Telecom News - סקר: משתמשים עדיין משתפים מידע אישי ברשת למרות הסכנות

סקר: משתמשים עדיין משתפים מידע אישי ברשת למרות הסכנות

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> סקר: משתמשים עדיין משתפים מידע אישי ברשת למרות הסכנות

סקר: משתמשים עדיין משתפים מידע אישי ברשת למרות הסכנות

מאת: מערכת  Telecom News, 14.4.16, 23:29הגנה

28% מהנסקרים שיתפו מידע חסוי בטעות ו-16% שיתפו באופן רצוני סודות לגבי עצמם – למרות העובדה, שהמידע המועלה ברשת יכול לעלות להם ביחסים אישיים או במקום עבודה. משתמשים רבים עדיין אינם יודעים איך לתרגם את המודעות שלהם לסיכון לפעולות זהירות באינטרנט.

עפ"י מחקר, שביצעה מעבדת קספרסקי בשת"פ עם חברת המחקר B2B, הקיף 12,000 אנשים ברחבי העולם והעלה, שאנשים עדיין משתפים מידע אישי ברשת בפזיזות ונכנסים למצבים מסוכנים - מסכנים מידע אישי באמצעות שיתוף מידע בערוצי תקשורת מקוונים בסביבה מקוונת מסוכנת. השיתוף עלול לכלול:

תמונה של עצמם (45%),
פרטי קשר (42%),
תמונה של אדם אחר (32%),
פרטים אישיים רגישים (30%),
נתונים הקשורים לעבודה (20%).

יותר מכך, פוטנציאל הסיכון רק גובר, כש-1 מ-6 משתף סודות לגבי עצמו (16%), בעוד 9% מסרו מידע אישי לגבי אדם אחר ו- 8% שיתפו מידע פיננסי רגיש.

כל זה קורה למרות העובדה, שחצי מהמשתמשים מודאגים מאוד לגבי ההשפעה המזיקה של חשיפת המידע הזה בציבור – גם ברמת הפגיעה הפיננסית. שליש מודאגים, שהמידע עלול לפגוע ביחסים אישיים או להביך או לפגוע במישהו, ו-1 מ-6 (15%) הביע חשש, שהדבר עלול לפגוע בקריירה שלו.

רמת החשש הזה מסתבר כמוצדקת. 28% מודים, ששיתפו מידע חסוי בטעות ו-1 מ-10 סבל כתוצאה מכך. מתוך אלה שנפגעו, דיווחו הנסקרים על:

 אובדן חברים (20%),
בריונות (17%),
פגיעה פיננסית (15%),
סיום יחסים (13%),
פיטורין (13%).

עם זאת, 13% עדיין אינם נוקטים באמצעי זהירות כדי להגן על הפעילות המקוונת ועל המידע שלהם, ורק 43% שומרים על הפרדה בין פעילות מקוונת מול משפחה וחברים קרובים ופעילות מקוונת כללית או בודקים פעם נוספת את ההודעות והפוסטים שלהם לפני שהם נשלחים (39%). רבע מנסים להימנע משיתוף מידע לאחר ששתו אלכוהול, ו- 29% אכולי רגשות אשמה, פונים לאמצעי הבלתי יעיל של מחיקת היסטורית הגלישה שלהם לאחר ששיתפו מידע מזיק.

דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי במעבדת קספרסקי: "משתמשים רבים עדיין אינם יודעים איך לתרגם את המודעות שלהם לסיכון לפעולות זהירות באינטרנט. כשמכשירים כה רבים וערוצים מקוונים נמצאים בקצה האצבע שלנו, קל מדי לשתף מידע עם האנשים הלא נכונים מתוך חוסר תשומת לב. אם אתה לא שולט מספיק בפלטפורמה, ואין לך את אמצעי האבטחה והפרטיות המתאימים, אתה יכול לחסל במו ידיך קריירה ויחסים אישיים. ברגע שזה ברשת, זה שם לעד. לכן, אם יש לך ספק, שמור אותו לעצמך".
 



 
 
Bookmark and Share