Telecom News - קריאה להתפטרות כל מי "שבישל את הדייסה" ששמה: הקנס הגבוה בישראל

קריאה להתפטרות כל מי "שבישל את הדייסה" ששמה: הקנס הגבוה בישראל

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> קריאה להתפטרות כל מי "שבישל את הדייסה" ששמה: הקנס הגבוה בישראל
חשיפת המסמך המלא של פניית בזק לבית המשפט המחוזי בת"א נגד מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) בגין הקנס הענק של 8.5 מיליון ש"ח, שהוטל עליה כיוון "שפגעה באופן שיטתי" ברפורמה המכונה "שוק סיטונאי". מי אמור להתפטר ראשון בפרשה העגומה וההזויה הזו? לבזק "מגיע" פרס ענק ולא קנס ענק. עדכון בסוף הכתבה.
מאת: אבי וייס, 6.2.16, 18:40

בלעדי: מצ"ב כאן להורדה המסמך המלא של הערר ("עתירה מנהלית"), שהגישה חברת בזק נגד מנכ"ל משרד התקשורת (שלמה פילבר) בגין מה שהוגדר ע"י שלמה פילבר בעצמו ובכבודו (כאן) "העיצום הכספי [קנס] הגבוה ביותר שהטיל רגולטור על גוף מפוקח".

במסמך של שלמה פילבר יש נספח של כל הקנסות הגבוהים ביותר, שהוטלו ע"י רגולטורים בישראל, כדי להמחיש בפני הציבור את המשפט, שהוא כתב: "העיצום הכספי הנוכחי הוא הגבוה ביותר, שהוטל בשנים האחרונות ע"י מי מהרגולטורים על תאגיד או מונופול כלשהו בישראל" ומצויין בו בגאווה, שבזק קיבלה משלמה פילבר, מאז נכנס לתפקידו, קנסות מצטברים בסך של 17 מיליון ש"ח.

אולם, יש בעיה מאוד חמורה בכל המלל, שנשפך מתחת ידו של שלמה פילבר. במסמכים, שהוא הוציא תחת ידו בסוף דצמבר 2015 (למשל כאן, ב-31.12.15),  ובדיון, שנערך ב"וועדה המייעצת לעיצומים כספיים" ב- 4/11/15 (כאן), טען שלמה פילבר בע"פ ובכתב וכמה פעמים, שבזק פגעה אנושות בתחרות וברפורמה המכונה בשם "שוק סיטונאי" ו"היא ‏התנהלה ‏באופן ‏הפוגע ‏בתחרות ‏וברפורמה‏ משמעותית ‏וחשובה‏ בשוק ‏התקשורת ‏בישראל".

בקושי עבר חודש וחצי מהטחת ההאשמות החמורות הללו על הראש של בזק, שהובילו לקנס הגדול ביותר, שהיה אי פעם בישראל על גוף מפוקח, ולפתע יצא אותו שלמה פילבר, שהשלמה פילברזכרנו מהסעיף הקודם (בתמונה משמאל, למי ששכח), בהכרזה חדשה (כאן), שלפיה הרפורמה המכונה "שוק סיטונאי" היא הצלחה פנטסטית ויוצאת מן הכלל: "שנה לאחר שהושקה, רפורמת הפס הרחב ("שוק סיטונאי") מוכיחה את עצמה: למעלה מרבע מיליון לקוחות כבר התניידו בין בזק לחברות אחרות".

אז השאלה הנשאלת כאן היא: מתי שלמה פילבר שיקר? האם בסוף דצמבר 2015, כשטען שבזק מחבלת ופוגעת בשוק הסיטונאי, או בתחילת פברואר 2016 כשטען, שמדובר בהצלחה יוצאת מן הכלל, שמוכיחה את עצמה במספר המתניידים ובשת"פ ההדוק והפורה עם בזק? 

התשובה שלי: הוא שיקר ומשקר בשתי ההכרזות גם יחד. את הסתירה בין ההכרזות שלו הוא לא צריך להסביר לי או לקוראים, אלא לבית המשפט. כי זו אחת הטענות החזקות של בזק, שהוגשה לבית המשפט.

לקוראינו, כבר ניתחתי ובהרחבה את ההכרזות הללו. ההכרזה על הצלחת "השוק הסיטונאי" (כמנותח כאן) היא למעשה עוד ספין בשרשרת הספינים של שלמה פילבר על הציבור, שלא מבין בכלל מה קורה כאן.

כעת, שלמה שפילבר צריך להכין את הרקע ל"מתנות" הבאות, שהוא (על פי מצוות השר הממונה עליו) יעניק לבזק, בתור "סוכן המכירות שלה", ולכן הוא לפתע מזמר זמירות הפוכות לגמרי, למה שאמר וכתב אך חודש קודם לכן. איך אפשר לתת לבזק הקלות והורדת "ההפרדה המבנית" מעליה, אם היא "פוגעת אנושות בתחרות"? אז פשוט הופכים בבת אחת את כל הטיעונים ומדווחים לציבור, שכעת יש הצלחה יוצאת מן הכלל של הרפורמה, הצלחה הנעשית בשת"פ מלא עם בזק... 

במסמך הארוך של בזק לבית המשפט יש כמה נקודות חדשות, מעבר למה שאני עצמי חשפתי בסדרת הכתבות על הקנס הענק, שהוטל על בזק ומערכת הספינים, השקרים, התחמונים, הזיופים, ה"חפרפרות" והאפלייה באכיפה (כאן, כאן, כאן, כאן, כאןכאן, כאן, כאן, כאן, כאן וכאן) (המאמר, שמסכם את החשיפות המרכזיות, נמצא כאן), ואלו הן הנקודות החדשות, שבזק הציגה לבית המשפט: 

1. הפרת "זכות הטיעון" של בזק.

2. העלמת מידע ומסמכים (אני חשפתי "זיוף מסמכים". בזק לא הציגה טיעון של זיוף בבית המשפט). 

3. אי קיומו של שימוע בע"פ ודחיית בקשת בזק לשימוע בע"פ, ללא כל הסבר.

4. אוסף החלטות, שקיבל המנכ"ל הקודם (אבי ברגר) בלי כל סמכות חוקית ולכן גם הקנס, שהוטל בגין ההחלטות הללו, הוא בלתי חוקי. אני לא התייחסתי לנושא הזה בכלל, כי בעיני אבי ברגר כבר "קיבל את העונש שלו", בגין הכאוס של ניהול רפורמת "השוק הסיטונאי".

בזק מייחסת חשיבות רבה להכרעה שיפוטית בנושא הזה (של החריגה מסמכות של אבי ברגר), שנדון גם בבג"ץ חסוי (מנותח כאן), בדיון שטרם הוכרע. סביר להניח, שאם בזק תזכה בבג"ץ 8976/14, גם הוט תלך במסלול הזה של בג"ץ, במטרה לקעקע ולמוטט גם היא את המספרים החדשים של מה שמכונה בטעות "שוק סיטונאי", שהונחתו על ראשה.

5. סיווג שגוי של ההפרות שכביכול בוצעו ע"י בזק (בלי להציג להן הוכחות, שאכן בוצעו ההפרות הללו, שגרמו לנזק ואיזה נזק), מה שמקטין מאוד את הקנס שמשרד התקשורת רשאי לקנוס אותה, בגין הפרות של ההוראות שנוגעות לרפורמת "השוק הסיטונאי". .  

יש באתר זה 214 כתבות בנושא "השוק הסיטונאי". כך, שאין בכוונתי לחזור כאן על כל מה שחשפתי וכתבתי (וגם כתבו אנשי מקצוע אחרים), בשנה החולפת. סיכום השנה של שלמה פילבר, שהשוק הסיטונאי הוא סיפור הצלחה, היא למעשה "בכייה לדורות". זה בכלל לא מקור לשמחה וגאווה. בכל מקרה, אם לפי התפיסה החדשה של שלמה פילבר, "השוק הסיטונאי" זו הצלחה פנטסטית, אזי לבזק מגיע פרס ענק, לא קנס ענק... 

כך או כך, יש אדם אחד שכבר חייב להתפטר מהתפקיד. שמו עו"ד חיים ארביב (שמשמש כמנהל מחלקת החקירות ברשות להגבלים עסקיים), (בתמונה למעלה משמאל). הוא צריך ללמוד מהבוס הקודם שלו, פרופ' דיויד גילה, שהתפטר מתפקיד הממונה על הגבלים עסקיים, אחרי שנכשל בכל מעשיו וגם בתחום התקשורת (כמפורט כאן).

למה עו"ד חיים ארביב חייב להתתפטר כבר עכשיו מ"וועדת הקנסות"? כדי לשמור על שמו, בטרם בית המשפט יבחן לעומק את מה שבזק הניחה במסמכים, שהוצגו בפני בית המשפט: איך הוא עשה צחוק מעצמו ומ"הוועדה המייעצת לעניין עיצומים כספיים" של משרד התקשורת, ועדה, שהוא היו"ר שלה, על פי מינוי אישי של רוה"מ (ביבי נתניהו).

גם שני חברי הוועדה האחרים (פרופ' עמית שכטר ועו"ד ד"ר טל אופק) אמורים להתפטר, אבל עיקר האחריות רובצת על חיים ארביב אישית, גם כיו"ר וועדת הקנסות וגם כמי שקבע כיצד הוועדה הזו תתנהל. השטויות, שהוא פלט בקצב מסחרר בדיון על הקנס, שהוטל על בזק, יכולים למלא כמה מערכונים של "ארץ נהדרת". קשה להאמין איך הוא (עו"ד חיים ארביב) נסחף אחרי הספינים והשקרים של משרד התקשורת והמציא תחמונים משל עצמו בנוגע לבזק, ובכמויות, בלי להבין בכלל על מה הוא מדבר ומקשקש.

ניתוח מלא של הבעיה האישית והאחריות האישית של עו"ד חיים ארביב מצוי: כאן, כאןכאן וכאן. המסמך של בזק, שהוגש לבית המשפט, כולל כמעט את כל מה שאני חשפתי בעניינו של עו"ד חיים ארביב. מזמן הוא היה צריך להתפטר ולקחת אחריות על מעשיו והחלטותיו הבלתי אחראיים והמתעלמים מהחוק ומהאחריות הספציפית שהוטלה על כתפיו. 

לגבי משרד התקשורת עצמו וכל אלה "שבישלו את הדייסה הזו", פניתי למשרד התקשורת בשאלה הנוקבת הבאה:
"שאלה בעניין עתירה מנהלית של בזק בעניין הקנס שהוטל עליה (עת"מ 60740-01-16 בבית המשפט המחוזי בתל-אביב יפו כשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים):
מה תגובת משרד התקשורת לטענות הקשות המועלות ע"י בזק בעתירתה שבנדון?
האם לא מן הדין לפטר לאלתר את כל מי "שבישל את הדייסה המקולקלת" הזו?"

תגובה לא קיבלתי. ככל שאקבל - אעדכן. אין מה לדאוג ולהמתין, תשובה - לא אקבל... 

עדכון 10.6.19: בזק הפסידה היום בבג"ץ, שבו ניסתה לערער (ערעור שני) על ההפסד שלה בבית משפט מחוזי ת"א, שבו ערערה על הקנס הענק של 8.5 מיליון ש"ח שקיבלה משלמה פילבר ב-2015 בנושא "השוק הסיטונאי". החלטת הבג"ץ כאן - למתעניינים. מה שמצביע שבזק עקבית - לערער שוב ושוב ולהפסיד... 
כס המשפט



 
 
Bookmark and Share