Telecom News - כנס IVC השקעות סיניות בהייטק: VADI-חב' סינית התומכת במשקיעים מסין

כנס IVC השקעות סיניות בהייטק: VADI-חב' סינית התומכת במשקיעים מסין

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> כנס IVC השקעות סיניות בהייטק: VADI-חב' סינית התומכת במשקיעים מסין
כנס IVC על השקעות סיניות בהייטק הישראלי:VADI  - חברה סינית התומכת במשקיעים סינים בארץ
מאת: מערכת Telecom News, 22.3.16, 20:54אדוארדס יו ליו
 
חברה סינית ראשונה בת"א, בשם VADI, הקימה את הסניף בארץ כדי לתמוך במשקיעים סינים בצעדיהם הראשונים בשוק ההייטק והסטארטאפ הישראלי.
 
למרות הגידול המסתמן בשנה האחרונה מבחינת השקעות סיניות בחברות הייטק ישראליות, עדיין קיים פער בין הרצון ההדדי לעשות עסקאות סין-ישראל לבין הפעילות בשטח. כך אמר Edwards You LYU, (בתמונה משמאל), מנכ"ל ומייסד של חברת Vadi, יזם סיני בעל רשת קשרים ענפה בסין וניסיון בעבודה עם עולם העסקים הישראלי, שחי בארץ, בכנס על השקעות סיניות בחברות ישראליות, שהתקיים בבורסה לני"ע בתל אביב.
 
על רקע זה, קמה ב-2015 חברה סינית ראשונה בת"א, בשם ואדי, שמעסיקה עובדים ישראלים בעלי תואר אקדמי בלימודי מזרח אסיה, דוברי סינית, שעבדו בגופים ישראלים בסין, שמטרתה לתמוך במשקיעים סינים בצעדיהם הראשונים בשוק ההייטק והסטארטאפ הישראלי.
 
החברה תומכת במשקיעים ואנשי עסקים סינים, שעושים את צעדיהם הראשונים בשוק ההייטק וקהילת העסקים הישראלית ומחפשים סטארטאפים מבטיחים וחדשניים או חברות ישראליות עם צוותים ומוצרים מצוינים, שמחפשות שווקים חדשים.
 
החברה מתמחה בסיוע למשקיעים במגוון האתגרים בישראל בהם: איתור החברה המתאימה להשקעה, בניית רעיונות חדשים וליווי הפרויקט עד סיומו, סיוע בביורוקרטיה מקומית, נושאים משפטיים, נטוורקינג, שפה ומחסומים תרבותיים. לחברה סניפים בסיליקון ואלי ארה"ב, בשנגחאי, ורשת קשרים ענפה בשוק הסיני והאמריקאי.
 
מי הם שותפיה הסיניים של VADI?

שותפיה הסינים של VADI הם גופים כמו China Zhisland משנגחאי, מועדון עסקים המאגד 5,000 עסקים סינים בעלי מחזור של מעל מ-100 מליון RMB כל אחד, כשני שליש מהם שייכים לתעשיות מסורתיות יצרניות וכד'. ו-MICI (Made in China International) הגוף הגדול ביותר בסין המארגן סיורים לימודיים בחו"ל ליזמים ואנשי עסקים סינים בשיתוף עם תוכניות EMBA של מיטב האוניברסיטאות הסיניות.
 
Edwards You LYU: "אלפי משקיעים סינים בעלי חברות בינוניות מחפשים השקעה אסטרטגית בסטארטאפים ישראלים. עם זאת, קשה ליזמים ישראלים לזהות מי הוא משקיע סיני רציני ומי לא. 
 
חברות ענק כמו Baidu, Alibaba ו-Tencent אינם בהכרח המשקיעים המתאימים לכל סטארטאפ ישראלי. לעומת הגופים העצומים הללו, שחלקם חוברים לקרנות ישראליות, VADI תייצג סוג אחר של משקיעים, שמתאימים יותר לשוק הסטארטאפ הישראלי: חברות סיניות קטנות ובינוניות, רובן חברות תעשייה, שמחפשות השקעות אסטרטגיות כדי להכניס חדשנות לתעשיה שלהן.
 
הכלכלה הסינית מתהווה כעת מחדש, כאשר תעשיות מסורתיות צריכות באופן דחוף שדרוג וחדשנות. גם התנודות התכופות בבורסה הסינית מחייבות את החברות הציבוריות לנהל את מחיר המניה בצורה אחרת. כל זאת, על רקע השינוי באופי המיזוגים והרכישות, שעושים הסינים בחו"ל,שעוברים ממשאבי טבע לטכנולוגיה, מהשקעות של מיליארדים למיליונים ומחברות ממשלתיות לעסקים פרטיים. עבור אותם משקיעים סינים, השקעות בחו"ל מיועדות להשגת טכנולוגיה וכאמצעי לחדור לשוק הבינלאומי".
 
בתמונה מימין לשמאל: אדוארדס יו ליוקובי סימנה מנכ"ל IVC, פגי מזרחי מנהלת יחידת סין במכון היצוא.
קרדיט צילום: רונן מחלב.
אדוארדס יו ליו, קובי סימנה ופגי מזרחי

 



 
 
Bookmark and Share