Telecom News - איך משפרים את אחוז הסטארטאפים המצליחים, מעל ל-2% שיש כיום?

איך משפרים את אחוז הסטארטאפים המצליחים, מעל ל-2% שיש כיום?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך משפרים את אחוז הסטארטאפים המצליחים, מעל ל-2% שיש כיום?
לתפיסת עמוס טלמור, משקיע, יזם ומייסד הסקלרטור הראשון בישראל - Lighthouse - הדור הבא של האקסלרטורים, היכולת לשנות את המצב הקיים בו 98% מהסטארטאפים בישראל נכשלים, היא בשינוי שיטת העבודה של הסטארטאפים לאורך חיי פיתוח המוצר או השירות החדש, עד להצלחה. 
מאת: אבי וייס, 13.4.16, 10:30עמוס טלמור

אירוע hitalk - כנס הייטק ה-11 ביוזמת קבוצת לוצטו ו-BDO זיו-האפט, שהתקיים ביום 12.4.16 ב"מתחם התחנה" בתל-אביב, ריכז סביבו מאות יזמים, משקיעים, מנטורים ומנהלים מתעשיית היזמות בישראל.

מבין המרצים הרשים אותי במיוחד עמוס טלמור, (בתמונה), שמציג תפיסה חדשה במסגרת יוזמת Lighthouse, שהוא מקים ברעננה, תפיסה המכונה על ידו: סקלרטור

עמוס טלמור: "אני עוסק בעולם ההייטק, הסטארטאפים וההשקעות לא מעט שנים והחלטתי, שהגיע הזמן לשנות את מפת ההצלחות של הסטארטאפים בישראל. אני חושב שאנו, בקהילת היזמים והמשקיעים, לא יכולים להמשיך עם המצב, שבו בקושי 2% מהסטארטאפים מצליחים, הרבה פחות מהעבר, מהזמנים בהם התחלתי לעסוק בתחומים הללו. 

אני מאמין, שהדרך החדשה, שאנו בונים, כמה שותפים לרעיון שלי, ברעננה, תהיה הבסיס לרעיון, שיתפשט בכל העולם. לכולם ידוע, שאחוז ההצלחה של סטארטאפים הוא מאוד נמוך, למרות כל מערכות התמיכה וההאצה, ואני מאמין, שאנו יכולים לשנות את זה.

אני מאמין, שמסלול ההתפתחות של כל סטארטאפ צריך להיות כמו מסלול המראה של מטוס, שבו הוא נוסע מתחילת המסלול עד סופו ואז הוא ממריא. הדרך של הסטארטאפים בישראל היא בכלל לא כזו.

הסטארטאפים בישראל לא נמצאים על מסלול אחד, עם קברניט אחד, אלא נעים כל הזמן בין מסלולים, כל כמה חודשים. כל אקסלרטור, שאמור להכין סטארטאפים להצלחה, נותן להם בית רק לכמה חודשים ספורים, ואז הם נודדים למקום הבא, למנטורים הבאים ולמקום הבא. זה קצר מדי והכי חמור: אין כל רצף לסטארטאפ מתחילת דרכו עד להמראה. זה פשוט לא מסלול אחד. 

המטרה שלנו היא לקחת חברה משלב הרעיון ועד ההמראה, ולתת לה את כל מה שהיא צריכה, מתחילת הדרך ועד סופה, בין אם זה שנה, שנתיים, 3  שנים או יותר. זה בדיוק כמו בית ספר תיכון, שלוקח תלמידים צעירים ומכין אותם לחיים במשך כמה שנים ומלווה אותם עד שהם עושים בגרות. 

כך, אני מאמין, נוכל לעלות מ-2% הצלחה ואם נגיע ל-5%, זה כבר ייחשב בנורמות שיש כיום בשוק - כהצלחה גדולה. אני מאמין, שנגיע לאחוזים הרבה יותר גבוהים מ-5%. 

יש לנו כבר כ-150 מנטורים וכל סטארטאפ יבחר ביחד איתנו את המתאים לו ביותר, ואנו נספק לסטארטאפ, לכל אורך חיי הפיתוח שלו, את כל השירותים הנלווים, שסטארטאפ צריך, מאתר אינטרנט ועד תכנית עסקית, רישום פטנט, או הכנת מצגת וסרטון. פשוט הכל יהיה נגיש במקום אחד.

אנו בונים מתחם ענק, שיהיה כף לעבוד בו. המיזם שלנו נקרא סקלרטור. דהיינו: אנו מציגים את הדור הבא של האקסלרטורים: נהפוך לסקלרטור, שעוסק בגידול בכמה סקאלות של כל סטארטאפ. זה תהליך של שותפות ישירה בין המשקיעים לבין הסטארטאפיסטים בלי כל מחיצות ביניהם. 

לעבוד בצוות זה דבר אידאלי ולעבוד במערכת, שמספקת משוב בין יזמים ובין חברות ומשקיעים, באופן ישיר לכל אורך חיי הפיתוח, זה הדבר הכי חשוב. 

בנוסף, היזמים מחפשים נגישות לבצע POC ונגישות לקהלי היעד שלהם. מה שאנו עושים ב-Lighthouse, אנו מביאים את הנגישות הזו לתוך המתחם שלנו. ננגיש את כל הטכנולוגיות ונאפשר ליזמים לבצע POC בתוך המתחם.

זה פתרון נהדר ליזמים, שפותר להם צרכים בפיתוח ומוריד את כל החסמים בדרך ל-POC. לדוגמה, חתמנו על שת"פ עם לאומי-קארד, שיקימו מערכת להתנסות ליזמים בתחום הפינטק, שיהיו אצלנו.

כך, יזמים בתחום הפינטק יוכלו לבצע POC על מערכת בנקאית אמיתית, שתתוקן אצלנו, בלי צורך להתרוצץ ולהתחנן בפני איזה מוסד בנקאי, שייתן למיזם גישה להתנסות בפיתוח שלו.

בעבר, לא היו כאלו אפשרויות להתנסות ולבצע POC בתוך האקסלרטור, בזמן שההתנסות בתוצרי הפיתוח היא הדבר הראשוני הכי חשוב ליזמים, לראות אם מה שהם חושבים שיזמו, בכלל עובד בתנאי אמת ועונה לצרכים של לקוחות.

כך, אנו גם מפתחים כעת מערכת בתחום האינטרנט, מערכת הטובה ביותר בישראל בשת"פ עם בזק בינלאומי. נעשה זאת בכל תחום, שבו הסטארטאפים מפתחים, לפי הצרכים של היזמים, שיהיו אצלנו. כך, הם יוכלו להתפתח ולפתח על מסלול התקדמות אחד, במקום אחד, עד שיגיעו להמראה, בזמן המתאים להתפתחות הפנימית שלהם, בלי כל לחץ של זמן, שתכניות האצת הסטארטאפים של היום יוצרות על הסטארטאפים אצלם". 


הצלחה



 
 
Bookmark and Share