Telecom News - מש' התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים תירגל התמודדות עם אירועי סייבר

מש' התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים תירגל התמודדות עם אירועי סייבר

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> מש' התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים תירגל התמודדות עם אירועי סייבר
משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ערך תרגיל להתמודדות עם אירועי סייבר
מאת: מערכת Telecom News, 18.4.16, 12:09
 
תרגיל "כנפי רוח" נערך בהשתתפות גופי האנרגיה ותשתיות האנרגיה והמים הגדולים במשק.
 
משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים ערך תרגיל לסיכול ולהתמודדות עם איומי סייבר, כדי לשפר את מוכנות המשרד ומשק האנרגיה והמים לתרחיש של תקיפות במרחב הקיברנטי מצד גורמים עויינים. תרגיל "כנפי רוח" נערך בהשתתפות גופי האנרגיה ותשתיות האנרגיה והמים הגדולים במשק, ושילב את כלל התרחישים האפשריים במשק במקרה של מימוש האיום.
 
בתרגיל הוצג תרחיש של תקיפות סייבר נגד מערכי ההגנה והשליטה של גופי התשתית הגדולים במשק בתחומים: חשמל, מים, גפ"מ (גז בישול והסקה), גז טבעי, והתשתיות לייצור ולהובלת אנרגיה, תוך הצגת ההשפעות ויכולת ההתמודדות של כל אחד מהגופים המשתתפים.
 
בתרגיל ניתן דגש לתהליכים התפעוליים בשלבים הראשונים של תקיפת הסייבר, הערכת הזמן וסדר הפעולות הנדרש במקרה חירום, ההשלכות הפנים והחוץ ארגוניות, מצב המלאים, ההתמודדות עם זיהוי, גילוי ודרכי הפעולה מול איום הסייבר.
 
ד"ר יובל שטייניץ, שר האנרגיה: "ישראל חווה עשרות ניסיונות תקיפת סייבר מידי יום, חלקן מופנות לגופי אנרגיה ותשתית ועלולות להשפיע בצורה קריטית על תפקוד המשק. תרגיל מסוג זה משפר את ההבנה במשרד ובגופי תשתיות האנרגיה והמים במדינה על רמת המוכנות שלנו, ומסייע באיתור הפערים המשמעותיים והדרכים לפתור או לצמצם אותם".
 
שאול מרידור, מנכ"ל משרד האנרגיה,: "היערכות מקדימה משפרת את היכולת למנוע ולהגיב לאירועי תקיפת סייבר ומייעלת את יחסי הגומלין בין גופי התשתית. המשרד פועל בשגרה להבטיח אספקת אנרגיה רציפה וזמינה לכלל המשק, ונערך לאפשר זאת בצורה הטובה ביותר גם בזמן חירום".
 



 
 
Bookmark and Share