Telecom News - חוק האנג'לים החדש – הזדמנויות להשקעה בטוחה יותר בסטארטאפים

חוק האנג'לים החדש – הזדמנויות להשקעה בטוחה יותר בסטארטאפים

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> חוק האנג'לים החדש – הזדמנויות להשקעה בטוחה יותר בסטארטאפים
חוק האנג'לים החדש – הזדמנויות להשקעה בטוחה יותר בסטארטאפים
מאת: עו"ד ירון אלי,  12.3.16, 17:00עו"ד ירון אלי
 
חוק האנגלים החדש יוצר בקרב ציבור המשקיעים הזדמנויות להשקעה בטוחה יותר במיזמים חדשים. החוק מאפשר להכיר בשוטף בגובה ההשקעה ועל ידי כך מפחית (בהכרח) את הסיכונים הפיסקאליים השונים של המשקיע ביחס להשקעתו.
 
חוק האנג'לים חוקק במסגרת חוק התקציב ל-2011. על תכליתו ותפקידו המרכזי של חוק האנג'לים בעולם הסטארטאפים המצויים בשלבי ההתחלה, ניתן ללמוד מדברי ההסבר לחוק הקובעים כי: "השקעות בחברות ישראליות עתירות מחקר ופיתוח המצויות בשלב הראשוני של פעילות המחקר והפיתוח (שלב ה-Seed) נושאות סיכון גבוה מאוד למשקיע ובמקרים רבים אף יורדות לטמיון. חברות כאלה, שמהוות חלק משמעותי בתעשייה הישראלית, מתקשות לגייס משקיעים, בין השאר, בעקבות משבר האשראי העולמי, ומתקשות גם בהשגת מקורות מימון חלופיים. במטרה להגדיל את היקף ההשקעות בחברות אלה, מוצע לתמרץ את בעלי ההון המשקיעים בהן בדרך של התרת סכום ההשקעה כהוצאה בידם ובכך להוזיל את עלויות ההשקעה".

לאחרונה, תוקן החוק (שהיה במקור כהוראת שעה זמנית). כך, שהחל מינואר 2016, נכנס לתוקפו תיקון מהותי, שנועד לעודד משקיעים בחברות הייטק צעירות בדמות, בין היתר, הענקת ניכוי מההכנסה השוטפת בגובה ההשקעה תוך יצירת ודאות למשקיע כבר בשלב ההשקעה (דבר שלא היה קיים בהוראות הקודמות – במסגרת מסלול של "חברה מתחילה").

הניכוי מותנה, בין היתר, שהמו"פ של אותן חברות הייטק אושר ע"י המדען הראשי. כמו כן, אושר כי חברות הייטק בפריפריה תיהננה מההטבות (העקיפות) במשך 5 שנים (4 שנים ביחס לחברות במרכז הארץ). התיקון הוא במסגרת הוראת שעה, שתהיה בתוקף עד ליום 31.12.2019.

להלן טבלה קצרה ובה עיקר ההטבות בחוק האנג'לים (לפני ואחרי התיקון) בהשוואה לדין הקודם.
השינוי בחקיקה
 האמור בתקציר זה הוא בגדר מידע כללי בלבד. הנוסח המחייב הוא של הוראות החוק. יש לקבל ייעוץ פרטני ביחס לכל מקרה ומקרה.

מאת: עו"ד ירון אלי, מרץ 2016.
ירון אלי ושות' משרד עורכי דין,
www.eli-law.co.il


השקעה



 
 
Bookmark and Share