Telecom News - יום הגיבוי הבינלאומי ב-31 במרץ: 30% מהאנשים בעולם לא גיבו אף פעם

יום הגיבוי הבינלאומי ב-31 במרץ: 30% מהאנשים בעולם לא גיבו אף פעם

דף הבית >> חדשות לארגונים ולעסקים >> יום הגיבוי הבינלאומי ב-31 במרץ: 30% מהאנשים בעולם לא גיבו אף פעם
יום הגיבוי הבינלאומי ב-31 במרץ: 30% מהאנשים בעולם לא גיבו אף פעם
מאת: מערכת Telecom News, 31.3.16, 16:19גיבוי

בכל דקה נגנבים או נאבדים בעולם 113 טלפונים ניידים, 1 מכל 10 מחשבים נפגע מווירוס מדי חודש (עוד לפני שמכניסים לסטטיסטיקה את נפגעי תוכנות הכופר), ו-29% מהמקרים של אובדן מידע קרו ממש בטעות בלחיצת כפתור או בהפלה כואבת על הרצפה. למרות זאת, 30% מהאנשים בעולם לא טורחים לגבות. מזל שיש יום גיבוי בינלאומי כדי להזכיר עד כמה זה פשוט וחשוב. 5 דרכים לגיבוי ו-3 עצות "אל תעשה".

אז איך אתם חוגגים את יום הגיבוי הבינלאומי, שנערך מדי שנה ב-31 במרץ? כבר יש לכם תכניות? הנה לכם כבר תכנית אחת – לבדוק שהמידע האישי שלכם במחשב, בטלפון או בטאבלט אכן מגובה ומוגן היטב. זה אמנם אמור להיות מובן מאליו שהמידע נשמר בבטחה ושתמיד יש יכולת לשחזר אותו מתוך הגיבוי, ובכל זאת עבור רבים מהאנשים בעולם כפי שמסתבר זה לא משהו טריוויאלי. איזה מזל שיש יום גיבוי בינלאומי כדי להזכיר לנו עד כמה זה פשוט וחשוב לגבות.

יש הרבה סכנות שם בחוץ, שאורבות למידע האישי שלכם: מפגיעה בחומרה דרך איומי סייבר ועד אובדן המחשב או טעויות משתמש. תוסיפו לכך איום נוסף, שהתפתח בשנים האחרונות, שמציב את המידע שלכם בסיכון רציני - תוכנות כופר ארורות וזדוניות. כפי שאתם כבר יכולים לדקלם מהכותרות ומהחדשות, סוג זה של תוכנות מצפינות את הקבצים שלכם במחשב או בטלפון ולמעשה לוקחות אותם כבני ערובה עד שאתם, הקורבנות חסרי הישע, תשלמו בין מאות לאלפי ש"ח, בתקווה לקבל את מפתח ההצפנה המיוחל (שהעבריינים לא תמיד אכן שולחים לאחר התשלום). האיום הזה מתפשט בגלים עצומים ברחבי העולם וגורם נזק רציני לכולם, מהאנשים הפרטיים ועד לעסקים ולארגונים ממשלתיים. כל כאב הראש הזה יכול להימנע מכם אם תהיו סמוכים ובטוחים שהמידע שלכם מגובה כמו שצריך.

אל תעשו מחר מה שאתם יכולים לעשות היום ועוד במיוחד כשמדובר ביום הגיבוי הבינלאומי. אל תכירו בחשיבות הגיבוי רק כשזה כבר יהיה מאוחר מדיי, וכן, מחר זה כבר נחשב מאוחר...

רבות הדרכים לגבות, רובן ממש פשוטות וזולות כאשר מחירי ענני אחסון או כוננים חיצוניים רק הולכים ויורדים. כמובן, שיש גם שירותי גיבוי חינמיים למכביר ברשת. מצאו לכם את הדרך הנוחה ביותר לגבות ותוכלו לישון בשקט בלילה.
 
1. קטן ושובב: דיסק-און-קי
העבודה, שאתם צריכים להגיש, התמונות מהסופ"ש הרומנטי עם בני הזוג, השירים, שאתם שומעים בעת ריצה בפארק, או בקיצור כל קובץ אחר, שנחשב עבורכם לרב חשיבות ונמצא במחשב שלכם. כל שעליכם לעשות הוא לחבר דיסק-און-קי ולהעתיק הכול לשם בלחיצת כפתור. זה אופן הגיבוי הכי זול ופשוט לגיבוי מידע, ויש היום דיסק און-קיאים בגודל של פחות מאצבע קיט-קט עם נפח של למעלה מ-64 ג'יגה בייט.

מצד שני, לדברים קטנים יש נטייה ללכת לאיבוד, במיוחד אם אתם נמנים על האנשים המפוזרים, שלא מוצאים כלום אף פעם. חוץ מזה, מספר הפעמים, שניתן לשכתב על דיסק און-קי את הנתונים מוטל בספק. כך, שאולי לא מומלץ לבנות עליו ככלי גיבוי לטווח ארוך. מעבר לזה, הוא אינו מאפשר לכם להגדיר גיבוי אוטומטי או לגבות מכשירים ניידים, כמו הסמארטפון או הטאבלט שלכם, שאינם תומכים ב- USB. זה יכול קצת להיות מסורבל להעביר את הקבצים למחשב עם כבל ומשם לדיסק און-קי. יש כיום דיסק און-קיאים, שמותאמים לטלפונים ניידים אבל שטח האחסון שלהם דיי קטן, והם כל כך קטנים ועדינים, שלא בטוח במיוחד לגבות עליהם.
 
2. צא בחוץ: כונן אחסון חיצוני
כונן אחסון חיצוני הוא הביג דדי של הדיסק-און-קי. תוכלו למצוא בשוק מבחר מגוון של נפחי אחסון גדולים, שיאפשרו לכם לגבות את כל הכונן הקשיח של המחשב אל כונן החיצוני. המחירים של הכוננים רק יורדים. אם אתם מכירים מישהו שיש לו יומולדת ביום הגיבוי הבינלאומי,  זו יכולה להיות אחלה מתנת יומולדת.

אבל יש קאטץ'. כונן אחסון חיצוני חשוף בדיוק לאותם איומים, שעלולים לגרום לאובדן החומר החשוב מלכתחילה – דוגמת נפילות מתח או תוכנות זדוניות, שמוחקות ומצפינות קבצים. אז מה עושים בנידון? אחרי שאתם מגבים בכונן חיצוני נתקו אותו מהמחשב. זה קריטי במיוחד בימים אלה של תוכנות כופר, כי אם הגיבוי מחובר למחשב בזמן שתוכנת כופר עושה בו את זממה, היא תצפין גם את הכונן.
 
3. מעונן חלקית: גיבוי בענן ציבורי
שמעתם את הביטוי "מחשוב ענן" בכל מיני הקשרים? זה לא מושג כזה מפחיד, ששמור רק למביני עניין ולגיקים טכנולוגיים. ענן פשוט מספק לכם שירות גיבוי דרך האינטרנט, להבדיל אלפי הבדלות מתוכנה המותקנת על המחשב. קיים שפע אופציות חינמיות לאחסון הקבצים בענן – כאשר לרוב יש מגבלה של נפח אחסון. כמה שמות מובילים: דרופבוקס, iCloud וגוגל דרייב.

לא חסרים יתרונות לשירותי גיבוי ענניים - אופציה לגיבוי אוטומטי, תמיכה במגוון של מערכות הפעלה, אפשרות גישה למידע מכל מקום ומכל מכשיר - מחשב, סמארטפון, טאבלט או הסמארט וואטץ'. בהרבה מקרים השירות חינמי עד לנפח זיכרון מסוים.

אבל, איך אפשר בלי קאטץ'? קודם כל, אתם חייבים להיות מחוברים לאינטרנט כדי לבצע גיבוי. חוץ מזה, השרתים של החברות, שמספקות את השירות, לא חסינים מפני פריצות או בעיות אבטחה אחרות והמידע שלכם עלול לדלוף במקרים כאלה. דבר נוסף: החברות אינן מבטיחות, שהן תמשכנה את השירות החינמי לנצח, וייתכן שבעתיד הן תתחלנה לדרוש תשלום על כל נפח אחסון.

יש לשים לב, שעכשיו בתקופת הכופר, כבר קרה, שהקבצים הוצפנו לא רק במחשב, אלא גם בשירות הענן, שהיה מסונכרן באותה העת אל המחשב.

4. שטח פרטי: ענן פרטי
ענן פרטי עשוי להיות הגיבוי האידיאלי בשבילכם. זהו למעשה כונן אחסון קשיח, שמחובר לרשת הביתית שלכם, ומאפשר להתחבר אליו מכל מקום שתרצו. במקום שהקבצים שלכם ישבו בשרתים של חברה כלשהי, הם נשמרים על השרת שלכם הנמצא אצלכם בבית.

כמו כן, הענן הפרטי מאפשר ביצוע של גיבוי אוטומטי, חיבור ממגוון גדול של מכשירים וממגוון גדול של מערכות הפעלה. אתם גם לא צריכים לסמוך על רמת האבטחה של חברות אחרות ואין לכם הגבלה על נפח האחסון.

אבל חייב להיות חסרון: המחיר של ענן פרטי עלול לנסוק לכמה אלפי ש"ח. יתכן שעם השנים הענף יהיה תחרותי יותר והמחיר של ענן פרטי יוזל באופן משמעותי.
 
5. אולד פשן: הדפסה
אל תצחקו. או שקודם תצחקו ואז תחשבו על זה ברצינות – עם כל החדשנות הטכנולוגית הדפסה היא עדיין הדרך הטובה ביותר לשמור מסמכים יקרי ערך כמו תמונות, חוזים, מסמכים וכדומה. ב-ESET מכירים כמה משרדים, שנפגעו מתוכנת כופר ובזכות כך, שהם הדפיסו חלק גדול מהחומר וסידרו יפה בקלסרים, היה להם הרבה יותר קל לשחזר את המידע החשוב.

נכון, אחרי שמדפיסים אי אפשר ממש לערוך את החומר וזה לא הכי ידידותי לסביבה, אבל ההאקרים לא יכולים לשים יד על חומרים מודפסים או להצפין אותם. רק שלא יידעו איפה אתם גרים...
 
ועכשיו קצת "אל תעשה"
אף פעם לא טרחתם לגבות ובזכות הכתבה הזאת נפל לכם אסימון? אתם דווקא מגבים מדי פעם, אבל לא יודעים אם אתם עושים את זה נכון? הנה כמה דברים, שממש לא כדאי לכם לעשות בזמן שאתם מגבים קבצים:

1. ביצוע רק גיבוי אחד – דיי נו, אל תהיו קמצנים. גיבוי אחד זה כבר משהו, זה יותר מלא לעשות גיבוי בכלל, אבל אל תתעצלו, קחו עוד כמה דקות ועשו עוד גיבוי. מה יקרה אם הגיבוי הראשון ייכשל? לא חבל?

2. כונן הגיבוי מחובר כל הזמן למחשב – סיימתם לגבות לכונן חיצוני או לדיסק און-קי? מרגע שסיימתם את העניינים שלכם תנקו את הגיבוי מהמחשב. גם כוננים חיצוניים חשופים לאיומים כל עוד הם מחוברים למחשב. אם תבוא תוכנת כופר להצפין את הקבצים במחשב היא לא תפסח על הכונן המחובר אליו.

3. גיביתי פעם אחת וזהו, הכול סגור מבחינתי – גם אם ביצעתם גיבוי של המידע, ייתכן שדווקא בשעת הכושר, כשתצטרכו לשחזר, יתחוור לכם, שמשהו בכלל השתבש בזמן הגיבוי ושהוא לא תקין. על כן, אל תתעצלו גם בקטע הזה, תיכנסו מדי פעם לשאול לשלומם של הקבצים השמורים על הגיבוי כדי לוודא שהם תקינים והכול OK.
 
באדיבות צוות ESET ישראל

 
לא לשכוח
 
 



 
 
Bookmark and Share