Telecom News - שירותי VoD באיכות 4K ו- Ultra HD מבית סיסקו בדרכם לישראל

שירותי VoD באיכות 4K ו- Ultra HD מבית סיסקו בדרכם לישראל

דף הבית >> חדשות >> חדשות עולם הטלוויזיה >> שירותי VoD באיכות 4K ו- Ultra HD מבית סיסקו בדרכם לישראל
מקס בלומברג, ה-CTO של קבוצת אלטיס (הבעלים של הוט) חתם הסכם עם סיסקו להטמעת שירות חדש תחת שם המותג Zive בכל חברות הכבלים של אלטיס, שירות של VoD ברמת איכות 4K גם בסלולר. השירות החל כבר ב-SFR בצרפת ואמור להגיע לארץ אם כי טרם ידוע מתי.
מאת: אבי וייס, 13.2.16, 17:36מקס בלומברג

כפי שפרסמנו כאן, הוט החלה בינואר 2016 לצלם את "סדרות המקור" שלה באיכות 4K. אולם, הוט טרם החלה לשדר ללקוחותיה באיכות 4K, כי לצורך כך יש צורך בביצוע שדרוגים של מערכות וציוד בהיקף ניכר. 

כדי לספק איכות שידור של 4K או Ultra HD, גם בשירות ה-VoD, יש צורך במערכות מתאימות במרכזיות של חברת הכבלים דוגמת הוט. זאת בדיוק הסיבה שמקס בלומברג, ה-CTO של קבוצת אלטיס (חברת האם של הוט), (בתמונה משמאל), מי שהיה סמנכ"ל הטכנולוגיות של הוט, חתם על הסכם רחב היקף עם סיסקו, לרכישת המתגים החדשים של סיסקו, ששמם Cisco cBR-8 בתוספת Cisco CDN, כדי לספק שירות חדש הממותג ע"י סיסקו תחת השם Zive.

השירות הזה כבר החל בחברת SFR בצרפת (ראה\י סרטון בתחתית הכתבה), עם 5,000 סרטים של HD ו-400 סרטים של 4K. עד סוף 2016 יהיו במערכת 15 אלף סרטים כשעשירית מהם יהיו ב-4K. 

המתג החדש של סיסקו, שמספרו cBR-8 (בתמונה משמאל), המתג החדש של סיסקותומך ב-Docsis 3.1 עם רוחבי פס של גיגות, והוא שייך למשפחת המתגים המכונים בשם: Converged Broadband Routers, דהיינו: הם מספקים את כל השירותים במתג אחד.

המתגים הללו של סיסקו גם מוכנים לעידן ה-IoT וה-IoE (ר"ת: Internet on Everything) כך שכנראה נראה את העידן הזה בקרוב גם בהוט (אחרי שבזק כבר יצאה עם שירות ראשון של "בית חכם" - Bhome). 

לדברי סיסקו, קבוצת אלטיס היא הראשונה בעולם המיישמת אצלה את מתגי cBR-8 וזה יאפשר לספקיות שירותי הכבלים שבקבוצה להציע ללקוחות חיבורים של גיגות עד לבית ורמת שירותים שלא קיימת אצל המתחרים (במיוחד לא אצל ספקי OTT).

השירות החדש - Zive מבית סיסקו יאפשר שידורי 4K VoD לא רק בתשתיות הכבלים, אלא גם על פלטפורמות תקשורת נוספות שיש לספקית התקשורת דוגמת הסלולר, לסמארטפונים וטאבלטים המסוגלים לתמוך ב-4K.

לקבוצת אליטס יש 13 מיליון לקוחות במדינות הבאות: צרפת, ישראל, בלגיה, לוקסמבורג, שוויץ, פורטוגל, הרפובליקה הדומיניקנית, איי הודו המערביים הצרפתיים (בקריביים) וארה"ב. שירות Zive ברמת 4K החל כאמור בצרפת ובהדרגה יופעל בכל החברות בקבוצת אלטיס. טרם פורסם מתי השירות זה יופעל בישראל, אבל סביר להניח שזה יהיה כבר השנה. 



 
 
Bookmark and Share