Telecom News - בזק משיקה גלישה חינם בעשרות מיליוני נקודות WiFi בעולם

בזק משיקה גלישה חינם בעשרות מיליוני נקודות WiFi בעולם

דף הבית >> צרכנות >> צרכנות לפרט >> בזק משיקה גלישה חינם בעשרות מיליוני נקודות WiFi בעולם
בזק משיקה גלישה חינם בעשרות מיליוני נקודות WiFi בעולם
מאת: מערכת Telecom News, 27.3.16, 12:30גיל רוזן
 
לקוחות בזק יכולים מהיום (27.3) לגלוש חינם בעשרות מיליוני נקודות WiFi בארץ ובעולם. השירות החדש של בזק כולל מיליוני נקודות גלישה בחו"ל וכ-600 אלף נקודות גלישה חינמיות בארץ. בזק שמה דגש (ללקוחות בזק בלבד) על חווית גלישה המאפשרת חיבור "Seamless", שקוף ואוטומטי בכל נקודת גלישה.
 
מסקר, שביצעה בזק לקראת המהלך (הנתונים מוצגים בתצלום למטה), עולה ש-90% מהציבור רוצים לראות יותר רשתות WiFi פתוחות לשימוש ציבורי חינם. בנוסף, 75% ציינו, שהם מעדיפים לגלוש על גבי רשת ה-WiFi, כדי שלא לבזבז את חבילת הגלישה, כאשר 80% אמרו, שהם מחפשים רשת WiFi זמינה לפני שהם מתחילים לגלוש.
 
בסקר עלו שאלות גם לגבי צריכת תוכן בחו"ל, שם עלה, ש-65% מוותרים על חיבור לאינטרנט בחו"ל, אם אין להם גישה ל-WiFi בחינם. הסקר בוצע באמצעות מכון המחקר TNS בקרב מדגם ארצי מייצג של משתמשי אינטרנט בגילאי 18-65.
 
גיל רוזן, (בתמונה) סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק: "זה מהלך אסטרטגי הממנף את התשתית הקיימת ומאפשר ללקוח ליהנות מאותם השירותים, שהוא מקבל בבית, גם כשהוא נמצא מחוצה לו ואפילו בחו"ל. התפיסה המנחה אותנו במהלך זה, כמו במהלכים עתידיים, היא לאפשר ללקוח בזק לקחת איתו את השירות מהבית לכל מקום.

המהלך החדש עונה על צורך הולך וגדל לשימוש ברוחב פס. היישומים, שהלקוחות צורכים היום, זוללים רוחב פס, בעיקר וידאו. מצד אחד הצורך שלנו להיות מחוברים כל הזמן הפך להיות בסיסי, אך מן העבר השני, אנו נמצאים ב'ג'ונגל אלחוטי אורבני' עם אינסוף סוגי רשתות וקושי להתחבר לרשת אלחוטית דווקא כשאנו צריכים. האפליקציה החדשה של בזק עושה סדר בבלגן ומאפשרת ללקוחות להתחבר לרשת ה-WiFi האיכותית ביותר האפשרית בכל רגע נתון ולמעשה להרגיש בבית גם שהם בחו"ל".

במקביבזק WiFi חופשיל למהלך של בזק ניתן לראות צמיחה של ""Hotspots גם בעולם. חברות התקשורת המובילות בעולם, דוגמת AT&T, Free, BT, Kpn משלבות היום גלישה חינמית באמצעות פריסה רחבה של "Hotspots", במסגרת חבילת התקשורת, שהן מציעות ללקוחותיהן, כאשר השירות שלהן מבוסס על שיתופי פעולה עם רשתות מסחריות וחברות גלובליות. בישראל, בדומה לעולם, הביקוש לרשתות אלחוטיות באזורים ציבוריים הולך וגדל בקרב צרכנים, חברות עסקיות, גופים ציבוריים ואפילו עיריות.
 
לקראת השקת המהלךבחנה בזק שיתופי פעולה עם מספר חברות בינלאומיות המתמחות בפריסה של נקודות גלישה חינמיות ברחבי העולם ולבסוף בחרה בחברת Device Scape, שפיתחה והקימה רשת וירטואלית עם פריסה עולמית של מיליוני נקודות גלישה במקומות פופולריים במיוחד, בהם ניו יורק, לוס אנג'לס, לאס וגאס, פריז, לונדון, ברלין, אמסטרדם, ברצלונה, מדריד, יוון, טורקיה, תאילנד ועוד. בכל אחד מהמקומות פרוסות אלפי נקודות חמות באזורים ציבוריים כמו שדות תעופה, רשתות ציבוריות, מרכזי תיירות, עסקים וכד'. מדובר ברשת Online המתעדכנת בזמן אמת. כך, שמספר נקודות הגלישה ילך ויגדל.
 
מדובר במהלך משלים לשירות אותו השיקה בזק ב-2012, שאפשר גלישה חינם באופן אלחוטי גם מחוץ לבית, באמצעות שיתוף מאובטח של הרשת הביתית. כדי ליהנות מהשירות על לקוחות בזק להוריד את אפליקציית Bezeq Free WiFi ולהזדהות כלקוח בזק. לקוחות, שכבר הורידו את האפליקציה בעבר, יידרשו כעת רק לעדכן גרסה. השירות קיים בגרסת אנדרואיד ו-iOS. גרסת ה-iOS תהיה זמינה להורדה בהמשך השבוע. 
 
נתוני המחקר של בזק:
המחקר של בזק על WIFI



 
 
Bookmark and Share