Telecom News - זיהוי מיקום בלי GPS: מערכת ניהול iBeacon ו-IoT בענן לשיפור רווחיות

זיהוי מיקום בלי GPS: מערכת ניהול iBeacon ו-IoT בענן לשיפור רווחיות

דף הבית >> סקירות טכנולוגיות >> זיהוי מיקום בלי GPS: מערכת ניהול iBeacon ו-IoT בענן לשיפור רווחיות
 זיהוי מיקום בלי GPS: מערכת ניהול iBeacon ו-IoT בענן לשיפור רווחיות
 מאת: מיכאל פנחס, 23.4.16, 16:34מיכאל פנחס
 
ארגונים ועסקים רבים מתחילים להבין את היתרונות הטמונים בפריסת רשתות WiFi בעסק בעידן הנייד-GenMobile. תיאור מערכת ניהול Beacons בענן, המערכת הראשונה הקיימת בתעשיית ה-WiFi בשוק העולמי, לתפעול מסמארטפונים. פתרון ה-Beacons הוא שלב ראשון במהפכת ה-IoT.
 
תחום שירותי האלחוט ובמיוחד בתקני ה-WiFi הוא התחום ה"חם" ביותר בעולם התקשורת העסקית (וגם הפרטית .(במסגרת זו מתפתחים פתרונות ושירותים מבוססי iBeacon, מה שמוכר למשתמשים בשם "בלוטוס' באנרגיה נמוכה" (BLE=Bluetooth Low Energy), שפועלים בתחום התדרים של ה-WiFi (2.4 גיגהרץ). iBeacon הוא שם, שהומצא ע"י אפל, לתיאור סנסורים המחוברים בבלוטוס' אל רשת האינטרנט (Internet Beacons).
 
חברת ARUBA, שהיא חלק מקבוצת "HP  עסקים", מציעה לראשונה פתרון בענן, שיכול לנהל את ה-Beacons, שהם סנסורים קטנים עם מערכת שידור וקליטה בבלוטוס', שיכולים לפעול אפילו מספר שנים (הטכנולוגיה כיום מאפשרת ליצור סנסורים עם סוללה המחזיקה מעמד עד 3 שנים).
 
אלה תגים, שניתן להצמיד אותם בכל מקום ולכל מוצר וניתן להטמיע אותם במוצרים רבים, החל מתגים על בגד האדם, דרך תגים המוצמדים למדפים ומוצרים על המדף וכלה בתג במקרר, בתנור או במכונת הכביסה. בסמארטפונים של היום ממילא יש בלוטוס' בכל מכשיר. כך, שניתן לתפעל הכל מהסמארטפון.
 
ניהול ה-Beacons בענן מקדם את תחום ה-Mobile Engagement, שזו גישה המספקת ערך עסקי מעצם ידיעת המיקום המדויק של האדם (עובד, שותף, אורח, או לקוח). זה דורש מערכת אנליטית חכמה היודעת להפיק מנתוני המיקום תובנות ולהניע את האדם לפעולה, פעולה התלויה במיקום שלו.
 
החברה טוענת, שמערכת ניהול ה-Beacons שלה בענן, היא המערכת הראשונה הקיימת בתעשיית ה-WiFi בשוק העולמי. היא מספקת לכל השותפים והאינטרגטורים שלה כלי פיתוח, כדי שיוכלו לפתח אפליקציות מעל שירות הענן החדש המנהל את ה-Beacons. האפליקציות יכולות להיות בכל תחום, שיש בו רצון לפתור איזה צורך בעסק או כדי לקדם יעילות ופרודוקטיביות.
 
הפתרונות החדשים הללו עונים על צרכים חשובים לעסקים (וגם ללקוחותיהם), שחיפשו מענה מזה שנים וכיום מקבלים תשובה מתאימה ובכלל זה:
 
א .ניווט בתוך מבנים בהם אין יכולת להשתמש ב-GPS. הפתרון הזה קרוי  LBS (ר"ת.(Location Based Services  זה פתרון מצוין לקניונים ולעסקים עם שטח גדול ומקורה החוסם את הגישה ל GPS-וכן בכל מתחם ושטח שיש לו גג.
 
ב. שידור "מסרים מיידים" במסרונים או באפליקציות מתאימות (מסרים דוגמת קופונים ומבצעים) ללקוחות המתקרבים לעסק, נמצאים בתוך העסק, נמצאים בסביבתו או נוסעים בסביבתו הקרובה.
 
ג. חיבור להתקנים שונים המספקים מידע חיוני או משמשים לצרכי שליטה ופיקוח על הנכנסים ויוצאים, שלא ניתן לבצע חיווט פיזי אליהם, למשל: מצלמות אבטחה, שערים ודלתות.
 
ד .חיבור למוצרי קצה זעירים המספקים שירותים עסקיים מגוונים (החל מתשלום מהיר, דרך זיהוי הרגלי קנייה, איתור מוצרים על המדפים, מציאת חברים מסביב וכלה בקופונים ומבצעים), הכל בגישת ה .iBeacon-
 
במוצרי קצה אלה, שהם למעשה סנסורים, יש מערכת המשדרת בבלוטוס 'וניתן כיום לחבר את הסנסורים הקטנים הללו בטכנולוגיית הiBeacon- לבסיסי WiFi מתקדמים. שילוב של WiFi עם iBeacon מסוגל לספק יכולת של "זיהוי מיקום" ללא  GPSעד לרמת דיוק של 1 מטר.
 
ניתן לחשוב על אין ספור שימושים ליכולת הזו, החל ממתן מידע לנהג רכב, שמכניס את הרכב שלו למוסך, באיזה מחלקה במוסך נמצא הרכב שלו בכל רגע (כך בעל הרכב יכול לתכנן את הזמן שלו בצורה יעילה יותר), דרך יצירה במסעדה של מוזיקת רקע, שמתאימה לרשימות השירים הקיימות בסמארטפונים של הלקוחות, שיושבים בתוך המסעדה, וכלה ביכולת לשדך בין אנשים בעלי עניין משותף, שנמצאים כרגע באותו בר, מסעדה, כיתה באוניברסיטה או אולם כנסים.
 
למנהלי IT ולמנהלים בכלל, ניתן להציג פתרונות, שיספקו מידע היכן נמצאים בכל רגע האנשים והציוד המעניינים את המנהלים. כך, ניתן לייעל את תהליכי העבודה. דוגמה מובהקת להתייעלות היא, למשל, היכולת לדעת היכן בדיוק נמצאות העגלות להובלת חולים בתוך בית חולים, מה שפותר את ההתרוצצות של אנשי סגל בית החולים ובני משפחה של החולים, כדי למצוא עגלה פנויה.
 
עפ"י החישובים של ארובה, התקנת מערכת iBeacons חוסכת 48 שעות עבודה יומיות על כל התקנת אלף Beacons בארגון.
 
המערכת שלה כבר מוכנה למהפכה הטכנולוגית, שכבר צומחת בכל תחום, שנקראת IoT (ר"ת: Internet of Things) ופתרון ה-Beacons הוא שלב ראשון במהפכת ה-IoT. המערכת יכולה להשתלב עם כל מערכת WiFi קיימת. כך, שאין צורך לזרוק לפח את השקעות העבר בתחום ה-WiFi.
 
שורה תחתונה:
רכישת פתרונות מחשוב ותקשורת מתקדמים, דוגמת Cloud-Based Beacon Management, כמו כל רכישה בעסק, צריכה להיעשות רק לאחר בחינת צרכי המשתמשים בעסק. מומלץ לבצע תהליך מושכל של בחירת מוצרים מתקדמים מהסוג iBeacons. יש לקחת בחשבון את אורך חיי הסנסורים ואת הצורך להגן על המידע המשודר ומתקבל ע"י הסנסורים הללו. אין להסתנוור רק מהמחיר ומהיכולות הטכניות של הספק. יש לשקול גם את רמת האמינות של הספק והאם אפשר לקבל ממנו אחריות ושירות ברמה נאותה (SLA), בלי להיות כבולים אליו לעולמים ב"חתונה קתולית".

מאת: מיכאל פנחס, מהנדס תקשורת, אפריל 2016.
מחבר המדריך לחיסכון בהוצאות התקשורת ולרכישת מרכזיות טלפון לעסקים
 
IBEACON
iBeacon


 



 
 
Bookmark and Share