Telecom News - הסכם קיבוצי ראשון בחברת פרטנר (ואחרון מבין חברות הסלולר)

הסכם קיבוצי ראשון בחברת פרטנר (ואחרון מבין חברות הסלולר)

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> הסכם קיבוצי ראשון בחברת פרטנר (ואחרון מבין חברות הסלולר)
הסכם קיבוצי ראשון בחברת פרטנר (ואחרון מבין חברות הסלולר)
מאת: מערכת Telecom News, 14.3.16, 08:00לוגו פרטנר
 
ההסכם יחול על כ-3,000 עובדים בפרטנר ובתוקף רק עד סוף 2016. בהסכם: תוספת שכר דיפרנציאלית, הגדלת בסיס ההפרשות לפנסיה והכפלת תקציב הרווחה למען העובדים.
 
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי, סמנכ"ל משאבי אנוש ומנהל עינת רום, יו"ר ועד העובדים בחברה קרן אופק ויו"ר איגוד עובדי הסלולר יקי חלוצי חתמו אמש (א') על הסכם קיבוצי ראשון לעובדי החברה. במעמד הטקס, שנערך בבית ההסתדרות, נכחו חברי הוועד, נציגי ההנהלה ונציגי איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק. ההסכם, שיחול על כ-3,000 עובדים, כולל, בין היתר, תוספות שכר, שיפור התנאים הסוציאליים והגדלת ההפרשות הפנסיוניות.
 
נזכיר, שהתנאים לחתימת ההסכם הקיבוצי בפרטנר הבשילו לאחר משא ומתן מורכב בין הצדדים, שנמשך למעלה משנה ולאחר שהוכרז סכסוך עבודה בחברה, מייד לאחר השקת המותג החדש של החברה. על מנת להבטיח את יציבות החברה בתקופת המיתוג מחדש, חלקו הכלכלי של ההסכם הקיבוצי תקף עד סוף השנה הנוכחית וכבר בחודשים הקרובים ימשך המשא ומתן בין הצדדים כדי להבטיח תוספות כלכליות נוספות, שתעוגנה בהסכם, שייחתם בהמשך, ויהיה תקף עד סוף שנת 2018.
 
עפ"יי ההסכם שנחתם, עובדים, שהשלימו 18 חודשי עבודה בחברה, יהיו זכאים בשנת 2016 לתוספת שכר דיפרנציאלית עפ"י פרמטרים של גובה שכר וותק, תוך מתן עדיפות לעובדים ברמות השכר הנמוכות.
 
ההסכם מתייחס גם להשתתפות העובדים ברווחי החברה. מחצית הסכום שבו תעלה ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) לשנת 2016 על ה- EBITDA של 2015 (עד לתקרה של 50 מיליון ש"ח), תוקצה לטובת העובדים.
 
סעיף משמעותי נוסף בהסכם קובע, שהחברה תיטיב עם כלל העובדים הזכאים לתשלום תמריצים. כך, שיהיו זכאים להפרשות פנסיוניות גם בעבור רכיב זה. מדובר בבשורה משמעותית עבור רבים מעובדי החברה. כמו כן, ההסכם מקנה מנגנון מובנה לשמירה על היקף התמריצים.
 
ההסכם הקיבוצי כולל סוגיות שונות, שנוגעות לניוד עובדים, כגון שמירת תנאי עבודה מלאים לעובד שינויד, ולאיוש משרות חדשות בפרטנר, תוך הבטחת עדיפות והזדמנויות קידום לעובדים קיימים. בנוסף, ההסכם מסדיר מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, ומערכת ליישוב חילוקי דעות בין הצדדים.
 
כל עובד, שהשלים 3 שנות עבודה בחברה, יהיה זכאי להצטרף לקרן השתלמות לפי בחירתו, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד לעובדים הזכאים יעמדו על השיעור המקסימלי של 7.5% מהשכר.
 
ההסכם מסדיר נוסחה שקופה, שלפיה יחולק הבונוס השנתי לעובדים. זאת ועוד, עובדים בעלי ותק של שנתיים יקבלו קצבת ביגוד בסך מאות ₪ בשנה. כחלק מההסכם, ערך יום ההבראה בחברה יעלה ל-500 ₪, וכלל העובדים ייהנו גם מימי חופש על חשבון החברה בערבי החג.
 
ההסכם הקיבוצי מהווה בשורה חשובה גם לעובדים בעלי משפחות, שכן נקבע, שעובדים, שהם הורים לילדים בגיל הרך ובעלי ותק של 3 שנים וחצי, יקבלו תוספת מיוחדת לתשלום הגן בשווי אלפי שקלים בשנה. עוד הוסדר בהסכם, שפרטנר תקים קרן מלגות לסטודנטים העובדים בחברה.
 
במקביל לתוספות השכר ולשיפור התנאים הסוציאליים, פרטנר התחייבה להכפיל את תקציב הרווחה, שישמש למימון פעילויות למען העובדים.
 
אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות: "ההסכם הקיבוצי בפרטנר משלים את המהפכה בקרב חברות הסלולר הגדולות בענף, שכל עובדיהן מאוגדים בהסתדרות. בתום תהליך הידברות מורכב, הצלחנו להגיע להסכמות המאפשרות לשפר את תנאי העובדים ולחזק את ביטחונם התעסוקתי. זאת, מבלי לערער את יציבות החברה בתקופה רגישה ומשמעותית. העובדה, שההסכם נתן דגש לחיזוק העובדים ברמות השכר הנמוכות, משקפת את ערכי השוויון ותורמת לצמצום הפערים בחברה. אני רוצה לברך את ועד העובדים בראשות קרן אופק על כך, שהוכיח בגרות ואחריות בדרך להסכם, שמטיב עם העובדים ומסמן תקופה חדשה בחברה. תודתי נתונה גם להנהלת פרטנר בראשות איציק בנבנישתי, על הסכם, ששם דגש על טיפוח ההון האנושי".
 
איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר: "אני מברך על כך, שבסופו של דבר,הושג הסכם המאזן בין צרכי העובדים לבין צרכי החברה. ההסכם הזה הוא תחילתה של דרך. לפנינו משימה להוכיח, שההנהלה והוועד יכולים לעבוד יחד לטובת הישגי החברה, ואני בטוח, שאנו יכולים לעשות זאת בכוחות משותפים. רק אם נעבוד יחד נצליח להביא את החברה לפסגות חדשות. אני מאמין בכך, שככל שהחברה מרוויחה יותר כך גם העובדים צריכים להרוויח יותר, והמנגנון לשיתוף ברווחי החברה, שעליו סוכם, מראה, שהאמונה הזאת מגובה גם במעשים".
 
יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, ההייטק והאינטרנט: "עובדי פרטנר יוצאים היום לדרך חדשה ומצטרפים למשפחת העובדים שנהנית מיתרונותיו של הסכם קיבוצי. ההסכם נותן מענה מעולה ומאזן בין מצבה של החברה ובין הצורך לשפר את תנאי העבודה וביטחונם התעסוקתי של העובדים. עובדי פרטנר הוכיחו היום, שביחד זה עובד ושההתאגדות בהסתדרות היא הכלי לשיפור מעמדם של העובדים ולקדם צמצום פערים בחברה הישראלית בפועל. אני שמח היום וגאה בוועד עובדי פרטנר בראשות היו"ר קרן אופק ורוצה להודות להנהלת פרטנר ולמנכ"ל איציק בנבנישתי על המאמץ הכביר, שנעשה מצדם, לסגור את ההסכם. אני משוכנע, שיחד עם העובדים פרטנר מובלת להצלחה".
 
עינת רום, סמנכ"לית משאבי אנוש ומנהל בפרטנר: "אני מברכת על שהצלחנו להגיע להסכם, שייטיב עם עובדי החברה. חברת פרטנר תמיד ידעה לייצר לעובדיה סביבת עבודה נעימה והוגנת, ולא בכדי דורגה, שנה אחר שנה, בין החברות, שהכי טוב לעבוד בהן. עובדי החברה יקרים לליבי וזוהי הזדמנות עבורי להודות להם על השקעה רבה ומסירות אין קץ ואני שמחה על האפשרות לשפר את תנאי העסקתם.  תודה אישית ליוסי קוצ'יק ולעו"ד אורלי אבירם ממשרד פיינברג, שמלווים אותנו במהלך המשא ומתן".
 
קרן אופק, יו"ר ועד פרטנר: "זהו רגע היסטורי עבור כלל עובדי פרטנר. לראשונה בתולדות החברה נחתם הסכם קיבוצי מצוין המשפר באופן ניכר את תנאי העסקת העובדים ומגביר משמעותית את הביטחון התעסוקתי שלהם. הקו, שהנחה אותנו, הוא צמצום פערים בחברה וכך, במסגרת העלאות השכר חסרות התקדים, שכולל ההסכם, בעלי השכר הנמוך יזכו לאחוזים גבוהים יותר של העלאה. בנוסף, דאגנו לכך, שעובדי החברה, גם מהשכבות המוחלשות יותר, יזכו לקרן השתלמות עם הפרשה מקסימלית של המעסיק. זו תוספת קריטית, שלא קיימת במקומות עבודה רבים בישראל.
 
ההסכם הושג לאחר משא ומתן קשה ומפרך ואני רוצה בהזדמנות זו להודות לכל אלה שעסקו במלאכה וכמובן ליו"ר איגוד הסלולר, ההייטק והאינטרנט בהסתדרות – יקי חלוצי, שהדריך והכווין אותנו לאורך כל הדרך במסירות רבה ומקצועיות, לעו"ד שי תקן ועו״ד עמית בכלר ממשרדו, שליוו אותנו לאורך כל המסע הזה וכמובן לחברי הוועד ובתוכם לחברי המשא ומתן, שפשוטו כמשמעו עשו לילות כימים כדי להביא להישג זה עבור עובדינו במסירות אין קץ".
 
בתצלום: טקס חתימת ההסכם (קרדיט צילום: יהודה שגב). (מימין לשמאל): עינת רום, איציק בנבנישתי, אבי ניסנקורן, קרן אופק, יקי חלוצי:
טכס החתימה



 
 
Bookmark and Share