Telecom News - נחנך מרכז מחקר לאבטחת סייבר בטכניון

נחנך מרכז מחקר לאבטחת סייבר בטכניון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> נחנך מרכז מחקר לאבטחת סייבר בטכניון
נחנך מרכז מחקר לאבטחת סייבר בטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 7.4.16, 20:26

המרכז יתמקד במחקרי אבטחת סייבר כמו הגנת תוכנה וחומרה, מערכות הפעלה והגנה על מידע בענן בתקשורת אל הענן וממנו, הגנה על מערכות בתחום ה- ,IoT אימות של תוכנה וחומרה, ראייה ממוחשבת, בטיחות מערכות אוטונומיות, קריפטולוגיה וקריפטואנליזה ועוד.

ד"ר אביתר מתניה, ראש מטה הסייבר הלאומי, חנך יחד עם נשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא את מרכז המחקר לאבטחת סייבר בטכניון, שהיה מלווה בכנס עם הרצאות של מרצים מהפקולטות למדעי המחשב ולהנדסת חשמל בטכניון. בראש המרכז החדש עומד פרופ' אלי ביהם מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון.

מרכז המחקר החדש יתמקד במחקרי אבטחת סייבר כדוגמת הגנת תוכנה וחומרה, מערכות הפעלה והגנה על מידע בענן וכן בתקשורת אל הענן וממנו, הגנה על מערכות בתחום ה- IoT (האינטרנט של הדברים), אימות של תוכנה וחומרה, ראייה ממוחשבת, בטיחות מערכות אוטונומיות, למידת מכונה לצורך סקיוריטי, קריפטולוגיה וקריפטואנליזה, בטיחות ופרטיות של מערכות רפואיות ואבטחת מערכות אווירונוטיות ונושאים רבים נוספים. המרכז ינהל מענקי מחקר לחוקרים, יממן סטודנטים לתואר שני ושלישי, יהווה מוקד משיכה למחקרים בתחום, יעסוק בהפצת ידע חדשני ע"י ארגון כנסים וימי עיון בינלאומיים ויעמיק את המודעות לתחום באמצעות קורסים, הרצאות ופעילויות משלימות נוספות.

ד"ר אביתר מתניה: "הטכניון הוא המוסד הראשון, שפנינו אליו בבקשה להקים מרכז כזה מתוך הכרה באיכותו, ביכולותיו ובכוחות הקיימים כאן בפקולטות להנדסת חשמל ולמדעי המחשב ובמרכז להנדסת מחשבים ((TCE. יכולותיו האקדמיות של הטכניון והיותו מוסד מוביל בעולם ברמה הטכנולוגית, מבטיחים, שתחום הסייבר יתפתח כאן למקומות שטרם הכרנו".

פרופ' אלי ביהם: "ישראל והטכניון בפרט, מובילים בשמירה על יכולתנו לעמוד בפני איומי הסייבר. לצורך כך יש לקדם מחקר בין תחומי המסתמך על יכולותיו של הטכניון. במרכז יפעלו חברי סגל מפקולטות רבות, שיחקרו את 'השכבות התחתונות של הסייבר'.  נושאי המחקר דורשים אבטחה, ואנו נבחן את החולשות המסכנות את המערכות וגם את דרכי ההגנה עליהן. המרכז יטפח את המודעות לנושאים האמורים ויקיים ימי עיון לקהל המהנדסים העוסקים בסייבר, שירחיבו את ידיעותיהם וירכשו ידע עדכני. אנו מזמינים את התעשייה לשתף פעולה איתנו, ונשמח לארח כאן חוקרים ופוסט-דוקטורנטים מישראל ומחו"ל".

פרופ' פרץ לביא: "ישראל מבינה סוף סוף את חשיבותו של תחום הסייבר, והקמת המרכז בטכניון היא ארוע חשוב. מההיכרות עם המוחות המבריקים, שמקימים את מרכז המחקר לאבטחת הסייבר, ברור לי, שזה יהיה מרכז לתפארת, שיתרום רבות לתחום הזה".

בתמונה מימין: פרופ' אלי ביהם, ד"ר אביתר מתניה ופרופ' פרץ לביא.


טכניון
 
 
 
 



 
 
Bookmark and Share