Telecom News - איך מונעים תאונות דרכים ומשפרים את מיומנות הנהיגה באמצעות הסמארטפון?

איך מונעים תאונות דרכים ומשפרים את מיומנות הנהיגה באמצעות הסמארטפון?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מונעים תאונות דרכים ומשפרים את מיומנות הנהיגה באמצעות הסמארטפון?
איך מונעים תאונות דרכים ומשפרים את מיומנות הנהיגה באמצעות הסמארטפון?
מאת: אבי וייס, 9.3.16, 19:00דני להב
 
חשיפת סטארטאפ חדש, שנכנס לאקסלרטור The Nest (הבית ליזמים בפתח-תקוה מיוזמתו של חן זוהר), שמשנה את כל התפיסה הקיימת לגבי נהיגה זהירה ושיפור מיומנויות הנהיגה. כרגע יש גרסת אנדרואיד ניסיונית וחינמית.
 
"אנו מפחיתים את הסיכון בכביש לנהגים", מתאר דני להב, מייסד ומנכ"ל הסטארטאפ Karz. "קארז מספק פתרון אישי, כולל וזול, שאינו דורש התקנת רכיבי מעקב יקרים ברכב. קארז מאפשר ליווי מרחוק בתקופת "הנהג החדש" כדי לוודא, שהנהג נוסע בבטחה ומציית לחוקי הנהיגה. קארז גם מאפשר להוזיל את תעריפי ביטוח הרכב לנהגים צעירים המוגדרים "זהירים", והתאמת תעריפי הביטוח לפי שימוש (מתאים במיוחד לחיילים)".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם דני להב (בתמונה), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של יישום סלולרי העוקב אחר הרגלי הנהיגה של הנהג, וכתוצאה מכך מפיק משוב אובייקטיבי חזותי וקולי על ביצועי הנהיגה, מידע, שיכול להיות משותף עם חברות ביטוח, הנהג והוריו של נהג צעיר.
 
שאלה: מהיכן צמח הרעיון של Karz?
דני להב: "יש לי תואר ראשון ושני בהנדסת מחשבים מהאוניברסיטאות: בן-גוריון ות"א. עבדתי בתעשייה האווירית בתחום הלוויינים ואחרי כן הייתי ראש תחום בטלרד ב-B-Connect, עבדתי באורכית ומשם המשכתי בעולם היזמות בסטארטאפ ,Optic Network שפיתח צ'יפים ל-ONT ב-40 גיגה, משם הגעתי ל-ECI. אחרי ECI שוב חזרתי לעולם הסטארטאפים ל-Oversee, שנקנתה ע"י אלוט, הייתי סמנכ"ל ב-Oversee וכשנרכשנו הפכתי למנהל מוצר באלוט.
 
אז שוב התעורר בי יצר היזמות והתחלתי לעבוד על המיזם החדש שלי Karz. ראיתי, שיש צורך לספק מעקב אחרי הנהג בלי צורך להשקיע במערכות חומרה ושידור מורכבות ויקרות, שמתקינים ברכב כמו שיש עד היום. חיפשתי פתרון קל, זול ומהיר ליישום, וזה הפתרון, שאני מציג כעת לשוק".
 
שאלה: ממה מורכב הפתרון החדש?
תשובה: "למעשה זו אפליקציה לסמארטפון שמשתמשת בסנסורים, שיש היום בכל הסמארטפונים המתקדמים בטלפון. לכן ניתן להפיק מידע בזמן אמת ולתת משוב לנהג על כישורי הנהיגה שלו ומה הוא צריך לשפר, ממש בתהליך הנהיגה ובתהליך הפקת לקחים, שאפשר לבצע אחרי הנהיגה.
 
הרעיון המרכזי של האפליקציה הוא שיפור מיומנות נהיגה כדי להקטין מעורבות בתאונות דרכים. השוק הראשון, שהפתרון הזה מתאים לו, הם נהגים צעירים, שיש להם עדיין תלות בהורים וברכב של ההורים. אלה נהגים צעירים, שהניסיון שלהם די מצומצם. כך, שהיעד הראשון שלנו הוא נהגים חדשים ובהמשך נהיה מעוניינים לחבור לחברות הביטוח כדי שזה יחול על כל הנהגים בלי תלות בגילם".  
 
שאלה: מה היתרון של האפליקציה לחברות הביטוח?
תשובה: "כיום לחברות הביטוח יש קריטריונים שונים לתת הנחות לנהגים זהירים. אבל כל הקריטריונים הללו לא מבוססים על הנהיגה עצמה של הנהג. נהיגה זהירה היא דבר אחר לגמרי מאשר נהיגה בלי תאונות רשומות, שזה מה שחברת הביטוח יודעת על הנהג. אפשר לפתח כאן תוכניות מפולחות אישית לכל נהג או ליצור תכניות משפחיות.
 
יש מקומות בעולם בהם חברות הביטוח דורשות התקנת מערכת חומרה ותקשורת כדי לעקוב אחרי הנהיגה. יש ארגונים המחויבים להתקין מערכות מעקב אחרי הנהגים, במיוחד ברכב ציבורי. כל אלה הן מערכות יקרות ביותר להתקנה ולתחזוקה. הן גם לא עוקבות אחרי כל הפרמטרים החשובים הנוגעים לנהיגה זהירה, כמו: האצה, סטיות מהירות ובלימה".
 
שאלה: איך אתם עומדים עם הפיתוח?
תשובה: "סיימנו פיילוט בבית ספר לנהיגה בהוד-השרון וכעת אנו בשלב של ביצוע פיילוט גדול בשת"פ עירייה גדולה ובתי הספר שלה, במטרה להוריד את תאונות הדרכים בתחום אותה עירייה.
 
יחד עם זאת, המבט שלנו מופנה לארה"ב. בעוד כמה חודשים אנו מקווים לפתוח סניף בארה"ב,  בה מצוי השוק הגדול לפתרון שלנו. בארה"ב, 60% מלומדי הנהיגה לומדים נהיגה עם ההורים ולא עם מורי נהיגה. לכן, יש מעורבות עצומה של ההורים בארה"ב בכל נושא הנהיגה של בני המשפחה. יש גם מעורבות רבה של הקהילה ובתי הספר בתחום הנהיגה הזהירה. אנו באים ומספקים להם פתרון חכם, לעקוב אחרי הנהיגה הזהירה של הנהג, עם משובים בזמן אמת ולתחקור בסיום הנסיעה".  
 
שאלה: לאן המערכת הזו מתפתחת?
תשובה: "אנו למעשה רק בתחילת הדרך. אנו סטארטאפ די קטן של 4 אנשים ואני היחיד במשרה מלאה, שמקדיש את כל זמנו למיזם.
 
כרגע אנו מספקים לכולם גרסה חינמית, שניתנת להורדה מהאתר שלנו בגרסת אנדרואיד, שהיא עדיין גרסה ניסיונית הדורשת הרשמה. בסוף החודש נוציא גרסה סופית, שאינה ניסיונית  ואינה סגורה לציבור ובהמשך נתפתח לפי דרישת השוק.
 
כיום אנו משלבים כמה סנסורים שיש בסמארטפונים דוגמת ג'יירו ו-GPS. כך שאנו מקבלים מידע שלא קיים בשום מערכת אחרת המותקנת פיזית ברכב. אנו נשכלל את השימוש בכל הסנסורים שיש בסמארטפון, כי ניתן להפיק מהם מידע רב ערך לגבי הנהיגה והנהג.
 
אנו מעוניינים להוסיף למערכת עוד יכולות, שראינו, שההורים רוצים לדעת על הילדים, שנוהגים ברכב שלהם. למשל: היכן נמצא הרכב. יש יכולת לדווח להורים היכן נמצא הרכב בכל רגע.
 
מודול נוסף, שאנו רוצים לפתח, הוא מודול חיסכון בדלק. נהיגה זהירה יכולה להיות גם נהיגה חסכונית בדלק וזה חשוב לכל משפחה".
 
שאלה: מה היתרונות במערכת שלכם מול מה שיש כבר בשוק?
תשובה: "המערכת שלנו מסוגלת לנתח את הנהיגה עם תקשורת ישירה להתנהגות הנהג תוך כדי נהיגה ולאחריו. כל נסיעה של הנהג מקבלת ציון וכוללת נתונים על ההאצות, הפניות, המהירויות ועוד, לאורך כל המסלול. יש לכל התנהגות של הנהג ציון ויש גם המלצות. אין דבר כזה בשום מערכת שיש בשוק.
 
כל הנהיגה מונצחת על מפת גוגל עם דיגלונים, שבהם הנהג יכול לראות בסיום נהיגתו כל מה שהוא עשה טוב או רע והיכן בדיוק הוא עשה זאת. מתוך 'גוגל מפות' ניתן לקבל גם תצלום של המקום והכביש, שבו נעשתה למשל טעות. הנהג רואה ממש את המיקום, שבו למשל ביצע פנייה לא טובה, או שביצע האצה לא נכונה, או עצירה לא נכונה, או שנהג מהר מדי. כך, שמדובר במשוב מקיף ומוחשי לנהג על כל פעולה שלו והיכן בדיוק הוא ביצע זאת במסלול הנהיגה שלו".
 
שאלה: איך הגיבו המתחרים, שמתקינים מכשירי אזהרה וסיוע לנהיגה ברכב, דוגמת מובילאיי ואייוואקס?
תשובה: "אנו מספקים מידע, שאין במערכות הללו, ולמעשה אנו משלימים אותן. במערכות הללו אין בכלל שמירת מידע. כך, שאין כל יכולת לניתוח הנהיגה של הנהג.
 
המערכת שלנו שומרת את כל המידע. כך, שניתן להשתמש בו לצרכי תחקור, למידה והפקת לקחים. אפשר גם להשתמש בו לצרכי חברות הביטוח ועוד שימושים. זה היתרון של מערכת חכמה הצוברת מידע".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
דני להב: "החלום שלי הוא, שכל משתמש בסמארטפון ונוהג ברכב יהפוך את הסמארטפון שלו למכשיר לשיפור מיומנות הנהיגה שלו.
 
אנו מספקים פתרון זול וזמין, ושלא דורש שום התקנה ושום תחזוקה ברכב. המידע נצבר בסמארטפון או בענן והוא לא הולך לאיבוד והוא בלתי תלוי ברכב, כי הוא הולך עם מחזיק הסמארטפון לכל מקום. כך, שהפתרון שלנו משחרר את התלות של התקנות ברכב והעברת ציוד מרכב לרכב כשמחליפים רכב. זה פתרון זמין כבר כעת, יעיל ומציל חיים. זה פתרון המביא תועלת לנהגים, להורים, לקהילה ולחברות הביטוח ומציל למעשה חיים, אם נוהגים בזהירות ומפיקים לקחים מכל התנהגות המתבצעת על הכביש".
 
נהיגה זהירה



 
 
Bookmark and Share