Telecom News - אין מיסים על ספינים, חלומות ואשליות (בגרסת משרד התקשורת)

אין מיסים על ספינים, חלומות ואשליות (בגרסת משרד התקשורת)

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> אין מיסים על ספינים, חלומות ואשליות (בגרסת משרד התקשורת)
בשבוע החולף כמות הספינים, שיצאה ממשרד התקשורת, המריאה לשחקים, החל מפירוק מועצת הכבלים והלוויין, דרך אישור הסכם שת"פ הרשתות בין גולן טלקום לסלקום וכלה בהפיכת בנק הדואר לבנק חברתי כבר בינואר 2017. אין מיסים על ספינים, מכירת אשליות, חלומות וסתם תחמונים מהזן הירוד ביותר, מבית היוצר של מפעלי ש. פילבר בע"מ.
מאת: אבי וייס, 8.4.16, 11:27שלמה פילבר

ניתוח: השבוע שחלף היה שבוע די סוער בשוק התקשורת, גם בזירת הספינים, הזירה שבה שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת, בתמונה) מתמצא בה היטב ותמיד יש לו עוד איזה "ספין בשרוול".

זאת, כדי לטשטש את התקשורת והציבור, שלא מבינים על מה הוא בדיוק מדבר, ושוכחים אחרי יומיים מה הוא בדיוק אמר. זו הסיבה, שהוא יכול לירות ספינים בלי הגבלה. "הוראות הפתיחה באש" של צה"ל לא חלות על הירי של הספינים...

גם מערכת המיסים בישראל לא מכירה בסוג כזה של הוצאה כ"הוצאה מוכרת" או כהכנסה המחייבת הוצאת חשבונית. כך, שאפשר להשתמש בספינים בלי כל הגבלה ובלי להוציא חשבוניות מס לעיתונאים המפרסמים את השטויות הללו. 

להלן ריכוז כמה מהספינים, שקראנו השבוע, חלקם נאמרו ממש בקולו של שלמה פילבר וחלקן מסביבתו הקרובה (שלו או של שר התקשורת):

1. ספין נוסף בסדרה על חברי ועדת הכלכלה של הכנסת: "מנכ"ל משרד התקשורת: בנק הדואר יפעל כבנק חברתי כבר בינואר 2017". הדיווח המלא והרשמי של ועדת הכלכלה של הכנסת בעניין זה מצוי כאן, למי שמתעניין במסמכים ממשלתיים מבדחים, שמתאימים ל-1 באפריל, אבל הם תקפים אצל מפעלי ש. פילבר בע"מ - כל השנה... 

מדברים על הפיכת בנק הדואר לבנק של ממש, בנק חברתי, כבר שנים רבות. זה היה אחד החלומות של משה כחלון בהיותו שר התקשורת. גליה מאור, בצעירותה, בתפקידה כמפקחת על הבנקים במשרד האוצר, אמרה פעם, שבשבילה בנק הדואר הוא כמו בנק הדם או בנק הזרע... זה פחות או יותר המצב, נכון להיום. שום בנק חברתי בשם בנק הדואר לא יהיה בישראל בינואר 2017. אולי זה יהיה בדיסנילנד. 

בנוסף, שום רפורמת "ועדת פילבר" לא תהיה בינואר 2016 (אם לא שמתם לב, התאריך הזה עבר מזמן). "ועדת פילבר" לתחום ה-OTT עדיין לא עומדת לסיים את עבודתה ובספק אם משהו ממשי יתרחש בגזרה של ה-OTT עד סוף 2016. בספינים ב-2015, אותו  ש. פילבר הבטיח, שהכל יסתיים עד תחילת 2016...

מי שלא שם לב, גם "תאגיד השידור הציבורי" (הגוף שמחליף את "רשות השידור" המפורקת) -  טרם קם...

גם התכנית המבדרת, ששמה "תכנית העבודה של משרד התקשורת ל-2016", טרם יצאה לדרך, כי במשרד התקשורת עדיין מחפשים איך ליישם את ההחלטה, שיש לפרוס השנה בישראל דור 3 בסלולר (זו לא שגיאת דפוס). אני מניח, שהמסמך המבדח הזה יישאר תלוי באוויר עד סוף 2016, או עד ששמילה יגרוס אותו בטעות או לא בטעות, במגרסה המפורסמת שלו (שמשמשת בעיקר לגריסת תלונות מהציבור וניירות העוסקים במיחשוב - CRM של הפעילות שלו). 

משום מה יש לי את ההרגשה, שימשיכו לדבר על הנושאים הללו, כשהנכדים שלנו יהיו בגילנו...

2. "משרד התקשורת מתקפל: יאשר את הסכם שיתוף הרשתות בין גולן טלקום וסלקום". אציג ניתוח נפרד ונרחב לנושא זה, כי זה נושא רציני מדי מכדי להכניס אותו במאמר היתולי אודות מפעל הספינים המצליח והפטור ממיסים של ש. פילבר

עדכון 9.4.16, 21:00: תגובת דובר משרד התקשורת: "דבריו של מיכאל גולן מופרכים וחסרי בסיס. גולן קיבל מהמדינה הטבות במאות מיליוני ש"ח כדי להקים רשת סלולרית מתקדמת אך הפר ולא עמד בתנאי הרישיון. היום מבקש גולן מהמדינה לקבל הטבות נוספות בהיקף של כמיליארד ש"ח בעשור הבא, בניגוד לתנאי המכרז והרישיון. בנוגע לבקשתו למיזוג מול החשש לפגיעה בתחרות בשוק, בסוגיה זו תכריע השבוע הממונה על ההגבלים  [העסקיים]". 

3. פירוק מועצת הכבלים והלוויין. עפ"י הספין, למי שפספס אותו, פורסמה כאן טיוטת החוק ליצירת מה שמכונה "ברית המועצות" (איחוד מועצת הכבלים והלוויין עם הרשות השנייה). ועדת הכלכלה של הכנסת הייתה אמור לדון בחוק ביום שני 11.4.16, לקראת אישורו והישיבה הזו בוטלה, בלי לקבוע מועד חדש לדיון.

אין לי ספק, שמזמן היה צריך להעיף את יו"ר מו
יו,ר מועצת הכבלים והלווייןעצת הכבלים והלוויין (בתמונה משמאל), ולבטל את הגוף האנכרוניסטי והמטריד הזה, אבל המציאות היא שזה לא יקרה בקרוב. אוה מדז’יבוז’, יו"ר מועצת הרשות השנייה מתאימה, לעניות דעתי, הרבה יותר ממנה, לתפקיד יו"ר "ברית המועצות".

הספין, שסגירת מועצת הכבלים והלוויין ממש קרוב - אין לו בסיס. חבל, אבל זו המציאות. 

4. לעומת זאת, היו לנו כמה הצלחות בחודש החולף:

א. המשרד בדק ומצא, שאנו צודקים בעניין "בסיס הנתונים", ששימש לשימוע "השוק הסיטונאי" ובקרוב ייצא שימוע חדש, שאמנם לא יביא בשורות חדשות (כי הבסיס הרגולטורי להסדר הזה הוא תלוש מכל מציאות), אבל השימוע החדש מוכיח, שאם מתעקשים - ניתן להזיז ולשנות דברים לא הגיוניים. הרחבה כאן, למי שמתעניין.

ב. הצלחנו לעצור את תהליכי הטלת הקנסות הענקיים (על בזק והוט) בזכות חשיפת כל הזיופים, השקרים והתחמונים, שנלוו לתהליכים הללו וכל המעורבים בקנוניה הבלתי הגיונית הזו, נמצאים כעת תחת חקירה. די סביר, שהחקירה הזו "תימרח". למה? הסבר בסעיף הבא. 

ג. הצלחנו לנטרל את רוב פעילותה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת בגלל ניגודי עיניינים, שחשפנו אודותיה מזמן, מה שהוביל את היועץ המשפטי לממשלה להחתים אותה על טופס חדש למניעת "ניגודי עניינים", שמנטרל אותה מעיסוק בכמעט כל שוק התקשורת.

זה לא מפריע, שהעוזרות שלה (ובמיוחד עוזרת אחת) ממשיכות בתעלולים, שהיא יוזמת, וגם הן תיפולנה בסופו של דבר. גם החקירה בעניין שכירת שירותיה של עו"ד תמר גולן, שנמרחת המון זמן, טרם הסתיימה (אבל די ברור, שכרגע "קליקת הפרקליטים" שולטת בכל, גם בעניין החמור ביותר הזה).

כיום, אני כבר לא צריך להסביר לקוראים מה זו "קליקת הפרקליטים" ומה הנזקים של קליקה זו, לאורך שנים, לתושבי מדינת ישראל ולשלטון החוק ואני פטור מלהסביר איך הקליקה הזו פועלת. כולם כבר מדברים על זה בכל כלי התקשורת. לקוראים הוותיקים שלנו זו לא הפתעה. הם זוכרים, שכבר לפני יותר מעשור המצאנו את המונח הזה ("קליקת הפרקליטים") והסברנו איך המונח הזה עובד ומי מחובר לתחת של מי ולמה. 

שר התיירות יריב לוין
 אף הקצין את תיאור המצב בדבריו בכנסת ובכלי התקשורת (ציטוט): "קומץ שופטים שבוחרים את עצמם בחדרי חדרים, ללא שום שקיפות, בהליך אנטי-דמוקרטי בעליל, מכתיבים את השקפת עולמם ואת אמונותיהם וכופים אותן על כלל החברה הישראלית".  

הוא פנה לחברי הכנסת ואמר כי: "אומר לכם את האמת. אנחנו ממילא לא קובעים כלום. אנחנו ממילא לא נחשבים. ממילא יש אחרים שמחליטים במקומנו. אנחנו הרי כאחד האדם, הולכים ומגישים עתירות בפני, איך נקרא, אותם עליונים, והם קובעים. הם מכתיבים מדיניות, הם מחליטים אם חוק נאה בעיניהם אם לאו, אם החלטה נאה בעיניהם אם לאו. אם מינוי כזה או אחר יפה בעיניהם". 

אפילו שרת המשפטים "החלה לירות" לכל כיוון בעצבנות, גם לכיוון בית המשפט העליון.

יש לי עצה קטנה לשרת ה
משפטים איילת שקד: תתחלי "לעשות סדר" אצלך בבית ותסלקי מתפקידה את המנכ"לית שלך, עו"ד אמי פלמור, בגלל חלקה במה שאני מכנה "הצפצוף על הכל" סביב הייצוג המשפטי ב"פרשה הסודית". פרטים נוספים כאן, למי שמתעניין. 

"נאה דורש נאה מקיים" כך אמרו חז"ל. אפשר להתחיל עם "הניקיון" לקראת חג הפסח הקרב ובא, ממש בצמרת משרד המשפטים. פשוט "לנקות" את המנכ"לית מכסאה. 
 

עצוב



 
 
Bookmark and Share