Telecom News - פתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים – האם BizBox הוא פתרון מומלץ?

פתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים – האם BizBox הוא פתרון מומלץ?

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> פתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים – האם BizBox הוא פתרון מומלץ?
פתרונות תקשורת מתקדמים לעסקים – האם BizBox הוא פתרון מומלץ?
מאת: מיכאל פנחס, 27.2.16, 16:14מיכאל פנחס
 
החלל, ש-Unlimited משאירה בשוק, וחוסר הוודאות לגבי עתידה, מחזירים למרכז הבמה את מתחרותיה. הוט מציעה סדרה של חבילות תקשורת לעסקים תחת שם המותג BizBox. למי זה מתאים?
 
תהליכי צניחת המחירים בשוק העסקי הישראלי, שנבעו מכניסת מתחרה חדש לשוק - חברת Unlimited, נעצרו בגלל העננה, שרובצת על ,Unlimited אחרי התפטרות מנכ"ל החברה ובגלל הסכסוך, שמתפתח בין בעליה.
 
כך, שלמעשה, השוק העסקי נשאר עם השחקנים הוותיקים המוכרים: קבוצות בזק, הוט, סלקום ופרטנר. מסביב יש עוד כמה שחקנים קטנים, שבד"כ "רוכבים" על הרשת של הגדולים. לרשימה ניתן להוסיף את השירותים החדשים של בינת עסקים, שמסופקים באמצעות פורטל בענן, אך דורשים בדיקה זהירה לגבי התשתיות של בינת עסקים (שכן הן נשענות ברובן על Unlimited).
 
מחירי התמסורת העסקית גבוהים מדי (אלפי ₪ לחודש לחיבורים של עד 100 מגה סימטרי), ולכן אינם רלבנטיים ואינם אטרקטיביים כמעט לכל השוק העסקי עד רמת SME. לכן, ניתן לראות, שעסקים קטנים (SoHo עד SMB) נוטים לקחת חיבורי פס רחב פרטיים (DSL על תשתית בזק ו-Docsis על תשתית הוט), שהם א-סימטריים, בדיוק כמו שיש לכל לקוח פרטי בביתו.
 
אולם, פתרונות אלה אינם מאובטחים, רמת השרידות שלהם מאוד נמוכה והבטחת הקצב שלהם היא ברמת Best Efforts, דהיינו: הספק לא מתחייב, שיהיה בכלל חיבור אינטרנט. הוט מתחייבת לקצב מזערי של 0.1 מגה, בזק מתחייבת לקצב מזערי של 0.02 מגה. או בעברית יותר פשוטה: הן לא מתחייבת לאיזו רמת חיבור מתקבלת על הדעת לאינטרנט.
 
לכן, הפתרונות החלופיים הרבה יותר אטרקטיביים ומתאימים למגזר העסקי, וזה כולל את שירות IPVPN מאחת מספקיות שירותי התמסורת ותקשורת הנתונים הגדולות (בזק, הוט, סלקום, פרטנר), וסדרת שירותים משולבים בגישת All-In-One (נקראים Boffice בבזק ו-All-In-Box בהוט, שירותים, שאינם מספיק אטרקטיביים ומבוססים על טכנולוגיות ישנות), או לחילופין שירותי BizNet של בזק (למעשה חיבורDSL  עסקי) והשירות היותר חדש: BizBox של הוט. כל השירותים העסקיים הללו עולים כמה מאות ₪ לחודש והם בגדר הוצאה סבירה לעסקים בישראל.
 
המחירון המלא של בזק לעסקים מצוי כאן, ומחירי BizNet כיום הם 299 ₪ לחודש + 288 ₪ דמי התקנה חד פעמיים, לחיבורים של 30 עד 40 מגה בערוץ היורד (4 מגה בערוץ העולה). המחיר לא כולל ספק אינטרנט, אותו צריך להזמין (ולשלם) בנפרד. 
 
מה מייחד את שירותי BizBox של הוט? קודם כל, הם יותר זולים מהחיבורים של בזק (וכוללים ספק תשתית + ספק אינטרנט ביחד), עם רוחבי פס טובים הרבה יותר (עד 500 מגה) ויציבים יותר (השימוש בזק ברשת DSL לחיבורים עסקיים בשירות Biznet אינו מבטיח איכות מספקת בחיבור מהסוג הזה והוא אינו יכול לספק בפועל יותר מ-40 מגה בערוץ היורד, שזה פחות מעשירית רוחב הפס האפשרי בהוט).
 
עם השקת השירות החדש של חיבור 500 מגה (10 מגה בערוץ העולה), בתחילת 2015, במסגרת השירותים החדשים של הוט לעסקים, העלות של חיבור 500 מגה במבצע הייתה 279 ₪ לחודש וללא עלות התקנה.
 
מאז, השוק השתנה (והאיום של התחרות מצד Unlimited פחת ולמעשה כמעט ונעלם), ולכן בתחילת 2016 הוט הציגה סדרה חדשה של חבילות לעסקים תחת שם המותג BizBox.
 
כל החבילות במסגרת BizBox כוללות במחיר תשתית + ספק אינטרנט (הוטנט), נתב עסקי מתקדם, שמספק גם שירותי אבטחה (Firewall) לעסק ושירותי רשת WiFi לעסק עם אפשרות חיבור של עד 20 מכשירי קצה בו זמנית, חיבור SSL VPN לכל יעד, ניהול המערכת מרחוק ("שירות מנוהל") ועוד.
 
החבילות והמחירים בהוט:
BizBox 100M  של 100 מגה בערוץ היורד, 2 מגה בערוץ העולה – 219 ₪ לחודש.
BizBox 200M של 200 מגה בערוץ היורד, 5 מגה בערוץ העולה – 299 ₪ לחודש.
BizBox 500M של 500 מגה בערוץ היורד, 10 מגה בערוץ העולה – 349 ₪ לחודש.
 
נקודות למו"מ מול הוט בעת בחירה באחת מהחבילות הללו:
 
א. הוט דורשת התחייבות לשנתיים. רצוי לקצר את התקופה לשנה, בגלל ששוק התקשורת נמצא כעת בתזזית והתחייבות לשנתיים יכולה לכבול את הלקוח להוט ולגרום לו להפסדים, כשהמחירים בשוק יחלו לרדת, ככל המסתמן, בשנה הבאה. 
 
ב. בהסכם, שנחתם עם הוט, בשירות החדש הזה, יש סעיפים דרקוניים, שמזמן נמחקו מההסכמים הקיימים בשוק הפרטי והם אינם סבירים בשוק צרכני ובכלל זה:
1) אם מתנתקים מהוט (לפני תום מועד ההתחייבות) יש צורך להמשיך לשלם על השירות, למרות שלא משתמשים בו, עד תום תקופת ההתחייבות.
2) אם הלקוח מתנתק מהוט (לפני תום מועד ההתחייבות) הוא יידרש לשלם דמי התקנה בסך 6,000 ₪.
 
יודגש: כרגע לא כדאי להזמין שירותי תמסורת ותקשורת עסקיים לטווחי זמן של יותר משנה (אין להתחייב לשום ספק מעבר לשנתיים, כמו שהספקים מציעים). הסיבה: תוך שנה נדע לאן פני השוק הזה מועדים. אין סיבה, שהמחירים המופרזים הקיימים בשוק יימשכו לנצח.
 
אולם כיום, ההמלצה לרוב העסקים, מרמת העסקים הקטנים ביותר עד רמת העסקים הגדולים, היא להשתמש באחד משני החיבורים, שהם מעט יותר יקרים מהחלופות, שהוצגו כאן, חיבורים בשם: IPVPN ו-MPLS. כמעט שאין הבדלים בין שני הסוגים, ברוב המקרים זה אותו סוג של חיבור מאוחד ואז החיבור נקרא VPRN ולעיתים לא. עסקים גדולים יותר וכאלה, שיש חשיבות מיוחדת אצלם לרמת השרידות של החיבור, ייטו לקחת חיבורי מטרו אתרנטמיוחד אם יש צורך בחיבורים של גיגות בהיקף ניכר.
 
שורה תחתונה:
מול שירות BizBox של הוט, שהוא מאוד אטרקטיבי מול מחירי בזק ורוחבי הפס הקיימים ברשת בזק של היום, מומלץ לעסקים קטנים עד בינוניים לשקול את שירות IPVPN עם פרוטוקול ,MPLS  שמכונה לעיתים גם בשם ,VPRN שהוא השירות המועדף והמומלץ לעסקים כרגע בכל סדר גודל לחיבור תמסורת, גם לData Centers- ולשירותי ענן, לסניפים ולשותפים בשרשרת הערך, בגלל רמת האבטחה והשרידות של סוג החיבורים הזה, קלות ההפעלה והמחיר הנוח של החיבור. זאת, עד התבהרות תמונת התחרות בשוק העסקי.
 
מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרונות מתקדמים לתקשורת נתונים של העסק. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".
 
מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, פברואר 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים


חבילות תקשורת
 



 
 
Bookmark and Share