Telecom News - Classoos - מערכת לימודים מבוססת ענן עבור דור המובייל הצוברת הצלחה

Classoos - מערכת לימודים מבוססת ענן עבור דור המובייל הצוברת הצלחה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> Classoos - מערכת לימודים מבוססת ענן עבור דור המובייל הצוברת הצלחה
Classoos – מערכת לימודים מבוססת ענן עבור דור המובייל שמתחילה לצבור הצלחה
מאת: מערכת Telecom News, 25.2.16, 15:33ספרים דיגיטליים

המיזם שם לו למטרה לחולל מהפכה בתרבות הלמידה והחינוך הדיגיטלי של תלמידים ובתי ספר בארץ, בדגש על הכנסת רוח חדשה, למידה יצירתית והגברת המוטיבציה בקרב המורים והתלמידים.

Classoos היא מערכת לימודים מתקדמת ומבוססת ענן עבור דור המובייל, שעונה על צרכי המורה, התלמיד ובית הספר. המערכת מכילה קטלוג מלא של כל ספרי הלימוד הדיגיטליים, תחומי הדעת והמוציאים לאור בישראל ובהתאם להנחיות משרד החינוך מציעה ספרים דיגיטליים במחיר שזול בכ-50% ממחיר ספרים מודפסים. הפלטפורמה והספרים הדיגיטליים ניתנים לשימוש באמצעות טאבלט או מחשב נייד.

Classoos שמה לה כמטרה לחולל מהפכה בתרבות הלמידה והחינוך הדיגיטלי של התלמידים ובתי הספר בישראל, בדגש על הכנסת רוח חדשה, למידה יצירתית והגברת המוטיבציה בקרב המורים והתלמידים.

הקטלוג מוצע לרכישה באופן עצמאי או מובנה באופן מוסדר בבתי הספר כאשר כרגע משתמשים במערכת 25 בתי ספר ברחבי הארץ (לרבות במגזר הערבי), 1,350 מורים ומחנכים ו-13,000 תלמידים במגוון גילאים.

המיזם, שמושקע תחת קרן First Time של אילן שילוח, ניר טרלובסקי ויונתן בן ארצי, הוקם ב-2011 בשם "קלספר" ע"י 4 יזמים בעלי פעילות ענפה בעולמות התקשורת והמדיה הישראלית - אבשלום שגב ועמיר גולן (המכהנים כמנכ"לים משותפים) והאחים גיל בהר (מנהל הטכנולוגיה) וגיא בהר (מנהל המוצר).
 
הרקע למיזם:
לפני 20 שנה (1996) הושקה התכנית "מחשב לכל ילד". אולם, מבחן סייטס הבינלאומי, שבוחן שימוש בטכנולוגיות מידע ותקשוב בבתי הספר, דרג את ישראל ב־2006 בשליש התחתון של רמת התקשוב בקרב המדינות המשתתפות. אמנם 98% מבתי הספר בישראל מחוברים לאינטרנט, אולם רק בשליש מבתי הספר יחס תלמיד-מחשב מגיע ליעד הרצוי בישראל של 1:10.
 
גם מכון מנדל למנהיגות חינוכית נתן שורה של המלצות לשיפור המצב וקרא ליישם תוכניות תקשוב מוצלחות כמו בארה"ב, בנורבגיה ובאוסטרליה.
 
רק ב-2011 החל מנהל מדע וטכנולוגיה להוביל את "תכנית התקשוב הלאומית להתאמת מערכת החינוך למאה ה 21". תכנית זו נהגתה לאחר כעשור של צמצום משאבים וקיפאון יחסי בתחום תקשוב מערכת החינוך בישראל, וכתוצאה מכך, היא נדרשה להתמודד עם אתגר גדול בדמות קידום שינוי מואץ, כדי לפצות על עשור של התרחבות הפער הטכנולוגי בין מערכת החינוך הישראלית ליתר מדינות העולם המערבי.
 
בתי ספר, שמעוניינים בפרויקט, מקבלים מהיזמים תובנות, שיכולות לשפוך אור על ההיבטים השונים (מבחינת חינוכית, דיגיטלית וצרכנית) של המיזם, סקירה מה קורה כיום בשטח וכיצד כניסתן של מערכת אלו משפיעה על המורה וכיצד המנגנון בכלל פועל. מוצעים סיורים טכנולוגיים בבתי ספר ובכיתות המשתמשות בפלטפורמה בהצלחה רבה תחת הכותרת: "הצצה לכיתה הטכנולוגית".
 
 כיתה דיגיטלית



 
 
Bookmark and Share