Telecom News - התייחסות לפרסום הרשות הלאומית להגנת סייבר בהקשר למתקפות כופר

התייחסות לפרסום הרשות הלאומית להגנת סייבר בהקשר למתקפות כופר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> התייחסות לפרסום הרשות הלאומית להגנת סייבר בהקשר למתקפות כופר
התייחסות להנחיות התמודדות עם מתקפות כופר שפרסמה הרשות הלאומית להגנת סייבר
מאת: מערכת Telecom News, 17.3.16, 18:12חנן טויזר
 
4 צעדים שיסייעו לארגונים להתמודד עם אירועי כופר באופן מיטבי.
 
חנן טויזר, (בתמונה), דירקטור ומנהל מחלקת מערכות מידע בפאהן קנה ניהול בקרה Grant Thornton Israel, חברה בת של פירמת רואי החשבון פאהן קנה, התייחס לפרסום אותו הוציאה אתמול (16.3.16) הרשות הלאומית להגנת סייבר:

"ארגונים וחברות עסקיות יוכלו למזער את סכנת מתקפות הכופר (ransomware), אם ינקטו במהירות את הצעדים הנכונים. מדי כשבוע אנו נתקלים בחברה הנאלצת להתמודד עם דרישת כופר וירטואלית. מדובר בווירוס ייחודי, שנועל את קובצי החברה המותקפת ומונע שימוש במחשבים האישיים, אלא אם ישלמו כופר.

התרחבות המתקפות לאחרונה נובעת מפיתוח נוזקות פשוטות להשגה וליישום ומסובכות לגילוי ולטיפול. הסוחטים מעריכים בצדק, שדרישת הכופר תענה בחיוב, בהתחשב בעלות הכבדה של השחזור, בהשוואה לעלות הכופר. יחד עם זאת, יישום קפדני ומהיר של קווים מנחים מהסוג, שהוציאה הרשות הלאומית להגנת סייבר יכול לספק ל-ransomware מענה מיטבי, גם אם לא מושלם.

המפתח הראשוני למניעת נזקי כופר הוא הגברת הערנות והמודעות מצד הגורם האנושי. באחריות מנהלי מערכות המידע ואבטחת המידע להשתתף בהשתלמויות בתחום זה, להעביר עדכון להנהלה בהשלכות של מתקפות כופר ולהכין מערך הדרכות ליצירת מודעות אצל העובדים.

חשוב מאוד לנקוט בזהירות טרם לחיצה על צרופות קישורים המתקבלים בדואר האלקטרוני. מומלץ לוודא, שכתובת השולח אכן מוכרת, כי הקישור מפנה לאתר לגיטימי, כי ציפיתם לקובץ המצורף וכו'.

צעד שני הוא ביצוע גיבויים: יש להטמיע מדיניות גיבויים המכתיבה, שגיבויים יבוצעו בזמן הקרוב ביותר לזמן אמת. ביצוע גיבויי מחולק לסדרות כך, שניתן לשחזר קבצים בטרם ההדבקה בנוזקה. יש לוודא שמירת עותק של הגיבוי במנותק מהרשת וניתוק כונני רשת המשמשים לשמירת הגיבוי באופן אוטומטי עם סיום הגיבוי.

הצעד השלישי הוא הטמעת מערך הגנה רבודה, שכוללת מערכת אנטי וירוס, פיירוולים, סינון רשת ומסנן הודעות דואר אלקטרוני. שילוב של מערכות אלו יוצר מערך הגנה המקטין, אם כי לא מונע לחלוטין, את הסיכון והחשיפה למתקפות כופר.

הקפדה על התקנה ועדכון של עדכוני אבטחה ומערכות הפעלה גם היא חיונית. יש לוודא, שמשתמשים במערכות הפעלה ובתוכנות מקוריות שעדיין נמצאות במחזור החיים הרגיל שלהן אצל ספק התוכנה ולעדכן גרסאות באופן תדיר ככל האפשר בהתאם להמלצות הספק.

צעד רביעי הוא הקפדה על מדרוג הרשאות. נוזקת הכופר עושה שימוש בהרשאות של המשתמש, שהפעיל אותה, ובהתאם לכך, מנצלת מצבים בהם משתמשים ללא מודעות מספקת פותחים קישורים הבאים מחוץ לארגון. צמצום הרשאות המשתמשים לנדרש בלבד, הקפדה על הרשאות חזקות ברשת והקפדה על הפרדת הרשאות לכונני שיתוף, יצמצמו את היקף הפגיעה הצפוי. כמו כן, אכיפה של מדיניות הרשאות, שאינה מאפשרת למשתמשים רגילים התקנה והרצה של תוכנות חשודות, יכולה למנוע את המתקפה.
 
4 צעדים אלה והמלצות נוספות כפי שפרסמה הרשות הלאומית להגנת סייבר, יסייעו לארגונים להתמודד עם אירועי כופר באופן מיטבי".
הגנת סייבר



 
 
Bookmark and Share