Telecom News - החטא ועונשו: מי אחראי לפארסה ששמה: אי אישור רכישת גולן טלקום

החטא ועונשו: מי אחראי לפארסה ששמה: אי אישור רכישת גולן טלקום

דף הבית >> עולם ה-ICT ותקשורת >> חדשות משרד התקשורת >> החטא ועונשו: מי אחראי לפארסה ששמה: אי אישור רכישת גולן טלקום
ניתוח: בדיוק כמו שחזינו לפני כ-5 שנים, הפארסה ששמה "מהפכת הסלולר של כחלון" הסתיימה בטונים צורמים. איך כמיליון איש הלכו שולל אחרי ה"פאטה מורגנה" הזו? בדיוק כמו שכעת מעל ל-300 אלף איש הולכים שולל אחרי "פאטה מורגנה" העכשווית: "שוק סיטונאי". מי  שאמור לקחת אחריות הוא שלמה פילבר (מנכ"ל משרד התקשורת), שאחראי אישית לאשליה, ששמה רכישת גולן טלקום ע"י סלקום. עדכונים בתחתית הכתבה. 
מאת: אבי וייס, 12.4.16, 17:00אריאל אטיאס

כמות הספינים, האשליות, השטויות, ההמצאות והשקרים, שתושבי ישראל מקבלים מכמעט כל כלי התקשורת סביב "פרשת גולן טלקום", מחייבת אותי לחזור בקצרה על כמה אמיתות, שאנשים לא קוראים בשום מקום אחר, אבל מופיעות במאות רבות של מאמרים, שפרסמנו ב-5 השנים האחרונות. התחזיות שלנו והניתוחים שלנו היו תמיד מדויקים ונכונים, גם אם לא נקלטו בציבור בגלל הספינים של בעלי עניין ופוליטיקאים:

א. את "מהפכת הסלולר" יצר וביצע (לא לבד, אך הוא חתום על רוב המסמכים): אריאל אטיאס, (בתמונה), שר התקשורת, שקדם למשה כחלון. הוא ומנכ"ל משרדו מרדכי מרדכי.

הם היו השפויים האחרונים, שניהלו את משרד התקשורת מאז ועד היום, וטובת הציבור הייתה העדיפות העליונה שלהם, גם אם לעיתים טעו בהבנת צרכי הציבור. אבל, כמות הטעויות אצלם הייתה אפסית, מול המצב, שהתרחש ומתרחש במשרד התקשורת מאז שסיימו את תפקידם ועד היום. אריאל אטיאס היה שר התקשורת היחיד שתכנן, ביצע שימועים, החליט וחתם על "מדיניות הקצאת תדרים" בישראל. מאז שסיים את תפקידו במרץ 2009 ועד עצם היום הזה אין מדיניות כזו והכל נעשה בחלטורה, ב"שלוף" והיענות לבעלי ההון, השררה והאינטרסים. האינטרסם הציבורי התאדה

כך, המהפכה, שיצר אריאל אטיאס, מבטיחה, שכל לקוחות גולן טלקום יכולים לעזוב את גולן טלקום לחברות אחרות בלי כל בעיה ובאופן מיידי. לא צריך את הסכמת גולן טלקום לנטישה. גולן טלקום לא יכולה לעצור בשום דרך את לקוחותיה מלעבור עם המספר שלהם לחברה אחרת שיבחרו, בכל רגע, שיחפצו בכך.  

ב. משה כחלון, שר התקשורת לשעבר, והצוות שלו (ברשות המנכ"ל לשעבר עדן בר טל), לא רק שלא עשו שום "מהפכת סלולר", הם אחראים לנזקים של עשרות מיליארדי ש"ח לתושבי ישראל בכלל ולשוק התקשורת בפרט.

ג. המחליפים שלהם (השר גלעד ארדן והמנכ"ל אבי ברגר) הובילו את ההפקרות וההתעלמות מצרכי הציבור - לשיאים חדשים. 

כך, הגענו מ-4 רשתות תקשורת סלולריות יחסית טובות, שהיו בישראל טרום כניסתו של משה כחלון לתפקיד שר התקשורת, ל-3 רשתות תקשורת מקרטעות ונופלות, שיש כיום. 

ד. גולן טלקום בכלל לא הייתה אמורה להשתתף במכרז התדרים ב-2011, כי אריאל אטיאס תכנן מכרז כדי לספק תדרים למירס ולחברות הקיימות. משה כחלון שיבש בכוונה את התכנית הזו, כשאישר לחברות נוספות להשתתף במכרז ואיפשר להקים חברת סלולר נוספת בישראל, ללא שום צורך כלכלי או אחר, בנימוקים פופוליסטיים ושקריים, ששלף מהמותן.

ה. גולן טלקום בכלל לא זכתה במכרז (הגיעה למקום רביעי במכרז, שהיו בו 2 זוכים). מי שזכה היו אלו: מירס ומרתון (חזי בצלאל). בסדרת תרגילים משפטים מלוכלכים סילקו את חזי בצלאל מהזכיייה וגם את הבא אחריו (משקיע מניו-יורק) וכך, גולן טלקום קיבלה, רק בגלל ההפקרות בניהול המכרז במשרד התקשורת, את הרישיון להיות חברת סלולר. 

למכרז התדרים השני (ל-LTE) שהסתיים בינואר 2015 בכלל לא היה צריך לאפשר לגולן טלקום לגשת, כי היא לא מילאה את תנאי המכרז הראשון מ-2011 ולא הפכה לחברת סלולר של ממש, ואז, בסדרת תרגילים מלוכלכים נוספים, "הכשירו במשרד התקשורת את השרץ הזה". הממציאים של ה"הכשר" המפוברק הזה: השר גלעד ארדן, המנכ"ל אבי ברגר וסמנכ"ל בכיר לכלכלה הרן לבאות, שאף חתם על מסמכים מצוצים מהאצבע, שהמציא ממוחו הקודח תחת הכותרת: "שת"פ רשתות", בתור מומחה לאנטנות סלולר... אדם שלא ראה בחייו אנטנת סלולר מקרוב ואין לו בכלל מושג מה זה. מדהים. פשוט מדהים.  

ו. לא גולן טלקום הורידה את מחירי השיחות, הגלישה והמסרונים בסלולר בישראל. מי שעשה זאת ראשון היה רמי לוי תקשורת, שנכנס לשוק הסלולר כ-MVNO כשנה לפני גולן טלקום, בזכות "מהפכת הסלולר" של השר אריאל אטיאס, שפעל נכון בשוק הסלולר (בניגוד למשה כחלון). אחרי רמי לוי, מי שהוביל את הורדת המחירים וה"מהפכה הסלולרית" הייתה מירס, שהפכה להוט-מובייל (למי שיש זיכרון קצר וסלקטיבי, אזכיר שבתחילת התחרות החריפה שלאחר מכרז התדרים הראשון, החבילה הבסיסית של "הכל כלול" של גולן טלקום הייתה 99 ש"ח לחודש ושל מירס-הוט-מובייל היית 89 ש"ח לחודש. עובדה). 

ז. גולן טלקום היא לא יותר מ"פאטה מורגנה", "אשלייה במדבר", אוסף של תרגילים מחוץ לכל נורמה בנוסח "רובין הוד", שקרוב למיליון מתושבי ישראל הלכו שולל אחרי האשלייה הזו, שכעת מתפוצצת. המפלגה של משה כחלון הוקמה על בסיס סיפורי החלומות הללו.  החברה הזו (גולן טלקום) הפרה כל חוק, נורמה ותקנה, מהרגע הראשון של פעילותה ועד עצם היום הזה. היא לא הייתה מתקיימת אפילו יום אחד במדינה נורמלית, שיש בה רגולטורים נורמליים ושומרי חוק. 

למה ה"פאטה מורגנה" הזו התקיימה כל כך הרבה שנים, בדיוק כמו שחגגנו לאחרונה שנה ל"פאטה מורגנה" נוספת ששמה "שוק סיטונאי", שתתפוצץ אף היא, בפרצוף של כולם, תוך כשנה??

מפני שבישראל יש רגולטור לתקשורת, שזו רק קריקטורה של משרד ממשלתי, שמופעל ע"י "טרמפיסטים" חסרי כל כישורים לעולם רגולציית התקשורת ו"חפרפרות", שטובת הציבור מעניינת אותם "כשלג דאשתקד". אם נוסיף לזה את כלי התקשורת, שבכלל אין להם מושג במה מדובר ויודעים רק לעשות Cut & Paste להודעות ולספינים של משרד התקשורת ושאר האינטרסנטים, נקבל את התוצאה העגומה של חברות התקשורת ורשתות התקשורת בישראל, כשאנו ניצבים כיום במצב של מדינה מוכת רעב ומגיפות באפריקה (בהשוואה עולמית, בכל תחומי התקשורת). 

"המפץ הגדול" אותו חזינו - מתגשם. נפילת גולן טלקום היא חלק מהמפץ הזה. הבאה בתור היא Unlimited. 

יש גם מי שנושא באחריות אישית לכאוס הזה: שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת. זה האיש, שנתן "אור ירוק" מקדים לרכישת גולן טלקום ע"י סלקום ולמעשה הוביל במו פיו לחתימת ההסכם בין סלקום לגולן טלקום.

היות והבוס שלו (
בנימין נתניהו) ביחד עם הממונה על ההגבלים העסקיים (מיכלמיכל הלפרין הלפרין, בתמונה משמאל), לא אישרו את המהלך של רכישת גולן טלקום ע"י סלקום, החלטה (שמצויה כאן וכאן), שתוביל לקריסת גולן טלקום, עליו "לקחת את המפתחות" וללכת מהר הביתה (!).

מספיק נזקים הוא כבר גרם לשוק התקשורת הישראלי. אחרי 100 ימי חסד בתפקיד, ניתחנו את כל מעשיו והחלטותיו של שלמה פילבר ונהיה לנו "חושך בעיניים". אסור לתת לזה להמשיך.

השוק יסתדר מצוין בלי גולן טלקום, בלי מרתון, בלי Unlimited וגם בלי שלמה פילבר

 
שלמה פילבר, אחראי אישית לפארסה הנוכחית, בגלל שהוליך שולל את סלקום להבין שהיא יכולה לרכוש את גולן טלקום. 
 
עדכון 12.4.16, 18:00: להלן תגובת גולן טלקום:
"זהו יום אבל שחור בהיסטוריה של הכלכלה והמשק בישראל אנו מצרים על ההחלטה שהתקבלה שהיא כל כולה כנגד המשך התחרות.
ההחלטה בנושא הינה פוליטית בלבד ללא הקשר כלכלי, הרפורמה של שר התקשורת כחלון  מעולם לא הייתה שלמה, השר ארדן לא אישר מעולם את הסכם איחוד הרשתות
וראש הממשלה בנימין נתניהו באי אישור ההסכם חותם את הגולל על עתידה של החברה. 
בגלל שיקולים קטנוניים ואישיים, הפוליטיקאים, אינם פועלים לטובת האינטרס הציבורי ולמען קהל הצרכנים. 
הפוליטיקאים, בחרו בגולן טלקום כשעיר לעזאזל וכקורבן למרות היותה הדוגמה היחידה בהיסטוריה של מדינת ישראל לתחרות אמתית החוסכת בכל שנה 5 מיליארד ₪ ולכל משק בית 10 אלפים ₪ מאז הקמתה.
מעבר לפגישה האישית בכל משק בית ובכל צרכן בישראל, ההשפעה הרחבה והדרמטית יותר תהיה בעצירת השקעות זרות במשק בישראל בעקבות התנהלות כושלת של ישראל ובניגוד גמור לכללי ההתנהגות של ה- OECD".

להלן הודעת משרד התקשורת:
"במשרד התקשורת מכבדים את החלטת הממונה על ההגבלים שהחליטה לדחות את הסכם המיזוג בין סלקום לגולן טלקום.רוה"מ המשמש כשר התקשורת החליט אף הוא לדחות את הבקשה, בדומה לעמדה שהביע שר האוצר בעת הגשת בקשת המיזוג.
משרד התקשורת נערך להמשיך ולהבטיח את השירות והתחרות בשוק הסלולר.
החלטה מפורטת ומנומקת תפורסם בימים הקרובים".
 
עדכון 13.14,16, 17:41mobile HOT פנתה היום במכתב חריף למנכ"ל משרד התקשרות, שלמה פילבר, שלא לאפשר כניעה למיכאל גולן ולפעול ללא דיחוי כדי לעצור כל פעילות, שתהווה מתן פרס לגולן טלקום.
 
החברה מציינת במכתבה, שמתן לגיטימציה לשיח אודות מתן הקלות לגולן טלקום, שמהווה פרס להתנהלות פורעת חוק תוך שהחוטא יוצא נשכר, אינה נתפסת.
 
עוד מציינת החברה, כי גולן מהלך אימים כאילו בלעדיו יקרוס שוק הסלולר. אף כי לכולם ברור, שאין כל חשש לפעילותו התחרותית של השוק. הגיע הזמן, שהשחקן, שהביא לזירת התחרות כללי משחק משלו, יידרש לקיים לאלתר וללא כל הקלה או דיחוי נוסף מחויבויות מהותיות, שהיוו ומהוות מסד ובסיס לפעילות שחקנים חדשים וותיקים בשוק כמו גם להיתר, שניתן לפעילותו של גולן בשוק.
 
החברה מציינת במכתבה את שורת ההפרות, שבצע גולן החל מאי פריסת הרשת  הסלולר שלה, אספקת שירותי דור 4 ללא רישיון והפרות צרכניות נוספות לאורך כל הדרך. 
 
HOT mobile קוראת למשרד, שלא לנקוט במדיניות "שב ואל תעשה", או חמור מכך, לשקול מתן הקלות נוספות למי שבאופן שיטתי מעת תחילת פעילותו עושה דין לעצמו ופועל כראות עיניו.
  
המכתב המלא מצורף - כאן.
 



 
 
Bookmark and Share