Telecom News - בנק הפועלים, הטכניון ותחרות ביזטק ערכו את Fintech Challenge

בנק הפועלים, הטכניון ותחרות ביזטק ערכו את Fintech Challenge

דף הבית >> סטארטאפים - גיוס השקעות >> בנק הפועלים, הטכניון ותחרות ביזטק ערכו את Fintech Challenge
בנק הפועלים, הטכניון ותחרות ביזטק ערכו את Fintech Challenge
מאת: מערכת Telecom News, 12.4.16, 09:46באירוע

שת"פ בין בנק הפועלים לטכניון הוביל למרתון יזמות ראשון מסוגו באקדמיה: Fintech Challenge, כדי לשלב סטודנטים מפקולטות ומתחומי עניין שונים לטובת מיזמים בתחום הטכנולוגיה הפיננסית. נבחרו 3 הקבוצות הזוכות.

המרתון הראשון במסגרת זו התקיים לאחרונה בטכניון בהשתתפות 38 סטודנטים מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה, תוך שיתוף פעולה בין בנק הפועלים, הפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון ותחרות היזמות הארצית לסטודנטים "ביזטק" – BizTEC המתקיימת בטכניון. האירוע, שנמשך 3 ימים, משך קבוצות ויחידים, שרצו ללמוד עוד בנושא מהמנטורים מבנק הפועלים וממרכז היזמות "ברוניצה" בטכניון.

בפרויקט השתתפו מנטורים מיחידות שונות בבנק הפועלים (יחידת ה- CTO, תכנית הפינטק, חטיבת הטכנולוגיה ופועלים הייטק), שסיפקו ייעוץ טכנולוגי ועסקי למשתתפים. 8 מתוך הקבוצות המתמודדות הגיעו לשלב הצגת הרעיונות בפני פאנל השופטים, שכלל את יוסי ויניצקי ויעל וייסברוד מבנק הפועלים, דוד שם טוב מנהל האקסלרטור בטכניון, פרופ' עוזי דה האן מהפקולטה להנדסה תעשיה וניהול בטכניון ואנאבל לוין מבנק UBS.

במקום הראשון זכתה קבוצת ClearCut, שפיתחה כלי אופטימיזציה בזמן אמת לקמעונות מקוונת. כלים אלה מאפשרים לקמעונאי לזהות את אופן הסליקה האופטימלי לכל עסקה באמצעות מודלים חדשניים של כימות וחיזוי, המצמצמים את עלות הסליקה.

במקום השני זכתה קבוצת  FairShare,

במקום השלישי זכתה קבוצת Aqbit.

פרופ' אבישי מנדלבאום, דיקן הפקולטה לתעשייה וניהול."הפקולטה שלנו, שמשלבת לימודי ניהול והנדסה, היא המקום הטבעי לפרויקטים בנושא טכנולוגיה פיננסית. לפקולטה שיתוף פעולה מתהווה עם בנק הפועלים בנושאים שונים, שיובילו למחקר משותף". 

יוסי ויניצקי, מנהל פועלים הייטק: "בנק הפועלים מעורב במרבית האקסלרטורים המובילים בארץ ומציע כלים בנקאיים מיוחדים לסטארטאפים בראשית דרכם".

ד"ר יואב אינטרטור, ה-CTO של בנק הפועלים: "הטכנולוגיה משתנה בקצב מהיר וטכנולוגייתFintech  הולידה סטארטאפים המציעים אפליקציות וטכנולוגיות לשירותים פיננסים נקודתיים. כביכול, הטכנולוגיות הללו מאיימות על הבנקים אבל בפועל זה עדין לא קורה, כי הלקוח מחפש סביבה המשלבת בה את כל השירותים הפיננסיים יחד ולא 500 אפליקציות פיננסיות נפרדות.

תוך ניסיון לחשוב איך ייראה הבנק בעתיד עלינו לנסות ולשרת את ספקטרום הלקוחות כולו,  אבל להתאים את חווית הלקוח כ-segment of one. זו התכלית של מרתון היזמות שמתקיים בטכניון בשיתוף עם בנק הפועלים.

אנו רוצים, שתפתחו יחד איתנו את הטכנולוגיה הפיננסית העתידית, תחשבו באופן יצירתי. תציעו פתרונות חדשים לבעיות ותחשבו מחוץ לקופסה".

יעל וייסבורד, מנהלת תכנית Fintech בבנק הפועלים:"בנק הפועלים זיהה כבר לפני 4 שנים את הצמיחה בנושא הטכנולוגיה הפיננסית בעולם, ומאז הוא פועל לשילוב הטכנולוגיה לרווחת הלקוחות תוך ייבוא של חדשנות מחוץ לבנק. ההשקעה העולמית בתחום ה-Fintech בעולם עומדת על כ-20 מיליארד דולרים, וישראל תופסת חלק חשוב במגמה זו".

בתמונה: הזוכים במקום השני - קבוצת  FairShare עם צוות בנק הפועלים.
 
מקום שני



בתמונה: הזוכים במקום השלישי - קבוצת  AQBit עם צוות בנק הפועלים.
 
מקום שלישי



 



 
 
Bookmark and Share