר, מדויק ואוטומטי לחלוטין, פרמטרים עיקריים של תפקוד הלב. לחברה אישורי FDA ו-CE ומכירות ראשוניות החלו בהצלחה. לאחרונה זכתה החברה במקום הראשון בתחרות בינלאומית לחדשנות בתחום הקרדיולוגיה וכן במקום הראשון בתחרות בינלאומית לחדשנות בסין.
 
Servicefriend - מפתחת את ה-ITR - interactive text response ההיברידי הראשון המשלב AI ומאפשר לעסקים למקסם את הערך בתקשורת עם לקוחות על גבי messaging באפליקציה המועדפת עליהם (כמו WhatsApp, Facebook Messenger וכו'). מדובר בפתרון מסרים מיידיים לכל שירות, שמחליף את הצ'ט הלא יעיל ועובר למענה אוטומטית וחכם למסרי טקסט ללא צורך בנציג, בדיוק כמו שמעבירים מסרים מידיים בין חברים. 
 
שינוי התפיסה של האקסלרטור של מיקרוסופט
במחזור הנוכחי של האקסלרטור חל מעבר מתפישת ה-Accelerator לתפישת ה-Scalerator. דהיינו, במקום המודל המסורתי לתמיכה בסטראטאפים בשלבים מוקדמים, מעבר לתוכנית, שנועדה לקחת סטארטאפים לשלב הבא במחזור חייהם ולהכשירם לשוק העולמי.

במסגרת המודל החדש ניתנה תמיכה שהיא הרבה מעבר לטכנולוגיה ולפיתוח המוצר עצמו. תכנית ה-Scalerator כוללת את כל ההיבטים והמרכיבים הדרושים לבניית חברה חזקה ויציבה: החל מהדרכה וקואצ'ינג למנכ"ל, דרך פיתוח תרבות ארגונית, גיוס צוות וגיוס לקוחות מואץ ועד בניית מותג ופיתוח תכנית שיווק. זה השלב, שבו מתרחש המעבר מחשיבה מקומית בקנה מידה קטן  לחשיבה בגדול בקנה מידה של דומיננטיות כלל-עולמית וזה בדיוק המקום בו מיקרוסופט יכולה לספק ערך מוסף משמעותי בזכות היותה אחת מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם.

נפתחה ההרשמה למחזור השמיני של האקסלרטור, שיתמקד גם הוא בסטארטאפ בוגרים יותר, שעברו את שלב פיתוח המוצר הראשוני ומתמקדים בתהליכי פיתוח עסקי וצמיחה.

תמונת היזמים ומנהלי מיקרוסופט:
סיום מחזור 7 של האקסלרטור של מיקרוסופט



 
 
Bookmark and Share