Telecom News - סקר: חששות בנושאי אבטחה משפיעים על ביטחון הצרכנים ברשת

סקר: חששות בנושאי אבטחה משפיעים על ביטחון הצרכנים ברשת

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר: חששות בנושאי אבטחה משפיעים על ביטחון הצרכנים ברשת

סקר: חששות בנושאי אבטחה משפיעים על ביטחון הצרכנים ברשת

מאת: מערכת Telecom News, 17.3.16, 17:51הונאה פיננסית

כשיותר ויותר צרכנים מסתמכים על בנקאות ניידת ותשלומים מקוונים כדי לפעול מול חברות ולבצע עסקאות, יש ציפייה, שספקים ינקטו באמצעים הנדרשים כדי לשמור על הלקוחות שלהם מפני הונאות ודליפות.

נוהלי אבטחה מקוונים של בנקים הם נושא מרכזי לדאגה בקרב לקוחות כאשר הם מחליטים במי לבטוח עם המידע האישי שלהם ובעסקאות מקוונות. סקר חדש של למעלה מ-11,000 צרכנים, שנערך בשיתוף  מעבדת קספרסקי מצא, שלמעלה מחצי מהמשיבים (58%) יימנעו משימוש בספק, שחווה לאחרונה אירוע אבטחת מידע.

רק בחודש שעבר חשפה החברה את ATM-Zombie – נוזקה בנקאית מוכרת ראשונה, שגנבה מאות אלפי ש"ח מלקוחות בנקים בישראל. פושעי הסייבר הספיקו להעביר לחשבונם מאות אלפי ש"ח אך ערנות הלקוחות והבנקים בישראל וחקירה של החברה עצרו את המתקפה בשלבים מוקדמים. מומחי קספרסקי זיהו עשרות קורבנות של הנוזקה ברבעון האחרון של 2015.

על אף שלקוחות זהירים בדרך כלל לגבי ביטחון המידע והכסף שלהם כאשר הם מבצעים עסקאות מקוונות, רבים מטילים על הספק את האחריות להגברת ההגנה באמצעות אמצעים עמידים ואמינים יותר. 59% מהצרכנים מודים, שיבחרו בספק שירותים פיננסים או יעבדו עם חנות מקוונת אך ורק על בסיס אמצעי אבטחת המידע הנוספים, שהם מציעים כדי להגן על כספם ועל המידע החסוי שלהם.

המחקר גם מצא, שכמעט שני שליש (65%) מהצרכנים מודאגים לגבי נהלי אבטחת המידע של חברות להן הם מוסרים מידע אישי פיננסי – עליה של 9% בהשוואה לשנה החולפת. עבור בנקים וקמעונאים חשוב במיוחד להציג ,שהם עושים כל מה שניתן כדי לשכך את החששות ולהציב את בטיחות העסקאות בעדיפות עליונה.

כשהביקוש מצד צרכנים גובר, פתרונות ייעודיים יכולים לסייע לבנקים לחזק את שימור הלקוחות שלהם באמצעות הגנה, לא רק על פעולות מקוונות, אלא גם על שלמות המותג.

רוס הוגאן, ראש מניעת הונאות, מעבדת קספרסקי: "כשיותר ויותר צרכנים מסתמכים על בנקאות ניידת ותשלומים מקוונים כדי לפעול מול חברות ולבצע עסקאות, יש ציפייה, שספקים ינקטו באמצעים הנדרשים כדי לשמור על הלקוחות שלהם מפני הונאות ודליפות.  אחרי הכל, המחקר שלנו גם מצא, ש-47% מהצרכנים ישתמשו באמצעי תשלומים מקוונים לעיתים קרובות יותר אם תהיה להם הגנה אמינה על עסקאות פיננסיות. הנתון מציף בבירור את הצורך של ספקים לעשות יותר כדי להגן על נתוני עסקאות למען רווחיות ארוכת טווח והמוניטין העסקי שלהם".
 
 
הונאה פיננסית



 
 
Bookmark and Share