Telecom News - במייקתון "קוד פתוח" יוצרו פיתוחים מלהיבים שישנו חיי ילדים בעלי מוגבלויות

במייקתון "קוד פתוח" יוצרו פיתוחים מלהיבים שישנו חיי ילדים בעלי מוגבלויות

דף הבית >> בקהילה >> קריירה >> במייקתון "קוד פתוח" יוצרו פיתוחים מלהיבים שישנו חיי ילדים בעלי מוגבלויות
במייקתון "קוד פתוח" יוצרו פיתוחים מלהיבים שישנו חיי ילדים בעלי מוגבלויות
מאת: מערכת Telecom News, 20.3.16, 17:59מייקתון

איך עושים קוקו בשיער ביד אחת מתפקדת? איך משחקים בפלייסטיישן ללא אצבעות? כ-100 מפתחים התבקשו לייצר פתרונות זולים ונגישים בניגוד לחלופות הקיימות בשוק במחירי עתק, שאוכלוסייה מוחלשת אינה יכולה לעמוד בהם. 

בית החולים אלי"ן בירושלים, בשיתוף חברת תום- תיקון עולם, קיים אירוע מייקתון "קוד פתוח" בעל חשיבות מיוחדת: פיתוח פתרונות יצירתיים לבעיות יומיומיות של ילדים במחלקות השיקומיות: ילדים מונשמים, קטועי גפיים, נפגעי תאונות ועוד.

המייקתון נערך ביום המעשים הטובים, 15.03.16, בהשתתפות שר הבריאות, יעקב ליצמן, וח"כ מירב בן ארי וקארין אלהרר. השחקנית, הדוגמנית ומלכת היופי הווייטנאמית הואנג מי (Hoang My) התארחה אף היא באירוע המייקתון של בית החולים אלי"ן. היא הגיעה כדי לקדם יוזמה של משרד הכלכלה הווייטנאמי: ללמוד מטובי המומחים בתחום השיקומי ולקדם אירוע מייקרים מקצועי גם בארצה.

לצד מומחי השיקום והרפואה של אלי"ן התייצבו כ-100 מפתחים מתחומי התמחות שונים: מחברות  Ciscoו-Intel, התעשייה האווירית, חברות הייצור פלציב ומבלטים, מעצבים תעשייתיים של אקדמיית בצלאל, מכון לב, עמותת מחשבה טובה, סטודנטים של מכללת הדסה ועוד.

המפתחים חולקו לצוותים מעורבים, והוצבו, ללא הכנה מוקדמת, בפני 1 מ-16 אתגרים העומדים בפני ילדי בית החולים. ב-12 שעות מרתוניות, התבקשו המפתחים לייצר פתרון זול ונגיש, בניגוד לחלופות הקיימות בשוק במחירי עתק, שאוכלוסייה מוחלשת אינה יכולה לעמוד בהם.

עמדו לרשות המפתחים העזרים הטכנולוגיים החדשניים והמובילים בשוק, כולל מדפסות תלת-מימד. בסוף יום המייקתון, הפיתוחים כולם הועלו לאינטרנט ללא תמורה בצורת "קוד פתוח", כדי לאפשר לבתי חולים וארגונים אחרים להשתמש בפתרונות שיפותחו.

בין הפיתוחים:    

משחק סיימון לילדים עם שליטת ראש בלבד,
מכשיר לעשיית קוקו בשיער לילדה עם יד אחת מתפקדת,
שלט פלייסטיישן לילד קטוע אצבעות,
כפפת לחץ להורדת רעד לנער פגוע ראש, שידו השמאלית אינה מתפקדת כלל ולידו הימנית בעיית קואורדינציה קשה שלא מאפשרת לו לעשות פעולות יומיומיות- אכילה, שתייה, כתיבה ועוד,
תמיכת ראש מיוחדת לילד בעל נכויות קשות אשר מתקשה בשליטה על הראש,
מעמד לטלפון נייד לכיסא גלגלים,
הגבהה ניידת ומתקפלת לשירותים.

אירוע המייקתון התקיים במקום בו יוקם מרכז ALYNnovation החדש של בית החולים, שמוקם בימים אלו עם חזון להפגשת הידע המקצועי הרב של מומחי אלי"ן עם האמצעים הטכנולוגיים הטובים ביותר, ודרך כך לפתח מוצרים ופתרונות טכנולוגיים חדשניים לתחום שיקום ילדים. מומחי המרכז הטכנולוגי באלי"ן דוגלים בכך, שהשקעה בשיפור תחום שיקום הילדים תורמת משמעותית לשילובם בקהילה, לעצמאות תעסוקתית ולמצב בריאותי טוב יותר, ותורמת באופן ניכר למשק הלאומי, כיוון שהמרכז יפתח פתרונות לבעלי מוגבלויות בעלות נגישה לכל. 

ד"ר מורית בארי, מנכ"לית בית החולים אלי"ן: "כל פיתוח, שיוצר במייקתון, ישנה משמעותית את חייהם של ילדים בעלי מוגבלויות, יקל על השתלבותם בחברה וישפר את איכות חייהם של מטופלים רבים. ייחודיות המיזם היא בכך, שהפיתוחים מוצעים בחינם לכל דורש באמצעות האינטרנט. כל מה שאנו רואים לנגד עינינו זו טובת בעלי המוגבלויות.

היינו גאים לארח את השחקנית הואנג מי המקדמת את היחסים הכלכליים בין ישראל לווייטנאם, שהגיעה לחזות בטובי המומחים בעשייתם למען ילדי אלי"ן, ולקבל השראה לאירוע מייקתון דומה בארצה. אני מודה לכל המפתחים והאורחים, שהתגייסו למען המטרה אליה אנו שואפים בכל יום באלי"ן, שיפור איכות חייהם של הילדים במחלקות השיקומיות והקלה על השתלבותם בחברה". 

מייקתון
 

מייקתון

מייקתון





 



 
 
Bookmark and Share