Telecom News - אלטיס (חברת האם של קבוצת הוט) מקדמת שירותי גיגה-ביט לבתים

אלטיס (חברת האם של קבוצת הוט) מקדמת שירותי גיגה-ביט לבתים

דף הבית >> חדשות >> חדשות השוק הקווי >> אלטיס (חברת האם של קבוצת הוט) מקדמת שירותי גיגה-ביט לבתים
חברת האם של קבוצת הוט - אלטיס (Altice) חתמה הסכם עם חברת ציוד הכבלים האמריקאית Arris לרכישת מתגים המספקים שירותי גיגה-ביט לבתים. השירות הזה יחל בצרפת, ברפובליקה הדומיניקנית ובארה"ב. טרם ידוע מתי זה יחל בישראל.
מאת: מערכת Telecom News, 27.3.16, 08:30פטריק דרהי

חברת אלטיס - Altice בבעלות פטריק דרהי (בתמונה משמאל), חתמה בשבוע שחלף הסכם מקיף עם חברת הציוד האמריקאית הגדולה לרשתות כבלים - Arris, הסכם, שכולל רכישה והתקנה של מתגי רשת חדשים לעולם הכבלים בשם E6000.

המתגים הללו מבחינה טכנולוגית מסווגים בקטגוריה של 
Converged Edge Router, כדי לספק שירותים ברמה של גיגה ומעלה (עד 10 גיגה) ללקוחות הביתיים, בחברות קבוצת אלטיס, שיש להם ציוד של Arris. 

השירות יחל כבר השנה בצרפת (SFR), ברפובליקה הדומניקנית (Orange-Tricom) ובארה"ב (Suddenlink Communications). המתג החדש E6000 תומך ב-Docsis 3.1 ועם ביצועים מאוד מתקדמים. חברת Arris הוציאה מסמך מאוד מעניין: "תחזיות רשתות חברות הכבלים עד 2030 ואף מעבר לזה" (המסמך מצוי להורדה בלינק בתחתית המאמר). מסמך מומלץ לכל מי שעוסק בתחזיות בעולם רשתות הכבלים. 

בישראל, המתגים של הוט מבוססים על ציוד של סיסקו וגם כאן דיווחנו, שאלטיס חתמה עם סיסקו על שדרוג המתגים, די בדומה למהלך מול Arris. שני המהלכים הללו (מול סיסקו ומול Arris) היו ביוזמתו ודחיפתו של מקס בלומברג, ה-CTO של קבוצת אלטיס. טרם ידוע מתי ההסכם הזה ימומש בישראל. 

אולם, לא כל ספקי הציוד והשירותים לקבוצת החברות אלטיס מרוצים מההסכמים שלהם עם אלטיס. על פי דיווח מצרפת, אלטיס הודיעה לאחרונה לכל הספקים שלה לקצץ בחצי את המחירים של כל המוצרים והשירותים שלהם, אחרת הם לא יהיו ספקים של אלטיס והתשלומים, שאלטיס חייבת להם, יעוכבו. נטען, שהשיטה הזו הופעלה בכל החברות של אלטיס, כולל בקבוצת הוט בישראל.

אם זה נכון, מייד נשאלת כאן השאלה: אם אכן מחירי הציוד והשירות של הספקים של הוט קוצצו לחצי, למה לקוחות הוט קיבלו בשבוע שעבר הודעה על העלאת מחירים בהוט, במקום הודעה הורדת מחירים? שאלה טובה, שאין לנו עליה תשובה טובה, או בכלל. כנראה, התחרות בישראל עדיין לא מספיק חזקה, כדי שתדחוף את המחירים של הוט למטה ולא למעלה.
HOT



 
 
Bookmark and Share