Telecom News - חשיפת האחראית לתקציב של מעל ל-6 מיליארד דולרים לפרויקט אחד

חשיפת האחראית לתקציב של מעל ל-6 מיליארד דולרים לפרויקט אחד

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> חשיפת האחראית לתקציב של מעל ל-6 מיליארד דולרים לפרויקט אחד
מיכל חובב, מנהלת תקציב פרויקט אחד של מעל ל-6 מליארד דולרים בקריית גת: שדרוג המפעל החדש של אינטל, שיפעל בטכנולוגיות, שטרם הומצאו, ישווק מוצרים ,שעדיין לא פותחו, לשווקים, שעדיין לא קיימים. כך, העתיד של עולם המחשוב יגיע מישראל.
מאת: אבי וייס, 1.3.16, 10:26מיכל חובב

מיכל חובב (בתמונה), מנהלת פיתוח אסטרטגי, חטיבת הייצור והטכנולוגיה של אינטל ישראל, קיבלה אותי במפעל הקיים של אינטל בקריית גת (FAB28 המייצר בטכנולוגיות 22 ננומטר) וחשפה את תכניות הבינוי של המפעל החדש ביותר של אינטל בעולם, שנמצא בתהליכים מתקדמים של בינוי. המצגת המלאה שלה מצויה כאן להורדה, למתעניינים. סיירתי בפרויקט החדש שבבניה, והוא, ללא ספק, ענק ומרשים. 

מיכל חובב: "אני מנהלת הממונה על תחום הפיתוח האסטרטגי בחטיבת הייצור והטכנולוגיה באינטל ישראל, ובמסגרת זו אני נושאת באחריות על ניהול פרוייקטים אסטרטגיים בתחומי חטיבת הייצור, כעת זה פרויקט הדגל שלנו: שדרוג המפעל החדש.

אינטל בישראל זה בסביבות 10,000 איש (מלבד עוד כ-30,000 איש בתעסוקה עקיפה), מהם כ-3,400 עובדי ייצור, שרובם נמצאים כאן בקרית גת, ב-Fab28 וב-Fab18 הוותיק יותר, שעבר כמה ידיים בשנים האחרונות. 

מעט חברות בעולם המעבדים מחזיקות גם את המו"פ וגם את הייצור ומחזיקות במפעלי ייצור מלאים. מדובר בעולם מאוד יקר: מפעל ייצור שווה מיליארדים של דולרים, ובאופן ספציפי שדרוג המפעל החדש כאן בקריית גת עולה לאינטל כ-6 מיליארד דולרים. תהליך הבינוי עצמו לוקח כ-3 שנים, אחרי מהלך ארוך של תכנונים והחלטות.

אנו מדינה מאוד מיוחדת, גם באינטל, כי במדינה אחת יש גם מרכזי מו"פ (וכמה מרכזי מו"פ די גדולים: בפ"ת, יקום וחיפה), וגם מפעלי ייצור. צריך להבין את התהליכים, שיש באינטל: פיתוח הנעשה במרכז המו"פ בחיפה,שהוא אחד המובילים בעולם, של מעבד חדש או שינוי מעבד קיים, יכול להגיע לקו הייצור אחרי כמה שנים. מדובר בתהליכים מאוד מורכבים, ארוכים ויקרים. 

באינטל מפורסמת האמרה הנוגעת להקמת מפעלים חדשים, כמו זה שאנו מקימים כאן בקריית גת, משפט המצוטט מפי הנשיא הקודם של אינטל, פול אוטליני: 'אנו מתחילים בחפירת בור עמוק באדמה, משקיעים משאבים עצומים כדי להכניס מפעל ייצור שלם לבור הזה, תהליך הלוקח לפחות 3 שנים, על מנת לייצר בו בטכנולוגיות, שעדיין לא המצאנו, עבור מוצרים, שעדיין לא פותחו, לשווקים, שעדיין לא קיימים'.

כלומר: מדובר כאן בלקיחת סיכון בקנה מידה ענקי וכל זה נופל על הכתפיים של כל מי שעובד בפרויקט הזה. אני התחלתי עם הפרויקט כבר ב-2011 בשלבי התכנון והוא הוכרז ב-2013, לאחר שנסגרו ההחלטות וגם ההסכמים להקמה עם הממשלה. מדובר בבניה אדירה, בקנה מידה, שלא מוכר בישראל. זה היה כרוך בעבודה בהיקף עצום, כולל בחירת קבלנים ותכנון תהליכי בנייה לשוק, שאנו בכלל לא יודעים איך הוא יתנהג. זאת, כי שוקי המיחשוב משתנים במהירות. לכן, כל התכניות שלנו הן גמישות, מתוך הבנה, שכל הזמן יש שינויים בביקושים. השינויים הללו מאוד קשים ויקרים במפעלי ייצור ואסור לנו לטעות בביקושים. 

היום אנו מייצרים בטכנולוגיות 22 ננו-מטר ועדיין איננו בטוחים באיזו טכנולוגיה נשתמש במפעל, כשהייצור שבו ייצא לדרך. בגלל המורכבות העצומה של עולם המיחשוב, כל פרוסת סילקון עוברת תהליכים של מספר חודשים עד שהיא יוצאת לשוק. זה הזמן מהרגע שהפרוסה נכנסת לקו הייצור ועד שהיא יוצאת מוכנה לשיווק ללקוח.

ממה שאנשי הפיתוח של אינטל מספרים לנו, תהליכי הייצור של המוצרים של הדורות הבאים יהיו הרבה יותר מסובכים וארוכים, ממה שאנו מכירים היום. זה דבר מדהים בכל קנה מידה.

אינטל ישראל מעסיקה מהנדסים ומדענים רבים, כדי להגיע לייעול תהליכי הייצור, ייעול תכנון הייצור והורדת זמני המחזור של ייצור כל פרוסת סיליקון. אני מעריכה, שהפרוסה הראשונה תצא מהמפעל החדש יחסית די מהר במונחי עולם הייצור, עד שנהיה עם יכולת ייצור מלאה. 

אינטל ישראל כוללתאינטל קרית גת כמה מפעלי ייצור, בקרית גת ובירושלים. אני מנהלת את השדרוג של המפעל בקריית גת, שייקרא Fab28, וזה כולל גשר, שכבר ניתן לראות אותו (בתצלום משמאל) בין 2 המפעלים הראשיים שלנו בקרית גת: החדש והישן.

הגשר כבר מוכן במעטפת שלו ומחובר כבר ל-Fab18 ואנו ממש לפני התקנת ציודים ב-Fab18 ובסביבות יוני-יולי הקרובים נתחיל להכניס כלים לייצור ל-Fab18 ואחרי כן לגשר הזה בין המפעלים. הגשר הזה גם הוא יהיה 'נקי', במושגי הייצור שלנו. 

בבניה מועסקים כרגע כ-3,000 איש, כשאינטל מנהלת את הכל. רוב החברות הבונות הן ישראליות. כך, שאנו נותנים תעסוקה עקיפה לכל איזור הדרום. אנו מחילים על כולם את הסטנדרטים הכי גבוהים של אינטל וזה משפיע על כל קבלן בכל תחום ועל כל העובדים. ההקפדה שלנו קיימת בכל פינה, החל מבטיחות וכלה באוטומציה ובמערכות המיחשוב. ההקפדה הזו משרתת את הקבלנים, כי כשהם יסיימו כאן, הם יוכלו להתגאות בזה, בפרויקטים הבאים שלהם, בכל העולם.

כפי שכולם יודעים, יש תחרות בין המדינות היכן יוקם המפעל הבא של אינטל. אנו באינטל ישראל צריכים להציג סטנדרטים גבוהים של פיריון, כי יש תחרות היכן הייצור ימוקם. פעם אחת הפסדנו לאירלנד, ואני מקווה, שזה היה הפסד יחיד, שלא יקרה שוב. זה גם אינטרס של הממשלה, כי אינטל היא 1.5% מהתמ"ג של ישראל ו-11% מהייצוא של ישראל. כל שביתה באחד מהנמלים מייד משפיעה עלינו, שלא לדבר על מצבי מתח ביטחוני.

אנו מעודדים את העובדים שלנו לגור באיזור קריית גת ובסביבתה ומעל ל-50% מהעובדים שלנו כבר גרים באזור הדרום. לכל השאר יש לנו מערך היסעים מכל קצוות הארץ. ההישגים שלנו גם בתוך אינטל מול מפעלי ייצור אחרים, הם דבר מרשים ואיכות כוח האדם שלנו היא מקור לגאווה, מה שמוביל אותנו לזכיות, גם בתוך אינטל. בישראל, מזה שנים אנו תמיד במקום ראשון או שני כמקום העבודה, שהעובדים הכי אוהבים אותו. 

כשהמפעל החדש Fab28 ו-a28 יתחיל לרוץ, היקף עובדי הייצור ייעלה לכ-4,000 איש. דהיינו: נגייס כמות לא קטנה של כוח אדם חדש. אנו נספק לעובדים לא רק מפעל הכי מודרני בעולם, אלא מפעל, שהוא כולו 'ירוק'. אנו המפעל הראשון בעולם, שקיבל 'תו תקן ירוק' ואנו נשמור על סטנדרטים ירוקים בכל פינה. 

אני גאה להיות באינטל קריית גת, משום שאנו מובילים בין מפעלי הייצור של אינטל. אנו מוכיחים כל יום לבעלי המניות של אינטל, שההחלטה שלהם לבנות מפעלי ייצור בישראל, היא סיפור הצלחה. 

אנו לא רק עוסקים בייצור. אנו מעורבים בקהילה ויש לנו פעילות ענפה למען הציבור, עם תרומה רחבה לקהילה בתחומים מגוונים. אנו משתפים פעולה עם האקדמיה, לרבות עם מכללות ובתי ספר להנדסאים.אנו תומכים בפרויקטים רבים כולל נושא הגיוון התעסוקתי. אני אישית עוסקת בפרוייקט, שמכווין תלמידות לבחור מתמטיקה מוגברת ולא להירתע מהמדעים. אני עצמי דוגמה של תלמידה, שלא נרתעה מקשיי הלימוד של המקצועות המדעיים. אני משוכנעת, שזה המפתח להצלחה של כל תלמיד לכל ימי חייו.

אני מאמינה, שאני אלווה את המפעל החדש עוד כמה שנים עד שיגיע לשיא הייצור. עבורי, מדובר באתגר מאוד חשוב בקנה מידה אדיר, שנותן לי סיפוק יום יומי ואתגרים חדשים כל יום".
 
בתמונה: מפעל אינטל קרית גת (Fab28). 
 אינטל קרית גת

 



 
 
Bookmark and Share