Telecom News - האם ניתן להחליף את עובדי מוקדי השירות ברובוט?

האם ניתן להחליף את עובדי מוקדי השירות ברובוט?

דף הבית >> חדשות עולם המרכזיות ומוקדי השירות >> האם ניתן להחליף את עובדי מוקדי השירות ברובוט?
האם ניתן להחליף את עובדי מוקדי השירות ברובוט?
מאת: מיכאל פנחס, 16.4.16, 19:34מיכאל פנחס
 
מיקרוסופט החלה להפעיל מערכת רובוטית חכמה בשם ,Tay שתוצב במקום בני אדם במוקדי שירות לקוחות. מהפכת החלפת עובדי מוקדי השירות מכל הסוגים ברובוט חכם, שיודע לענות לשיחות מכל סוג (כולל וידיאו) ולתקשר עם כל פונה ולתת לו שירות מלא, תתרחש בשנים הקרובות במוקדי השירות. בינתיים מומלץ לעבור למצב של "כל ערוצי" (OmniChannel) כדי לשמור על חווית הלקוח ולא לאבד אותו.
 
 
באמצע מרץ 2016 השיקה מיקרוסופט (לצרכי התנסות) מערכת תוכנה המיועדת לרובוטים בשם .Tay המערכת, ששוחררה להתנסות, הייתה מיועדת לצעירים בגילאי 18 עד 24 מארה"ב, שמרבים להשתמש במסרים מידיים במכשירי הסלולר שלהם, והגישה הראשונה, שנפתחה לשימוש בפנייה אל הרובוט, הייתה באמצעות הטוויטר. המערכת מבוססת על טכנולוגיות AI (ר"ת: Artificial Intelligent) – בינה מלאכותית.
 
לאחר כיומיים של התנסות, מיקרוסופט הסירה את הגישה למערכת Tay, כי התברר, שהמשתמשים הצעירים במערכת הצליחו (תוך כדי שימוש בשיחות בטוויטר עם המערכת), להפוך את הרובוט הזה לאנטישמי ולנאצי, באמצעות מניפולציות של תוכן השיחה עם הרובוט. מיקרוסופט תיקנה את הבאג המוזר הזה, שהתגלה במערכת, והחזירה את המערכת לפעול בסוף מרץ 2016.
 
כיום, מיקרוסופט ממשיכה בתכנית שלה לייעד את המערכת הרובוטית החכמה הזו למגוון משימות ובכללן החלפת עובדי מוקדי השירות מכל הסוגים ברובוט חכם, שיודע לענות לשיחות מכל סוג (כולל וידיאו) ולתקשר עם כל פונה ולתת לו שירות מלא. מדובר במהפכה של ממש, שתתרחש בשנים הקרובות במוקדי השירות.
 
עפ"י התכנית של מיקרוסופט, מערכת Tay תהיה חלק ממערכות המסרים המיידים שלה ותשתלב כחלק ממערכת ה-CRM של מיקרוסופט. מדובר במערכת לומדת, שמכירה את הפונה אליה תוך כדי מהלך השיחה, ומבינה במהירות את הצרכים והבקשות של מי שמשוחח עם הרובוט הזה (שמדבר כרגע בקול של אישה עם דמות של אישה).
 
תוך כדי השיחה, המערכת של Tay אוספת מידע על המשתמש ומבצעת ניתוחי Big-Data על המידע הקיים על המשתמש בכל מאגרי המידע באינטרנט, לרבות מרשתות חברתיות וממאגרי מידע ארגוניים, שהמערכת קיבלה אליהם גישה. לכן, Tay מספקת למשוחח אתה תשובות המתאימות לצרכיו, הרגליו והתנהגותו.
 
כרגע, עפ"י מצב הפיתוח של המערכת, ניתן לפנות ל-Tay בשיחה רגילה, בצ'ט ובטוויטר. בהמשך יורחבו ערוצי הגישה ל-Tay. כך, שניתן יהיה לפנות למערכת בכל דרך, כולל דרך האתר ודרך רשתות חברתיות. זה ישתלב היטב בגישת ה- - OmniChannel"כל ערוצי", שקיימת כבר במוקדי שירות חדשים ומתקדמים.   
 
מיקרוסופט אינה יחידה בתחום של רובוטים אנושיים, מבוססי טכנולוגיות AI. ביפן (וגם בדרום קוריאה ובסין) יש זה מכבר רובוטים חכמים כאלה, שנראים ממש כמו אדם חי. הבעיה היא, שהם מדברים יפנית, קוריאנית או סינית... די ברור, שבקרוב הרובוטים הללו יוכלו לדבר בכל שפה.
 
מיקרוסופט עצמה כבר מפעילה בסין מערכת, ששימשה בסיס ל-Tay, מערכת בשם ,XiaoIce שיש לה מעל ל-40 מיליון משתמשים רשומים, מערכת המדברת בסינית (באמצעות התכתבות בטקסט עם הפונים) ויודעת לספק להם סיפורים, מידע ולענות על שאלות הפונים אליה במסרים מידיים, באמצעות אפליקציה על הסמארטפון.
 
המערכת הזו (Xiaolce) משמשת ככלי לתקשורת בין חברי רשת חברתית סינית בשם Weibo, שהיא חלק מכלי הרשת של חברה סינית ענקית בשם Sina (הנסחרת בנאסד"ק) ולה יש מעל ל-100 מיליון משתמשים בכל העולם בכל הכלים החברתיים שלה, שמבוססים עלMicroblogging  (בלוגים חדשותיים).
 
לאור ההצלחה של Xiaolce בסין, החליטו במיקרוסופט לבצע התאמה של המערכת הזו לאנגלית ולהתאים אותה לתכני והרגלי השימוש של התרבות האמריקאית.
 
תשומת לב, שהלקוחות של היום אינם דומים ללקוחות של העבר, שהסתפקו בתמיכה טלפונית במערכות הטלפוניה האנלוגיות של העבר. הלקוחות של היום מבקשים תמיכה בכל סוגי התקשורת: במסרונים, בצ'טים, בפורטל החברה, בדוא"ל וגם בקול ווידיאו, מעל לסמארטפון שלהם.
 
המשמעות של הצרכים החדשים ברורה: יש צורך במוקדנים מסוג אחר, שיודעים לעבוד בכל הכלים המחשוביים החדשים, וצריך מערכות טלפוניה ותקשורת המספקות רצף טיפולי ומעקב תחת מעטפת ניהולית אחודה. הנושא של החלפת המוקדנים ע"י רובוטים נראה כיום אולי כתסריט דמיוני, אבל המפתחים של המערכות הרובוטיות הללו בכלל לא חולמים והם מפתחים רובוטים הנעשים מתקדמים וחכמים יותר משנה לשנה.
 
כיום, שמירה על כל לקוח היא בעדיפות הראשונה של כל עסק וארגון, בשוק התזזיתי והתחרותי בו אנו נמצאים. במאה ה-21 והלאה, תחום ה-Customer Service Experience הוא נושא הנמצא בעדיפות עליונה. התמיכה בלקוחות, בשותפים ובכל שרשרת הערך, עוברת כיום ממצב של "רב ערוצי" (Multichannel) למצב של "כל ערוצי" (OmniChannel).
 
מוקדי שירות הלקוחות והטלמרקטינג בישראל, גם של עסקים קטנים עד בינוניים, מתחילים לעבור לענן בגישת ה - OmniChannel"-כל ערוצי", כי הלקוחות פונים כיום למוקדי השירות במגוון רחב של דרכים, עם דגש למכשירי הסלולר. לכן, ניתן לספק את המענה לצרכנים המתוחכמים הללו, רק במוקד המוצב בענן והמותאם לגישת הזו.
 
עפ"י התחזיות, עד 2020, כ-99% מכלל המגעים של לקוחות, שמקבלים שירות, יהיו עם מוקדים בגישת ה On-Line-ובאמצעות מכשירי סלולר ורשתות חברתיות. העולם הישן של שיחות טלפוניות בטלפון קווי, נמצא בדרכו להתחסל. ההערכות הן, שתוך כעשור גם המוקדנים יהיה מקצוע שאין לו שימוש, כי המוקדנים יוחלפו ע"י הרובוטים.  
 
שורה תחתונה:
רכישת פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים למוקדי שירות, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. אמנם בישראל עדיין לא מוכרים רובוטים כתחליף לעובדי המוקד, אבל מערכות חכמות ובענן יש בשפע וממתחרים רבים.
 
לכן, בגלל שפע המתחרים, יש לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרים מתקדמים מהסוג של "כל ערוצי". אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, מרץ 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 


 



 
 
Bookmark and Share


 

LIVECITY

לוח מודעות

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! 
שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

למה צריך אתר עיתונות עצמאי וחופשי בתחום ההיי-טק? - כאן

שאלות ותשובות לגבי האתר - כאן

מי אנחנו? - כאן.

מחפשים הגנה מושלמת על הגלישה הניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף? הפתרון הזול והטוב בעולם - כאן.

לוח אירועים וכנסים של עולם ההיי-טק - כאן.

מחפש מחקרים? מאות מחקרים מצויים כאן

מחפש תוכנות חופשיות? תוכל למצוא משחקיםתוכנות לפרטיים ותוכנות לעסקיםתוכנות לצילום ותמונות, הכל בחינם.


מעוניין לבנות ולתפעל אתר אישי או עסקי מקצועי? לחץ כאן.

שימרו על עצמכם והישמעו להוראות פיקוד העורף!!!!
 




1.5.24 - Axis Tel Aviv 2024

7-8.5.24 - ChipEx2024 

7.5.24 - Data Driven Factories - Industry 4.0 

6.6.24 - Israel Mobile Summit 

לוח האירועים המלא לגולשים מצוי כאן.
 

 

הכי ניצפים 

חג פסח כשר ומאושר לכל הקוראים!!! שיהיה לנו רק טוב - עם הרבה בריאות.

המחדל הגדול: איך המתקפה נעלמה מעיני המודיעין והטכנולוגיות שלו?- כאן 

תאגיד השידור - "עלינו". איך עשו עלינו סיבוב והשאירו את אגרת הטלוויזיה - כאן

כל מה שלא מספרים לכם בתחום "השוק הסיטונאי" - פרק א': בזק - כאן

כמה מפסידים בביצועים של הפס הרחב במעבר ל"שוק הסיטונאי"? - הרבה - כאן

למה בכלל צריך להחליף / לרכוש נתב במעבר ל"שוק סיטונאי"? - כאן

איך אני יודע כמה מגהרץ יש בחיבור LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל? - כאן

חשיפת מה שאילנה דיין לא פרסמה ב"ערוץ 2" על תעלולי השר משה כחלון - כאן

ההגנה המושלמת על הגלישה ניידת והנייחת ועל הפרטיות מפני כל תוקף - כאן

המשך חשיפת הבלוף ששמו "מהפיכת הסלולר" ואיך מסרסים את הנתונים לציבור - כאן

סיכום ביקור בסיליקון ואלי - למה 3 הגדולות משקיעות ומפתחות באותם תחומים - כאן

שלמה פילבר (עד לאחרונה מנכ"ל משרד התקשורת) - עד מדינה? הצחקתם אותי! - כאן

"יש אפליה בחקירה"? חשיפה: למה השר משה כחלון לא נחקר עד היום? - כאן

חשיפת חשד לשחיתות הדומה לזו של "תיק 4000" אך בתחום הסלולר - כאן

חשיפת מה שלא רוצים  שתדעו בעניין פריסת אנלימיטד (בניחוח בלתי נסבל) - כאן

חשיפה: איוב קרא אישר לקבוצת סלקום בדיוק מה שביבי אישר ל-Yes ולבזק - כאן

האם השר איוב קרא היה צריך בכלל לחתום על האישור, שנתן לקבוצת סלקום? - כאן

האם ביבי וקרא קבלו בכלל תמורה עבור ההטבות הרגולטוריות שנתנו לסלקום? - כאן

המסמכים בנושא בזק-Yes (תיק 4000) מוכיחים "תפירת תיק" לאיש הלא נכון! - כאן

עובדות ומסמכים המוסתרים מהציבור: האם ביבי כשר תקשורת עזר לקב' בזק? - כאן

מה מקור ה-Fake News שהביא לתפירת תיק לביבי והעלמת החשודים הנכונים - כאן

אחת הרגליים של "תיק 4000 התפור" התמוטטה היום בניצחון (כפול) של בזק - כאן

איך כתבות מפנקות הפכו לפתע לטובת הנאה שהיא מיסודות עבירת השוחד? - כאן

שערוריית הקנס הענק על בזק וחשיפת "תעודת הביטוח" של נתניהו בתיק 4000 - כאן

תיק 5000: סלקום - IBC לא תפרוס סיבים ותרכב על גב הרכוש הפרטי של בזק - כאן

ערוץ 20: "תיק תפור": אבי וייס חושף את מחדלי "תיק 4000" - כאן

התבלבלתם: גיא פלד הפך את כחלון, גבאי ואילת לחשודים המרכזיים בתיק 4000 - כאן

פצצות בתיק 4000: האם היו בכלל התנגדויות למיזוג בזק-יס? - כאן

נמצא מסמר נוסף בארון הקבורה של תיק 4000 התפור - כאן

נחשפה עוד עובדה חשובה בדרך אל ההלוויה של תיק 4000 - כאן

תיק 4000 לא הושלם: האם היועמ"ש קיבל את כל המידע הנחוץ לחקר האמת? - כאן

תיק 4000: גם תקנות התקשורת התומכות בגרסת נתניהו לא נכללו בחקירה - כאן

חשיפת שקרים נוספים בתיק 4000: הטעיית הציבור נמשכת ללא הרף - כאן

תיק 4000: נחוצה ועדת חקירה ממלכתית לגבי "אישום" שר התקשורת - נתניהו - כאן

תיק 4000: היועמ"ש לממשלה אישר "מיזוג" בזק-יס. צריך ועדת חקירה ממלכתית - כאן

אוסף הטעויות בתיק 4000: "אני מאשים" - לא חתרו כלל לגילוי האמת - כאן

שערוריית תיק 4000: איך יש 2 גרסאות שונות של כתב החשדות של היועמ"ש? - כאן

ערוץ 20: אבי וייס חשף טענות שגויות בכתב החשדות נגד רוה"מ בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: חשיפת מסמך נוסף שיסייע גם הוא לחיסול תיק 4000 התפור - כאן

ערוץ 20: אבי וייס ואלי ציפורי חשפו שקרי הפרקליטות לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

תיק 4000: מתי מדוע ואיך הוא הפך מ"תיק בזק" ל"תיק תפור" ומחורר? - כאן

הספינים והשקרים בתיק 4000 חזרו. הם חלק מניסיון הפיכה שלטונית שיש לחקור - כאן

סודות ושקרים בפרקליטות והיועמ"ש: מי היה ב"ניגוד עיניינים" בתיק 4000? - כאן

תיק 4000 יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה עקב חקירה רשלנית ללא מסמכים - כאן

תיק 4000: מסמר נוסף ענק לארון הקבורה שלו (פרי חשיפה של אלי ציפורי) - כאן

תיק 4000: בעיות זיכרון, חקירה משובשת ושקרים המכוונים להפיכה שלטונית! - כאן

חשיפות חדשות בעקבות הדלפת עדויות שלמה פילבר - "עד המדינה" בתיק 4000 - כאן

האם "תיק 4000" התפור אכן בדרכו ל"פח האשפה של ההסטוריה"? - כאן

חשיפת הכזבים של היועמ"ש מול האמת המוכחת לגבי ההדלפות בתיק 4000 - כאן

פוטש בשידור חי: את מי שהיה צריך לעצור ולחקור זה את "עד המדינה" פילבר! - כאן

תיק 4000: האם נוכל לנחש שהחשיפה כאן תהיה הגרזן הסופי שיפרק את התיק? - כאן

תיק 4000: הביזיון של כתב האישום הבדיוני דורש ועדת חקירה ממלכתית - כאן

האמת המוסתרת מהציבור בתיק 4000: פירוט 20 שקרים / אלי ציפורי ואבי וייס - כאן

איך זה שהיחיד שדיווח אמת בפרשה שהתפתחה לתיק 4000 - קיבל כתב אישום? - כאן

תיק 4000: ההדלפות לכלכליסט כביכול נגד רוה"מ דווקא מצביעות על חפותו - כאן

"נקודת האפס" - Ground Zero  שבו החלה תפירת תיק 4000 נחשף - כאן

למה לא נפתחה חקירה ב"תיק 5000" ומתבצע שימוע נוסף של הטבות ל-IBC? - כאן

החלטות של מש' התקשורת בעניין "ההדדיות" ממוטטות עוד לבנה בתיק 4000! - כאן

חשיפת הסיבה לתפירת תיק 4000 ב"נקודת האפס": "פרשת עורכי הדין"! - כאן

חשיפה בלעדית: מסתירים עוד מסמכים ש"מפוצצים" את תיק 4000 לרסיסים! - כאן

פירוט 60 שקרים בתיק 4000 (ויש עוד) שמסתירים בכוונה מהציבור! - כאן

"הנדסת התודעה" בתיק 4000 לא מסתיימת ותימשך בחודשים הבאים! - כאן

השקרים,הרמאויות, הצנזורות,העיוותים והסילופים של רביב דרוקר בתיק 4000 - כאן

חשיפת הפברוק של דרוקר שמחסלת את הראייה הישירה היחידה כנגד נתניהו - כאן

חשיפה דרמטית בתיק 4000: האם כעת התיק התפור ייפול? - כאן

איך ספינולוגים שוטפים את מוח הציבור פעם 3 בתכנית "המקור" על תיק 4000? - כאן

איך שינוי מילה אחת גם ע"י דרוקר "הפיל בפח" עדים רבים בתיק 4000? - כאן

התרגיל של שלמה (מומי) למברגר שסוגר כל חקירה שיכולה להוביל למנדלבליט! - כאן

הסתעפות תיק 4000: תיק 5000 - הטיוח הגדול כדי שהחקירה לא תגיע למנדלבליט - כאן

פשוט מדהים: התגלו כעת 2 מסמכים התומכים בגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

זה לא נגמר: נחשפו כעת עוד מסמכים המסייעים לגרסת נתניהו בתיק 4000 - כאן

הטיוח של שלמה (מומי) למברגר, שלא קורא מסמכים, כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

תעלולים חדשים של למברגר שגם ממציא וסוגר תלונה כדי להגן על מנדלבליט! - כאן

"אני מאשים": על היועמ"ש מנדלבליט לבטל היום את תיק 4000 ולהתפטר! - כאן

התמוטטות "תיק בזק" הייתה אמורה להוביל לביטול "תיק 4000": "אני מאשים!" - כאן

7 "ראיות זהב" מרכזיות בתיק 4000 שאפשר להשליך מיידת היישר לפח הזבל - כאן

עדכונים שוטפים על הסודות המסתתרים בעדות אילן ישועה בתיק 4000 - כאן

האם הגיע הזמן להעמיד לדין את תופרי התיקים ומיוחד את תופרי "תיק 4000"? - כאן

פירמידת השקרים שנבנתה ע"י היועמ"ש וגלובס סביב אילן ישועה כדי "להלבינו" - כאן

חשיפה דרמטית: אילן ישועה היה כנראה מוכן להעיד גם תחת אזהרה בתיק 4000 - כאן

האם אילן ישועה ייחקר ברשות ניירות הערך בחשדות החמורים שהתעוררו נגדו? - כאן

משפט שערוריית תיק 4000: עדכונים שוטפים ביחס למשפט נתניהו שחשוב לדעת- כאן

תיק 4000 המופרך: עדכונים שוטפים במשפט נתניהו שהציבור חייב לדעת! - כאן

חשיפת הסודות הכמוסים של ראשי הפרקליטות שמנהלים את "תיקי האלפים" - כאן

בכירים בפרקליטות ובלשכת היועמ"ש: הפרקליטות עשתה טעות בתיק 4000! - כאן

משפט "תיקי האלפים" המפוברקים נמשך: עדכונים שוטפים שהציבור אמור לדעת - כאן

גם על פי היומן של בנימין נתניהו מ-2015 - אין בסיס לכתב האישום בתיק 4000 - כאן

חשיפה: עוד ראיה מזכה לנתניהו בתיק 4000 מסתתרת בהחלטת מש' התקשורת - כאן

הסודות של ניר חפץ ואילן ישועה נחשפו באמצעות מוטי גילת שלא הבין אותם - כאן

עדכונים מהחקירה הנגדית של ניר חפץ שממשיך לפורר את תיק 4000 התפור - כאן

תפירת תיק 4000: חשיפת פרטי המפלצת של תוכנת הריגול המשטרתית אחריכם - כאן

השלכות תיק 4000: איך הלבינו את המפעל המפלצתי של הפריצות לסמארטפונים - כאן

ממצאי ועדת מררי - שקרים, טיוח ענק וזריית חול בעיני הציבור - כאן

השלכות דו"ח מררי: איך העיזה המשטרה לרמות במצח נחושה שופטים בכירים? - כאן

חשיפת מסמך מאגר המידע המשטרתי הסודי והמפלצתי על ראשי ערים ורשוית - כאן

2 הדלפות מהפרקליטות לאחר היום הראשון של החקירה הנגדית של שלמה פילבר כשאחת מהן מפילה את תיק פגסוס על המשטרה ובעקיפין על השב"כ - כאן

למה הוטל צו איסור פרסום על החשיפות בתיק 1000? כדי לחסום האמת! - כאן
 
מפלצת הפגסוס לא מסתתרת בחוק האזנות הסתר. היכן היא כן מתחבאת? - כאן

 
זרקור חברות
 
PRnews
 
NORDVPN
 
X
 
פרי הדמיון
 
טלגרם
 
לייבסיטי
 
כמה זה? השוואת מחירים
 
Amiel
 
PRNEWS
 
טלי וייס
 
 
Slideshare Linkedin Twitter
Youtube Instagram Facebook
Google+ live
Bitly Vimeo Pinterest
אנדרואידאנדרואיד-ברקוד אפל ברקודאפל

 
  מהירות גלישה Your IP
לייבסיטי - בניית אתרים