Telecom News - נמצא הפתרון למחסור במהנדסים ובמתכנתים בישראל: בקמפוס לוסטיג בר"ג

נמצא הפתרון למחסור במהנדסים ובמתכנתים בישראל: בקמפוס לוסטיג בר"ג

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> נמצא הפתרון למחסור במהנדסים ובמתכנתים בישראל: בקמפוס לוסטיג בר"ג
נמצא הפתרון למחסור במהנדסים ובמתכנתים בישראל: בקמפוס לוסטיג ברמת-גן
מאת: אבי וייס, 26.2.16, 08:10מקסין פסברג - אינטל
 
לא צריך לייבא מהנדסים ומתכנתים לישראל. הם כאן וזמינים, רק צריך לעודד אותם. הבוגרות החרדיות של קמפוס לוסטיג בר"ג (שלוחת המרכז האקדמי לב) הציגו פיתוחים מרשימים, שהפכו למיזמים (סטארטאפים), ונערכה תחרות בה הוענק פרס למקום הראשון.
 
מאות מעסיקים מתעשיית ההייטק והטכנולוגיה השתתפו ביום 23.2.16 בתיאטרון רמת-גן בכנס 2016 FemTech לשילוב נשים חרדיות בחזית תעשיית ההייטק והטכנולוגיה. הכנס נערך בצל תחזית האוצר על האטה בצמיחה והאטה במהפכת ההייטק, בין השאר, בשל מחסור בהיצע כוח אדם מיומן בתחום. נראה, שהפוטנציאל לפתרון הבעיה נמצא דווקא אצל נשות המגזר החרדי.
 
אגב, ביום ראשון 28.2.16 יתקיים Demo Day של תוכנית ההאצה (Accelerator) ליזמים חרדים "יזם בלב" של המכון האקדמי לב בירושלים, במעמד ישי פרנקל מנהל התוכנה של ארגון המיחשוב התפישתי (Perceptual Computing) בחברת אינטל, ובהשתתפות למעלה מ-60 משקיעים מקרנות הון סיכון, משקיעים פרטיים ואנשי הייטק ממגוון חברות במשק. ייחשפו ויתחרו באירוע מעל ל-10 סטארטאפים חרדיים בתחומי ההנדסה והתוכנה השונים, שנולדו במהלך הלימודים בין כתלי המוסד האקדמי לחרדים בירושלים.
 
כ-4,000 בוגרים וכ-2,000 בוגרות יצאו מכתלי מוסדות הלימוד האקדמיים של מכון אקדמי לב מאז הקמתו, כולם בוגרי מקצועות טכנולוגיים במקצועות המבוקשים ביותר בתעשיית ההייטק. 90% מהבוגרים והבוגרות כבר נמצאים במקומות עבודה, ש"חטפו" אותם, עוד בטרם סיימו את הלימודים. מה שמוכיח, ששילוב לימודי תורה בלימודי טכנולוגיה זו נוסחה מנצחת, שיש לטפח אותה והיא תענה באופן מושלם על המחסור במהנדסים ובמתכנתים בישראל.

כיום, יש כבר 18,000 נשים חרדיות המועסקות בכל מקצועות ההייטק ברחבי הארץ כשהתחום המוביל הוא תחוםהתוכנה. הוכח כבר, שהעובדת החרדית נאמנה למקום העבודה ומספקת 100% תפוקה בשעות העבודה. 
 
במהלך הכנס התקיימה תחרות 'פרויקט הגמר המצטיין' בין בוגרות קמפוס לוסטיג בר"ג. הפרויקטים (שהפכו למעשה למיזמים), שהוצגו לשיפוט הקהל שהשתתף באירוע:

1.:SUD  גישה מאובטחת לחיבור מרחוק. פתרון משלים ל-VPN (אבטחת נקודות קצה), ללא צורך בהתקנה כלשהי על המחשב. מערכת התחברות מרחוק, שנישאת על גבי USB, ומאפשרת להתחבר בצורה מאובטחת מכל מחשב בעולם למשרד תוך בידודו מהמחשב.

2. BrilliaNeTor: פיתוח יכולת חשיבה אנושית לדמויות ממוחשבות. מיזם המאפשר באמצעות טכניקות ואלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית, יכולת חשיבה דמוי אנושית לדמויות המוצגות על מסך המחשב ומאפשרת קיום דו שיח "חכם" בין אנשים לדמויות שבמחשב. המיזם יאפשר, בין היתר, את השימושים הבאים: תקשורת לאוטיסטים, פיתוח משחקים חכמים, ניהול מערכות מידע וחשיבה ב"ענן" ועוד. את המיזם מנהלת ד"ר מירב חדד והפיתוח נעשה ע"י סטודנטיות ובוגרות קמפוס לוסטיג של המרכז האקדמי לב, שהתחילו בפיתוח במסגרת פרויקט גמר בחוג להנדסת תוכנה וממשיכות כעובדות הסטארטאפ, שהקימה ד"ר חדד. המיזם כבר קיבל מענק של המדען הראשי.

3מערכת מומחה לאבחון מחלת לב איסכמית. משתמשת במודלים מתמטיים בגישת הלוגיקה העמומה – Fuzzy Logic.

4. חישובים: מערכת מידע לגיאודזיה ומיפוי גיאוגרפי. נמצא כבר בשימוש של מרכז מיפוי ישראל.

5. פסגות: אסטרטגיה שיווקית למכירת מוצרי חיסכון פנסיוני.
 
הפרס (שכלל מענק של 5,000 ₪), שהוענק מטעם "קרן אחים" לעידוד יזמים ויזמיות, ניתן לסטודנטית מיכל משה מהחוג למדעי המחשב, על פרויקט פיתוח יכולת חשיבה אנושית לדמויות ממוחשבות (הפרויקט השני שהוצג - BrilliaNeTor).
 
מקסין פסברג (בתמונה למעלה), מנכ"לית אינטל ישראל וסגנית נשיא אינטל העולמית: "באינטל אין אפליה מתקנת לנשים. אנו מעודדים נשים להיכנס להייטק והן מצליחות אצלנו כי הן עובדות מצוינות, ולא בגלל אפליה מתקנת. עשינו מבחן 'חבר מביא חברה' וזה הוכיח את עצמו. קיבלנו 490 עובדים חדשים (נשים) בזכות המבצע הזה. אין סיכוי למדינת ישראל להיות יותר מאשר מדינה נחשלת ללא שילוב של כלל האוכלוסיות. אנו רוצים, שלמדינת ישראל יהיה עתיד מצליח וטוב ובשביל זה אנו צריכים אתכן".
 
מקסין פסברג הוסיפה וקראה לנשים להשקיע ולהצליח בלימודים: "הלימודים הם המפתח להצלחה, תלמדו ותשקיעו כמה שיותר ותקבלו ציונים גבוהים. כל העובדים הם בני אדם כמוני וכמותכן. כל אחד ואחת יכולים".
 
הרב יצחק כהן,  סגן שר האוצר וח"כ (ש"ס): "מרגש לראות פרויקטים נפלאים של בנות חרדיות, שבונות טכנולוגיה. במשך שנים רבות השיח על החוסן הלאומי בישראל עוסק בביטחון, אבל הוא נמדד גם בביטחון החברתי-סוציאלי. שוויון חברתי הוא בסיס ביהדות ואחת ממטרות ממשלת ישראל היא יעדי תעסוקה לחברה החרדית וסיוע במגוון דרכים. הממשלה גם מתגמלת מעסיקים, שמגייסים חרדים וחרדיות, והשנה הוקצו לכך לא פחות מ-75 מיליוני ש"ח. את התוצאות הנפלאות אנו רואים כאן היום".
 
פרופ' חיים סוקניק, נשיא המרכז האקדמי לב: "כדי להצליח יש להציב רף גבוה של מצוינות. הורדת הרמה וויתור לסטודנטים אינו עוזר להם. שמירה על איכות מקצועית גבוהה היא חלק מהיכולת שלנו כמוסד להוציא מתחת ידינו תלמידים מצוינים, שיצליחו בעולם התעסוקה".
 
הרב יעקב וירז'בינסקי, יו"ר עמותת תמ"ך: "אני מלא הערכה לנשים החרדיות, נשות החיל, שמפרנסות את משפחותיהן ומצטיינות בכישוריהן ובעבודה מסורה, נאמנה, יציבה ומקצועית, שמקדשת שם שמים. ‏מעסיקים היום מכירים, שהעובדת החרדית היא מקור כ"א איכותי והכנס היום שוב מוכיח, שיש עניין ורצון מצד המעסיקים להתקשר עם הקהילה ולהציע משרות איכות לנשים חרדיות. כחבר עמותה בתמך, שגם פעיל מאד במשק ובקהילה, היום הזה מסמל לי את ההצלחה של שנים רבות של עשייה והובלת שינוי בדעות וסטריאוטיפים, פיתרון בעיות ויצירת מסלולי הכשרה מתקדמים.‏ כל כנס מחזק את ההצלחה ע"י הנעת התהליך בחיבור ישיר לצרכי וכוחות השוק. אני מאחל לכל הנשים, למעסיקים ולתמך ושותפיה המשך הצלחה מרובה". 
 
ישראל זינגר, ראש עירייית רמת גן: "אני גאה להיות שותף לכנס, שבו בוגרות לוסטיג מר"ג מוצאות עבודה בעולם ההייטק ממש בסיום הלימודים. מדינת ישראל נמצאת בצומת דרכים קריטית. בצומת הזו עלינו לבחור בין פיצול לאחדות. אני מאמין בהפיכת כלל עם ישראל לעם אחד, וזה חלק מהבחירות ,שאנו כשליחי ציבור צריכים לקבל.
 
יש לברך את קמפוס לוסטיג, שהוא מקום המגשים את החלום של הנשים, שרוצות לממש את החלום שלהן להשתלב בשוק ההייטק. אני גם קורא למעסקים להצטרף למהפכה הזו ולשינוי החברתי, שאנו נמצאים בתוכו במדינת ישראל. תוכלו לקבל כאן עובדות מצטיינות ומסורות, שזכו להכשרה אקדמית מצוינת".  
 
בכנס, שהנחתה העיתונאית סיון רהב מאיר, השתתפו  גם הרב הראשי לת"א ישראל מאיר לאו, המדענית הראשית של התעשייה האווירית פרופ' לאה בם, סמנכ"לית משאבי אנוש של סנדיסק ישראל ואירופה רונית רונן- קרפול, יו"ר חברת 'מלם תים' שלמה אייזנברג וראש אגף מערכות מידע בהפניקס שלמה שמאי.

במהלך הכנס התקיימו פאנל בוגרות חרדיות של קמפוס לוסטיג ותמ"ך, פאנל מעסיקים ופאנל נציגי ציבור, שדנו בכלים ממשלתיים ומוניציפליים לסיוע בהעסקת נשים חרדיות בעולם ההייטק.
 
בתמונה: הזוכות בתחרות "פרויקט הגמר המצטיין" עם הנהלת מכון אקדמי לב וקמפוס לוסטיג ר"ג וכמה ממשתתפי הכנס. 
הזוכות בגמר קמפוס לוסטיג רמת-גן



 
 
Bookmark and Share