Telecom News - סקר ויזה אירופה בארץ: תוצאות מפתיעות לגבי עמדות כלפי זיהוי ביומטרי

סקר ויזה אירופה בארץ: תוצאות מפתיעות לגבי עמדות כלפי זיהוי ביומטרי

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> סקר ויזה אירופה בארץ: תוצאות מפתיעות לגבי עמדות כלפי זיהוי ביומטרי
סקר ויזה אירופה בארץ: תוצאות מפתיעות לגבי עמדות כלפי שימוש בזיהוי ביומטרי
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.16, 13:49זיהוי ביומטרי

הסקר עסק בתשלום באמצעי זיהוי ביומטרי ובחן פערי תפיסה, כוונות שימוש וחסמים בקרב קבוצות הגיל השונות (15-65) באוכלוסייה היהודית, כאשר 93% מהנשאלים הם בעלי סמארטפון עם חיבור לאינטרנט או WiFi.

סקר, שערכהVisa  אירופה (ישראל מהווה חלק מפעילות Visa אירופה), שבחן את עמדת הציבור בישראל לגבי תשלום באמצעי זיהוי ביומטרי קובע, ש-50% מהישראלים ירגישו בנח לשלם באמצעות שימוש בשיטת הזיהוי הביומטרית.

הסקר בחן פערי תפיסה, כוונות שימוש וחסמים בקרב קבוצות הגיל השונות והוא נערך בקרב 511 נסקרים  בגילאי 15-65 מהאוכלוסייה היהודית, כאשר 93% מהנשאלים הם בעלי סמארטפון עם חיבור לאינטרנט או WiFi, ב-3 קבוצות גיל:
  • דור ה-Z: גילאי 15-20
  • דור המילניום / דור ה-:Y גילאי 21-35
  • דורות מבוגרים יותר: גילאי 36-65
הסקר (באמצעות נילסן ישראל), משלים תהליך מקביל של איסוף נתונים וסקרים, שעורכת Visa אירופה ברחבי אירופה, בשילוב מספר רב של מקורות, ושיבחן מעת לעת את עמדות הצרכנים במגוון נושאים הקשורים לעולם התשלומים המשתנה ללא הרף.

ואלה הם הממצאים העיקריים:
  • 33% מכלל הנשאלים אמרו, שתשלום באמצעות הזיהוי הביומטרי הוא מהיר ונוח והוא יהפוך את חייהם לקלים יותר בעתיד. הדבר נכון לגבי כל קבוצות הגיל.
  • יחד עם זאת, 41% אמרו, שהם חשים, ששיטה זו היא בבחינת חדירה לפרטיות. התחושה חזקה יותר בקרב גילאי המילניום – 48%, ובקרב המבוגרים – 43%. היא נחלשת בקרב הגיל הצעיר (דור ה-Z), שפתוח יותר לטכנולגיות חדשות – כאן, רק 34% אמרו, שהם חשים, שזוהי חדירה לפרטיות.
  • עוד עולה, שגברים יותר פתוחים לשיטת תשלום זו עם 58% לעומת 42% בקרב נשים.
  • 50% מהנשאלים אמרו, שירגישו בנוח להשתמש בשיטה זו: 49% בקרב גילאי 15-20, 51% בקרב גילאי 21-35, ו-49% בקרב הדורות המבוגרים.
עודד סלומי, מנכ"ל Visa אירופה בישראל: "הישראלים נחשבים למאמצי טכנולוגיות חדשות ועפ"י הממצאים אנו בטוחים, שיקבלו בפתיחות שיטות ואמצעי תשלום חדשניים, שיקלו על חייהם.

Visa אירופה, באמצעות זרוע החדשנות שלה Visa Collab, עוסקת באיתור טכנולוגיות ביומטריות, שמקור פיתוחן של חלקן בישראל. טכנולוגיות אלו מתבססות על זיהוי תווי פנים, זיהוי קולי, שימושים מתקדמים ומהפכניים של שימוש בטביעת ורידי אצבע, דפוסי התנהגות פיזיים בשימוש בסמארטפון ובטאבלט, ושיטות נוספות לזיהוי לקוח באמצעות תכונותיו הפיזיות והביולוגיות הייחודיות. חלקן תוטמענה במערכות התשלום, שתשננה את פני העתיד של תעשיית התשלומים בעולם".


זיהוי ביומטרי



 
 
Bookmark and Share