Telecom News - מצלמות אבטחה מעופפות לעסקים – כבר לא גימיק

מצלמות אבטחה מעופפות לעסקים – כבר לא גימיק

דף הבית >> גאדג'טים לעסקים >> מצלמות אבטחה מעופפות לעסקים – כבר לא גימיק
מצלמות אבטחה מעופפות לעסקים – כבר לא גימיק
מאת: מיכאל פנחס, 19.3.16, 16:01מיכאל פנחס
 
עסקים וארגונים רבים בישראל זקוקים למצלמות אבטחה. השוק מוצף במתחרים ובפתרונות המתאימים לעולם ה-IP והענן. הטרנד הכי לוהט: שימוש ברחפנים (Drones) בעלי מצלמות וידיאו.
 
 בשנה האחרונה החריפה התחרות בעולם מצלמות האבטחה. מצלמות האבטחה גם הופכות להיות חכמות, דוגמת הפתרון החדשני במיוחד של חברת NETAVIS (בייצוג מקומי של גטר-טק). הטכנולוגיה מאפשרת פתרונות אנליטיים וניתוח התנהגות לקוחות בעסקים. זו פלטפורמה מקצועית לניהול וידאו וניתוחו באופן מלא, תוך שימוש בתשתיות קיימות של טלוויזיה במעגל סגור. ביצועי המערכת מאפשרים ניטור בלתי מוגבל מרכזי או מרוחק, ניתוח נתונים וצרכי הלקוח בהתאמה לדרישות התחרות בשוק הקמעונאי. ניתוח נתוני הווידאו המצולם מספק מידע גם על תדירות הלקוחות, ניטור התנהגות הלקוחות בעת הקניה וספירה כיוונית של לקוחות, נכנסים ויוצאים. המערכת מספקת תשובות בנושאים מהותיים: אבטחת העובדים והלקוחות, מניעת גניבה וונדליזם, כמה לקוחות נמצאים בעסק ואיפה בדיוק וקבוצות גיל ומין של הלקוחות.

תחום מצלמות האבטחה, שהפכו למצלמות IP, שניתן לחבר אותן למרכזיה העסקית, הובל עד היום בישראל ע"י פוקוס טלקום ובזק, בנוסף לכמות לא קטנה של אינטגרטורים ומתקינים קטנים (יחסית). למשבצת הזו נכנסו בשנה האחרונה שחקנים עם פתרונות מעניינים, כמו חברת בנדא מגנטיק עם מערכת מצלמות מבית UNIVIEW, מצלמות IP ו-CCTV בין המתקדמות ביותר בעולם, או חברת גטר-טק עם מערכת המצלמות מבית קנון המכילות יכולות אנליטיות מובנות ומתקדמות, ותומכות גם הן בתקן הכי חדיש ONVIF – Open Network Video Interface Forum

אולם, החידוש הכי מפתיע הוא שימוש ברחפנים (Drones). הפופולריות של הרחפנים בשוק הפרטי הובילה לנפילה מהירה של המחירים שלהם וניתן להשיג היום Drone מרובע פרופלורים -   Quad Copter Drone עם מצלמת HD במחיר של פחות מ-300 ₪ (למשל מבית SYMA, שנמכר גם ע"י בזק בינלאומי במחיר של 9.9 ₪ לחודש למשך 24 חודשים, סה"כ 237.6 ₪), למי שהצטרף לחבילת האינטרנט של בזק בינלאומי.

לתחום החדשני הזה נכנסו גם שחקנים, שמספקים יכולות, שלא היו עד כה בעולם מצלמות האבטחה: יכולת תנועה ורחיפה. זה מושג בשילוב רחפנים (Drones).
 
רחפנים יכולים לספק צפייה בצילום וידיאו על שטחים, שקודם היה צריך להשקיע כסף רב כדי לכסות אותם במצלמות אבטחה. למשל: חניונים, התכנסות קהל במקומות פתוחים, שדות, אזורי כינוס חד-פעמיים בשטחים פתוחים ובטבע, אזורי פעילות ספורט ופעילות אחרת מחוץ למשרד, אזורי ריכוז של: ציוד, מכולות, מכונות, משלוחים, שטח של עסק\מפעל, גדרות היקפיות, כבישים ושבילים ועוד.
 
אחד הפתרונות החדשים ביותר בעולם הוא שילוב מערכות מצלמות וחיישנים של מעבדי ראייה מבית CEVA הישראלית. מעבדי הראייה המלאכותית הללו ישולבו במכוניות, רחפנים ומערכות מעקב ויתמכו במגוון יישומי צילום, בהם מציאות מדומה וניתוח מידע חזותי. בין היתר, מספקת סיוה מעבדי ראייה מלאכותית, שפיתחה לקו שבבי הווידאו החדש של iCatch Technology הטייוואנית, שמיועד למכוניות, רחפנים ומצלמות מעקב. מדובר במוצרים של "הקצה העליון" מבחינת תחכום (וגם המחיר בהתאם).
 
iCatch מתכננת ומייצרת שבבי וידאו ותמונה המשולבים במוצרי צילום, בהם מצלמות רפלקס ואקסטרים, רחפנים ומצלמות המוטמעות במכוניות – במערכות נהיגה חכמות ובמכוניות אוטונומיות וכן בסמארטפונים.
 
המעבד החדש של סיוה תומך במגוון יישומי צילום תמונה ווידאו, וכולל מציאות מדומה וניתוח מידע חזותי וזיהוי עצמים באמצעות שימוש בטכנולוגיות "רשתות נוירונים" המדמות את פעילות המוח. העיבוד מתאפיין בצריכת הספק נמוכה של המערכת כולה, שמתבטא בהארכת חיי הסוללה. 
 
כך, ניתן ליישם ברחפנים של iCatch שבבים חדשניים המתאפיינים בביצועים גבוהים ובצריכת הספק נמוכה. המעבד של סיוה מאפשר להוסיף יישומי ראייה מלאכותית, ובכך יכולים הלקוחות לקבל מוצרי צילום חכמים ביותר, בעלי יתרון תחרותי, לשימושים מגוונים. 
 
יש כיום כמות די גדולה של רחפנים, שנבנו במיוחד לצרכי אבטחה, דוגמת הרחפן Alpha של חברת Galileo האמריקאית ו- PHANTOM 2של DJI. המחירים שלהם הם של אלפי דולרים (מאלף דולרים ומעלה) וכוללים לעיתים שירות שנתי בענן.

יש גם פתרונות ישראליים, למשל של חברת Flying Production בשיתוף עם מוקד אמון, שנמכר כשירות ללקוחות. פתרונות רחפנים נוספים עם התאמה ליישומי אבטחה, שפותחו בישראל: CLEAR-CUT, ,Sky Sapience 3rdeye, בליידוורקס (הרחפנים שלה משמשים את עיריית ירושלים והמשטרה לפיקוח על מסלול הרכבת הקלה בירושלים) ועוד.
 
לפני בחירת רחפן לשימוש כמצלמת אבטחה של העסק, יש צורך לבדוק:
  • טווחי הפעולה והשידור של הרחפן.
  • כמות השעות, שהוא יכול לשהות באוויר (תשומת לב, שהרחפנים המאוד זולים יכולים לשהות באוויר רק דקות ספורות, לפני צורך בטעינה חוזרת של הסוללה שלהם).
  • מה איכות המצלמה והווידיאו המתקבלת מהרחפן.
  • יכולת אגירה וניתוח של הווידיאו המתקבל מהרחפן (רצוי בפתרונות ענן).
  • איזו רגולציה חלה על הרחפן והשימושים המתוכננים ע"י העסק (נושא בפיקוח רגולטורי, שהחל להיות מיושם בישראל, ע"י רשות שדות התעופה).
  • מערכות השליטה על הרחפן, התדרים בשימוש (כיום נהוג להשתמש בתדרים החופשיים של ה-WiFi, תחום תדרים די רועש ומוגבל בטווחים).
  • היקף האחריות והביטוח על הרחפן והמצלמה שבו (רחפנים יכולים ליפול ולהתרסק ויש בהם חלקים נעים הדורשים תחלופה בשימוש ממושך). 
  • רמת האבטחה (אם יש בכלל) על הווידיאו המשודר מהרחפן.
שורה תחתונה:
השיפור בעולם מצלמות האבטחה מוביל ליצירת מצלמות קטנות יותר ויותר עם כושר אבטחה גבוה ויכולת פעולה בתנאי ראות משתנים וקשים, כולל שילוב המצלמות הללו ברחפנים (Drones).
 
מומלץ לגלות צרכנות נבונה, ולהתייעץ עם המומחים לנושא, לפני שבוחרים את ספק שירותי מצלמות אבטחה המעופפות ברחפנים לעסק. חובה לבדוק כל חלופה בשוק למי היא מתאימה, מה היישומים והשימושים, שיהיו לטובת העסק והמשתמש ושישיגו את החיסכון הגדול ביותר בהוצאות, תוך התאמה מרבית לצרכי המשתמש והעסק.
 
לכן, מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת פתרון מצלמות אבטחה מעופפות, פתרון שהולך היום לכיוון של השתלבות בענן ובפתרונותIP  משלימים. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים

רחפן
 

 



 
 
Bookmark and Share