Telecom News - חברות אינטרנט זרות – המע"מ בדרך אליכן

חברות אינטרנט זרות – המע"מ בדרך אליכן

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> חברות אינטרנט זרות – המע"מ בדרך אליכן
חברות אינטרנט זרות – המע"מ בדרך אליכן
מאת: עו"ד ירון אלי, 16.3.16, 08:30עו"ד ירון אלי
 
האם בקרוב חברות אינטרנט בינ"ל תצמצמנה את פעילותן בישראל? תזכיר חוק חדש של רשות המסים מבקש להטיל על חברות אלו מע"מ בגין עסקאות מקוונות, שהן עושות בישראל.   

רשות המסים מפרסמת תזכיר חוק למיסוי תאגידים בינ"ל המוכרים ו/או מעניקים שירותים לישראלים באמצעות חנות מקוונת באינטרנט. תזכיר החוק, שמתבסס על המלצות ועדה של רשות המסים, שפרסמה את מסקנותיה לפני כשנה, מבקש להטיל מע"מ על חברות רב לאומיות המוכרות באמצעות האינטרנט מוצרים/שירותים בישראל (לדוגמא, פייסבוק, גוגל, נטפליקס, אמזון, "בוקינג דוט קום" ועוד).

בדברי ההסבר לתזכיר, נכתב, בין היתר, כי:

"החוק המוצע נועד לאפשר גבייה יעילה של המס החל בשל רכישה של מוצרים ושירותים אלקטרונים, שרותי תקשורת ושידורי רדיו וטלוויזיה, מספקים בינלאומיים אשר מושבם אינו בישראל. גביית המס החל על שירותים אלו חיונית, הן לשם אכיפת תשלום מס אמת והגדלת הכנסות המדינה ממסים והן לצורך מניעת אפליה לרעה של עסקים ישראלים המספקים ללקוחותיהם שירותים דומים, תחת נטל מס מלא".

ההוראות האמורות, ככל שתתגבשנה לכדי חקיקה, תבאנה, לטעמי, הכרח לייקור המוצרים/השירותים לאור גלגול המע"מ (הצפוי) על הצרכן הסופי. החוק ידרוש מאותן חברות להירשם כ"עוסק מורשה" (לפי חוק מע"מ) ולהעביר את המע"מ, שהן גובות מהעסקאות המבצעות בישראל.

יש לציין, שתזכיר החוק מעלה ביקורות קשות מצד גורמים בענף המזהירים, שחברות זרות תצמצמנה באופן משמעותי את פעילותן בישראל.

מנגד, רשות המסים גורסת, שהתפתחות האינטרנט בעשור האחרון הביאה לשינויי חשיבה, לצד הערכות והתאמות נדרשות בחוקי המס המקומיים.

חרף הביקורת הקשה נראה, שהתזכיר כן יתגבש לכדי חקיקה (בשינויים כאלה ואחרים) בעיקר נוכח אימוץ התפיסה של מיסוי חברות זרות הפועלות באינטרנט במדינות מסוימות בעולם לאחר שהמתווה אומץ ע"י ארגון ה-OECD.

מאת: עו"ד (יועץ מס) ירון אלי, מרץ 2016.
ירון אלי ושות' - משרד עורכי דין,
www.eli-law.co.il
מס
Bookmark and Share