Telecom News - "גשם" של גזירות צרכניות חדשות על חברות הסלולר והאינטרנט מכל הסוגים

"גשם" של גזירות צרכניות חדשות על חברות הסלולר והאינטרנט מכל הסוגים

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> "גשם" של גזירות צרכניות חדשות על חברות הסלולר והאינטרנט מכל הסוגים
בלי שום פרסום, עלה לאתר משרד התקשורת מסמך עב כרס (כ-100 עמודים) של שימוע לתיקוני הרישיונות של חברות הסלולר ובעלי "רישיונות אחודים" (שבהם רוב ה-ISP) בנושאים צרכניים רבים, שידרשו התאמות רבות של המערכות בחברות התקשורת.
מאת: אבי וייס, 16.2.16, 21:40מאיר בן-בסט

באתר משרד התקשורת עלה (כנראה ב-7.2.16) מסמך, שלא פורסמה כל הודעה לציבור אודותיו, בדבר שימוע בעשרות רבות של נושאים צרכניים (המסמך המלא בן 99 עמודים מצוי כאן).

המסמך הזה כולל סדרה ארוכה של תיקונים ברישיונות של חברות הסלולר (5 חברות), חברות ה-MVNO (יש 2) וגם של החברות בעלות "רישיון כללי אחוד" (אגב, יש חברות המחזיקות ביותר מרישיון אחד, למרות ש"רישיון כללי אחוד" מקיף כמעט את הכל). כיום יש "רישיונות אחודים" לחברות התקשורת הבאות: נטוויז'ן-013, אקספון-018, טלזר-019, גולן טלקום, השקמה-015, הוט-מובייל, ועידן (חברת בת של נטוויז'ן), סלקום, פרי טלקום, רמי לוי תקשורת, בינת עסקים, הום סלולר, סלקט תקשורת. כך, שהתיקונים בשימוע מקיפים את כל השחקנים המשמעותיים הקיימים בשוק התקשורת הישראלי. 

על השימוע חתום מאיר בן-בסט, (בתמונה), מנהל תחום בכיר פיקוח צרכני, באגף בכיר פיקוח ואכיפה מערך התקשורת. בניגוד לשימועים אחרים, שיצאו ממשרד התקשורת, שימוע זה ממוען גם ל-4 גורמים חיצוניים של מייצגי ציבור מוסמכים. יש עוד מייצגי ציבור בישראל, שמן הראוי לכתב אותם בכל שימוע של משרד התקשורת, אבל גם 4 הגורמים, שנשלח אליהם השימוע הזה הם גופים רציניים וחשובים בעולם הצרכנות בכלל וצרכנות התקשורת בפרט: 1) הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, 2) מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, 3) מנכ"ל אמון הציבור, 4) מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות. בהחלט נקודה חיובית בשימוע הזה. 

עברתי ביסודיות על כל התיקונים המוצעים ומצאתי תיקון אחד, שהוא בבחינת "תקיעת סכין בגב" עבור רוב חברות התקשורת. מדובר בתיקון המופיע בעמוד 11, שבו יש הצעה לקבוע ברישיונות של חברות התקשורת חובה שכל התעריפים של החברה יהיו מפורסמים באתר האינטרנט, כולל כל ההטבות הנלוות ואסור למכור תכניות (ללקוחות), שאינן מוצגות באתר.

דהיינו: נגמרת היכולת לבצע "פעולות שימור" לקוחות והנחות למינם ללקוחות מסויימים, ש"חפצים ביקרם", וגם נגמרה היכולת של הלקוחות לנהל מו"מ ולהתמקח על המחיר או התנאים מול חברת התקשורת. 

בשימוע זה מדובר בהיקף עצום של תיקוני רישיונות בנושאים רבים, רובם פרי לקחים צרכניים, שנלמדו מתלונות, שהתקבלו במשרד התקשורת בשנים האחרונות, מה שיעמיס כעת על חברות התקשורת (שממילא מצבן הכלכלי לא משופר), הוצאות רבות, כדי לעדכן ולתקן את המערכות שלהן בהתאם לתקנות החדשות.

מדובר בתיקונים בכל תחום כמו מבנה הטפסים, החשבונות, שימור הקלטות, מסרונים, צ'טים ופקסים של הלקוחות ועוד. יחד עם זאת, די ברור, שרוב התיקונים הם לטובת הצרכנים. כך, שיכולת ההתנגדות של החברות לתיקונים אלה היא לא גדולה.  
שימוע

 



 
 
Bookmark and Share