Telecom News - הסבר הודעת השגיאה ERROR 53 באייפונים המושבתים מהמומחה שי מזרחי

הסבר הודעת השגיאה ERROR 53 באייפונים המושבתים מהמומחה שי מזרחי

דף הבית >> לגיקים >> גאדג'טים >> הסבר הודעת השגיאה ERROR 53 באייפונים המושבתים מהמומחה שי מזרחי
הסבר הודעת השגיאה ERROR 53 באייפונים המושבתים מהמומחה שי מזרחי
מאת: מערכת Telecom News, 7.2.16, 14:04

עדכון בתחתית הכתבה.שי מזרחי
 
אמש התפרסמו ידיעות ברחבי הרשת לגבי אייפונים, שהושבתו אחרי עדכון גרסה, שבסיומו הופיעה הודעת שגיאה-Error 53 והמכשיר נתקע במצב "התאוששות" ללא אפשרות הפעלה מחדש. כלומר, המכשיר מת. להלן הסבר והדרכה.
 
להלן דברי הסבר והתייחסות לנושא, שהציף את הרשת העולמית בסופ"ש האחרון מאת שי מזרחי, (בתמונה), מנהל תחום קורסי תחזוקת סמארטפונים, טאבלטים וניהול מעבדות סלולר, במכללת ג'ון ברייס מחטיבת ההדרכה של מטריקס. שי הוא מומחה בתחומי סמארטפונים בהיבטים הטכניים של החומרה והתוכנה ומבחינה צרכנית.
 
שאלה: הידיעות השונות מזהירות את הצרכנים בצורה לא אחראית ושגויה, שלא לתקן את האייפון שלהם במעבדות סלולר פרטיות. במה מדובר?
 
שי מזרחי: "במידה וקיימת תקלה בכפתור הבית (הטאץ' ID) של מכשיר האייפון (אייפון 6 ומעלה), שדורשת את החלפת הכפתור, אנו חשופים למצב בו המכשיר יתקע בעת שדרוג הגרסה. בשונה משלל תיקונים אחרים, בהם החלפת החלק אינה מסכנת את המכשיר, כאן המצב מעט שונה בשל רגישות התפקיד של סורק טביעות האצבע (ה-Touch ID)"
 
שאלה: למה זה קורה?
 
תשובה: "מאחר שכפתור הבית משמש גם כסורק טביעות האצבע האחראי על ביצוע תשלומים, אפל שילבה בתוכו רכיב אלקטרוני המקושר באופן ייחודי למעבד המכשיר.
 
למעשה, לכל מעבד באייפון יש רק כפתור בית אחד בעולם איתו הוא מסוגל לעבוד, ולעבור בהצלחה את עדכון הגרסה. ההגנה פה היא על המשתמש, מפני אלה המנסים לגנוב את זהותו ולהשתמש בארנק הדיגטלי החכם המשולב במכשיר האייפון, ה-Apple Pay.
 
בשנה האחרונה הגיעו למעבדת הסלולר במכללת ג'ון ברייס סיפורים שונים ממספר רב של טכנאים ומנהלי מעבדות סלולר, בוגרי קורסים שלנו, ברחבי הארץ, על מכשירים, שנתקעו בהודעת השגיאה הזו. 
 
ההנחיה, שאני מעביר בשיעורים, היא לוודא מול הלקוח האם כפתור הבית הוחלף בעבר, ורק אחרי שמאמתים שלא, ניתן לבצע עדכון גרסה.
כל ניסיון להחליף בין הרכיבים האלקטרוניים של הכפתור המקורי והכפתור החליפי, לא צלחו והשגיאה המשיכה להופיע".
 
שאלה: ובכל זאת, האם מדובר בבעיה שמקורה במעבדות הפרטיות?
 
תשובה: "לא. מנתונים שאספתי, בחנויות אפל סטור בעולם המוסמכות כמובן לתקן את המכשיר, לקוח המגיע עם תקלת כפתור בית, אוטומטית מקבל הצעה להחלפת המכשיר בחדש בכפוף למצב המכשיר והאחריות החלה עליו, ללא עלות או בתשלום. משתמע מסיפורים שונים של צרכנים, שאפל אינה מתקנת את הכפתור, אלא מחליפה מכשיר.
 
לכן, כל אותם מכשירים, שפגה עבורם אחריות היצרן, או שבמהלך אחריות היצרן חל נזק בלתי סביר מצד הלקוח, אין ללקוח ברירה אלא להחליף את כפתור הבית במעבדה פרטית או לגשת ולשלם סכום לא קטן ברכישת מכשיר חדש בחנויות אפל.
 
ההמלצה שלי היא להקפיד לא לעדכן גרסה אחרי החלפת כפתור הבית".
 
שאלה: ומה קורה עם מכשירי אנדרואיד?
 
תשובה: "כלל ידוע באלקטרוניקה וסלולר הוא, שבעת עדכון גרסה או התקנת מערכת הפעלה, מתבצעת סריקת רכיבי חומרה שונים במכשיר.
 
רכיבים תקולים יגרמו לתהליך התקנת התכנה להיפסק ולהיעצר ועלולים לגרום למכשיר להיכנס למצב בריק או חצי בריק (לבנה, בלטה, מת).
 
גם במכשירי אנדרואיד אנו רואים מצבים על בסיס יומי, בהם התקנת מערכת הפעלה גורמת למכשיר להיתקע ולמות, וזאת בשל רכיב חומרה תקול".
 
 תמונות של רכיב כפתור הבית - Touch ID home button flex ושל השגיאה המדוברת - שגיאה 53. קרדיט צילום: שי מזרחי.

עדכון 18.2.16, 23:21: Apple שחררה עדכון ל-iOS 9.2.1  שמתקן את שגיאת 53 במכשירים שהושבתו.

ERROR 53
 
 רכיב כפתור הבית



 
 
Bookmark and Share