Telecom News - משבר בשוק התקשורת בצרפת סביב התקדמות האיטית ביישום IPv6

משבר בשוק התקשורת בצרפת סביב התקדמות האיטית ביישום IPv6

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> משבר בשוק התקשורת בצרפת סביב התקדמות האיטית ביישום IPv6
הרגולטור לתקשורת בצרפת (ARCEP) נדרש להגיש "דוח הסבר" לממשלת צרפת עד 1.5.16, מדוע צרפת מפגרת אחרי העולם ביישום IPv6 ומה הנזק, שייגרם לתעשיית ההייטק הצרפתית בגלל העיכוב הזה. לעומת זאת, ישראל "מובילה" עולמית ביישום IPv6 (אפס אחוז יישום). על IPv6 ישמעו במשרד התקשורת הישראלי אולי בעוד 100 שנה.
מאת: אבי וייס, 5.3.16, 18:12Axelle Lemaire

את עולם התקשורת בצרפת (כמו גם במדינות אחרות בעולם), מעסיקות בעיות, שלא מוכרות בכלל לציבור בישראל (גם לא לפוליטיקאים ולעיתונאים, שאין בכלל סיכוי, שיבינו איך התקשורת ושירותי האינטרנט עובדים). 

בשבוע שעבר פרץ משבר בשוק התקשורת בצרפת, והממשלה החליטה להתערב באופן אקטיבי בפעילות הרגולטור הצרפתי לתקשורת (שהוא גוף עצמאי) - ARCEP.

את ההודעה של ARCEP ניתן לקרא כאן. היות וזה בצרפתית, נביא קטע מהגרסה באנגלית ש-ARCEP בעצמה תרגמה, לטובת אמצעי התקשורת הזרים בצרפת והנה קטע ממהודעה באנגלית כלשונה: 
 
Report on the status of IPv6 deployment
 
In a letter dated 11 January 2016, the Secretary of state for digital affairs, Axelle Lemaire, solicited ARCEP's opinion on the deployment of the IPv6 protocol. The minister was of the opinion that the delay in France's transition to this new protocol could eventually impede the sector's ability to meet new digital challenges, such as the advent of the Internet of Things. 

The task conferred on ARCEP is to deliver a status report on IPv6 deployment in France, and to identify the reasons for the delays observed in this migration, as well as the consequences of this delay on the sector. The Authority has also been asked to propose an action plan that would encourage and assist consumers and businesses to make the transition and, finally, to create an observatory to monitor this transition. 

As it was invited to do in this engagement letter, ARCEP plans on soliciting the expertise of France's domain name registry, the Association française pour le nommage internet en coopération (AFNIC) for the purposes of this project. A series of meetings will also be held to consult with businesses and digital industry stakeholders concerned by this issue. 

The conclusions of this report are to be submitted to the Government by 1 May 2016.

שרת הנכסים הדיגיטליים של הכלכלה והתעשייה של צרפת (במונחים שלנו זה סגן שר), Axelle Lemaire (בתמונה למעלה), בת בריתו הפוליטית של נשיא צרפת, היא הדוחפת את הנושא של IPv6 בגיבוי מלא של ראש הממשלה הצרפתי. היא זו העומדת מאחורי יישום חוקי "נייטרליות הרשת" בצרפת והיא גם המייסדת והרוח החיה של תנועת Franch Tech, שתומכת בתעשיית הסטארטאפים של צרפת ומנגישה אותה לכל העולם. 

אגב, תחום ה-IoT בצרפת מצוי במצב מאוד מתקדם (יחסית אלינו וגם יחסית למערב): צרפת מכוסה ברשתות IoT של חברת SIGFOX הצרפתית, שמתפשטת כיום לכל רחבי העולם, בהצלחה מדהימה. בצרפת גם החלו בגישות חדשות לתחום הספקטרום ליישומי סלולר לקראת פריסת דור חמישי, דוגמת LSA

לעומת זאת, בישראל, הרגולטור הישראלי לתקשורת, פרסם אך בשבוע שעבר תכנית שנתית (ל-2016) שבמרכזה הוצגה התכנית המהפכנית לפריסת דור 3 ברחבי הארץ (זו לא טעות דפוס). על IPv6 ישמעו במשרד התקשורת הישראלי ב-2116 (בעוד 100 שנה). אולי. פוליטיקאים ידחפו את IPv6 כמו בצרפת? אין דבר כזה בישראל. גם העיתונות לא מבינה (בכלל), על מה מדובר כאן. "חיים בסרט".

בנוסף, איגוד האינטרנט הישראלי (שמחביא "מטמון" ענק של מספרי IPv4, כנראה לקראת מלחמה אטומית קרובה עם איראן), עסוק "עד מעל לראש" ב"חלוקת השלל" (בהיקף של כ-10 מיליון ש"ח לשנה, שנשאב מידי שנה מהכיס של 230 אלף בעלי הדומיינים בישראל). זה כסף, שמגיע היישר לקבוצה קטנה של "מקורבים לצלחת", שחיים טוב בלי לעשות מאומה והכסף הזה זורם ללא כל מאמץ, היישר לכיסם. שקיפות? טובת הציבור? קידום האינטרנט בישראל? הצחקתם אותי... 

בארה"ב, לעומת זאת, לא צוחקים מדברים כאלה וגם לא צריכים לקבל "דוחות הסבר" מהרגולטור לתקשורת (ה-FCC). יישום IPv6 יגיע השנה לכ-50% מכלל תעבורת האינטרנט בארה"ב (לשם השוואה, ישראל נמצאת במקום "מוביל", אחרון בעולם, עם 0% - אפס אחוז יישום). להלן אינפוגרפיה המצביעה על מצב יישום IPv6 בארה"ב הצילום מעודכן למרץ 2016 (לחיצה על הצילום מגדילה אותו):

IPv6
 



 
 
Bookmark and Share