Telecom News - איך מעבירים 6 גיגה בתוך מכונית במקביל להורדת משקלה וחיסכון בדלק?

איך מעבירים 6 גיגה בתוך מכונית במקביל להורדת משקלה וחיסכון בדלק?

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> איך מעבירים 6 גיגה בתוך מכונית במקביל להורדת משקלה וחיסכון בדלק?
איך מעבירים 6 גיגהביט בתוך מכונית במקביל להורדת משקלה וחיסכון בדלק?
מאת: אבי וייס, 19.4.16, 16:30מיכה ריסלינג - ולנס
 
יצרני הרכב מחפשים פתרון לצרכי מולטימדיה ורוחבי פס בכלי הרכב מרובה מערכות מחשוב ואלקטרוניקה, מה שהוביל לבעיית משקל בגלל הכבילה ו-Valens מהוד השרון מביאה את הפתרון: במקום כבלים במשקל עצום למכשירים השונים ברכב מוצע חיווט פשוט, קל, תקני וזול, שיכול להעביר עד 6 גיגה ביט ברשת הפנימית ברכב, לכל מטרה. עדכון בסוף הכתבה. 
 
"המטרה שלנו, בעת הקמת החברה, הייתה להציג יכולת של העברת וידיאו באיכות למרחק של עד 100 מטר, על כבל תקני הכי רגיל של אתרנט. הגשמנו את זה בהצלחה יתרה", מתאר מיכה ריסלינג, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי, ולנס. "כשהצגנו את הפתרון השלם החדש שפיתחנו, קיבלנו פידבק כל כך חיובי משוק יצרני הרכב, שממש הופתענו. פתרנו להם בעיה, שהם לא ידעו איך לפתור אותה בעצמם".
 
קיימתי ראיון בלעדי עם מיכה ריסלינג (בתמונה), שמוביל את פעילות החברה בכניסה לשוק האוטומוטיב (Automotive), כדי לשמוע על מימוש הרעיון של פס רחב (מאוד) ומולטימדיה במכוניות העתידיות.
 
חברת ההזנק ולנס מהוד השרון היא מובילה עולמית בתקן HDBaseT, שפותח על ידה, תקן, שאושר ע"י ועדות התקינה העולמיות דוגמת IEEE, עם הצלחה עולמית בתחום זה, מה שהוביל אותה, בין היתר, לזכייה בפרס אמי היוקרתי (Emmy Award). הפרס מוענק בארה"ב לחברות, שהחזון והחדשנות שלהן השפיעו באופן בולט על הדרך בה אנו צופים בטלוויזיה.
 
שאלה: מהיכן צמח ב-Valens הרעיון של אוטומוטיב?
מיכה ריסלינג: "ולנס הוקמה ב-2006. אנו למעשה חברת Fabless, שהכניסה את תקן HDBaseT לשוק העולמי. הפתרון שלנו פתר בעיה: איך מעבירים וידיאו באיכות גבוהה בכל התצורות על תשתית זולה ותקנית.
 
כך, אנו מציגים ביצועים של חיבור ,HDMI שעובד במרחק של לכל היותר מטר, והופכים זאת ל-100 מטר, שזה הצורך הקיים בשוק, עם יכולת להעביר דברים נוספים על אותו כבל דוגמת: Power, HDMI, USB ומערכת ניהול.
 
כשיצאנו לדרך, השוק לא האמין, שאנו מסוגלים לפתור את הבעיה הזו ושנציג פתרון ל-100 מטר על כבל זול ותקני. אולם, כשהוכחנו שזה עובד, השוק קיבל את זה בהתלהבות, כי פתרנו צורך אמיתי בשוק. כיום, התקן שלנו מצוי (מאז 2010) בכל ציודי המולטימדיה שיש בעולם.
 
הקמנו ,Alliance שמבצע אישורים למי שמבקש אישורי תקן לציוד שלו, ארגון, שהוקם על ידנו בשת"פ סמסונג וסוני וכיום מונה מעל ל-160 חברות מובילות בעולם.
 
העיקרון, שהוכחנו ב-HDBaseT הוא, שניתן להשתמש בתשתיות קיימות בלי צורך להשחיל חוטים חדשים, ולספק רוחב פס מעולים, שזה הצורך של עולם הווידיאו והטלוויזיה הנוכחי והעתידי, וזה מספק מענה לכל צורך עתידי לבתים ולעסקים.
 
אחרי הכניסה לבתים, נכנסנו לארגונים ולעסקים, שיש להם תשתיות אתרנט ופתרנו להם את בעיות רוחב הפס הפנימיות. למעשה, כיום, רוב ההכנסות שלנו הם מהשוק המקצועי, שוק היצרנים והשוק העסקי והארגוני. הפכנו למובילים בעולם עם מיליוני פורטים בשוק, עם מאות מוצרי קצה התואמים לתקן.
 
עם הניסיון, שצברנו בשוק, ראינו, שההצלחה שלנו לא תלויה רק ביצרנים ובמפיצים, היא תלויה בעיקר במתקינים, במתקיני הציוד בבתים, בעסקים ובארגונים. לכן, הקמנו Installers Zone, פורטל העוסק באספקת מידע למתקינים, שהם למעשה מחליטים איזה ציוד להתקין. תוך כשנה צברנו מעל ל-5 אלף מתקינים, שקיבלו הדרכות מאתנו וכעת אנו בהרחבת הנושא ע"י הסמכת אוניברסיטאות ומדריכים, שידריכו ויכשירו מטעמנו את המתקינים, בקורסים של HDBaseT בכל רחבי העולם. ההדרכות הללו הן חלק מחינוך השוק, שאנו מבצעים, כדי להחדיר את הטכנולוגיה הזו בכל מקום.
 
לפני כשנה וחצי החלטנו, שהיות ואנו מובילי שוק, אנו צריכים לחפש שוק חדש לכבוש אותו. למדנו, שאי אפשר לעמוד במקום, כי מי שעומד במקום למעשה נסוג אחורה ובסוף התחרות תהרוג אותו.
 
זה מה שהוביל אותנו לעולם האוטומוטיב. כולם מדברים על אוטומוטיב, אבל לא מבינים את הצרכים האמתיים של יצרני הרכב בעולם. לבעיה הזו קוראים Connectivity. כל רכיב אלקטרוני, שנוסף לרכב מוסיף עוד נדבך לרכב ומחריף את הבעיה. הסיבה: לכל רכיב אלקטרוני חדש צריך להוסיף חיווט ברכב, לרוב מקצה לקצה.
 
כך, יצרני הרכב נתקלו, כבר לפני כמה שנים, בבעיה של משקל הרכב, בעיה שנעשית חמורה בגלל הכבילה. ברכב יש כיום המון כבלים. ממש המון, במשקל עצום. הכבילה הזו מאוד רגישה לתקלות וזו תשתית, שיצרני הרכב מחפשים איך לשדרג אותה, כדי שתענה על הצרכים העתידיים. יש המון מכשירים ברכב, וזה גדל כל הזמן, מוסיפים מצלמות, מסכים, וחיבורים מכל סוג. את הבעיה הזו החלטנו לפתור".
חיווט ברכב
 
שאלה: למה זה כל כך חשוב ליצרני הרכב בעולם?
תשובה: "יצרני הרכב התעלמו מהבעיה הזו במשך שנים. אבל הם נתקלו בקיר שנקרא Recall. לכל תקלה הם צריכים לזמן מיליוני כלי רכב על חשבונם למוסכים, כדי לתקן תקלות ב-Connectivity.
 
אנו באים ליצרני הרכב ואומרים להם: אנו נוריד לכם את המשקל של החיווט, תבצעו חיווט פשוט ברכב, קל מאוד, תקני, מאוד זול, בחיווט, שיכול להעביר עד 6 גיגה ביט ברשת הפנימית ברכב, לכל מטרה. אנו נצמצם את כמות הכבלים ונוריד את התקלות כמעט לאפס. הורדת המשקל תשפר את ביצועי הרכב ותחסוך בדלק".  

הרכב העתידי
 שאלה: מה המרכיבים של הפתרון החדש שלכם?
תשובה: "אנו משתמשים בכבלי UTP, למעשה כבלי אתרנט תקניים לרכב, שהם מאוד קלים ומאוד זולים, ובבת אחת מספקים ליצרני הרכב יתרונות רבים, גם בצריכת הדלק ובביצועים.
 
יצרני הרכב לא מסכימים היום להכניס שום דבר חדש לרכב, אם לא מראים להם שהם חוסכים במשקל. הכבלים ברכב של היום מאוד כבדים, ממש קילוגרמים לכל כבל, שנפרס קצה לקצה ברכב.
 
זה מה שאנו מחדשים לשוק הרכב. אנו ייחודיים בגישה הזו, כי זו בדיוק הגישה של המצאת HDBaseT בעולם המולטימדיה הביתית, שהתחלנו בה לפני כעשור.
 
כשהתחלנו לפתח את הפתרון, אמרו לנו, שאנו הולכים לשוק שלא מתאים לסטארטאפים ויצרני הרכב לא יתנו לסטארטאפ להיכנס לתהליך ייצור הרכב. לא קיבלנו את הגישה הזו וחשבנו, שאנו יכולים להתגבר על החשדנות ולהציג ערך ממשי ליצרני הרכב.
 
הם לא האמינו, שאנו מסוגלים להעביר רוחבי פס כל כך גדולים על זוג חוטים דק בתוך הרכב. הם גם לא האמינו, שנוכל לענות על כל תקני ה-EMC, למניעת הפרעות בקרינה וחסינות לרעשי קרינה, תקנים מאוד מחמירים בעולם הרכב.
 
לקחנו על עצמנו למטרה להגיע עם פתרון של 6 גיגה ביט עם קרוב לאפס השהייה (Latency), על תשתית תקנית קיימת בכלי הרכב, שעד היום התקן דיבר על לכל היותר 100 מגה על חוטי האתרנט הללו.
 
כך, אנו אומרים ליצרני הרכב: יש לכם כבל אתרנט תקני, שאתם יכולים להשחיל ברכב לכל המטרות. תשימו צ'יפים זעירים שלנו בקצוות ותקבלו בלי לגעת בשום דבר בכבילה, פי 60 יותר רוחב פס ממה שהייתם מעבירים על הכבל הזה. ובנוסף תוכלו להעביר על הכבל את כל הצרכים הקיימים והעתידיים שלכם דוגמת: USB, חשמל, בקרה, וידיאו וכיו"ב. לא תצטרכו יותר כבלים.
 
אנו מגיעים לעולם הרכב עם פתרון תקני, שפותח לצרכי עולם מוצרי הצריכה האלקטרוניים הביתיים, עם ניסיון אדיר שלנו בתחום, ואנו עושים לזה התאמה והסבה לעולם הרכב".

פתרון קצה לקצה
 
שאלה: יש לזה סיכויים להצליח?
תשובה: "אני מאמין בכל ליבי, שהמהפכה החלה. הפתרון שלנו הוא להעביר על זוג חוטים דק לטווח של עד 15 מטר, שזה מתאים לכל רכב פרטי, עם 4 מחברים לכל היותר, 6 גיגה סימטרי עם תמיכה בכל, גם ב-HDMI, גם ב-Controls, Power, USB , חיבורי סמארטפונים, חיבור קונסולות משחקים, וכל מה שיצרני הרכב רוצים להעביר בכל קצוות הרכב.
 
הוכחנו, שהרעיון הזה עובד בדמו, שהצגנו ליצרני הרכב. במאי הקרוב נוציא מקווי הייצור צ'יפ ראשון, שייבדק ע"י כל הגורמים הבודקים ומאשרים ציוד לרכב. כך, שייענה על כל התקנים הכי מחמירים לרכב.
 
אנו לא נוגעים בכלל בכבל, רק  מוסיפים בקצוות את הצ'יפים שלנו. כך, שרק הצ'יפים צריכים לעבור אישורי תקינה לרכב.
 
כשהתחלנו ברעיון הזה, זה היה אחרי שחיפשנו שוק מספיק גדול עבורנו, להגשים חלום ולצמוח בשוק חדש ואני משוכנע, שנגשים זאת".  
 
שאלה: מתי נראה כלי רכב עם המערכת שלכם?
תשובה: "להערכתי, ב-2020 או לכל המאוחר ב-2022. יצרני הרכב מחליפים קווי ייצור מאוד בזהירות ורק אחרי כל אישורי התקינה. כך, שזה הצפי שיש לנו, שבנינו יחד עם יצרני הרכב.
 
יש כאן פוטנציאל של מיליארדי פורטים, שיותקנו בכלי הרכב. אני מעריך, שנראה לפחות 100 מיליון מכוניות בשנים הראשונות לכניסתנו לשוק, עם מיליארדי פורטים, שיש בהם High-Speed עם הצ'יפים שלנו. זה שוק ענק עבורנו".
 
שאלה: למה קיבלתם את פרס אמי?
תשובה: "האמריקאים הכירו בתרומה שלנו לתעשיית הטלוויזיה העולמית. פתרנו לתעשייה הזו את הצורך ברוחבי פס עצומים לחיבור למצלמות באיכות גבוהה, כיום זה 4K, בלי להחליף לתשתיות חדשות ויקרות. ברגע שניתן להשתמש בכבלי אתרנט תקניים בכל מקום, אפשר להעביר עליהם הכל. כיום מדברים על 8K. זה עובר בקלות על התשתיות המבוססות על הפיתוח שלנו".
 
שאלה: מי מיצרני הרכב יאמץ את הטכנולוגיה שלכם לאוטומוטיב?
תשובה: "בינואר השנה צרפנו את GM להנהלת הארגון (HDBaseT) ומאז אנו במו"מ לצרף חברות נוספות ובקרוב נוכל להכריז על עוד חברות. יש לנו שותפים רבים ביוזמה הזו ואני מאמין, שתמצא את הטכנולוגיה שלנו בכל סוגי כלי הרכב בעולם".
 
שאלה: יש לכם מתחרים?
תשובה: "לטכנולוגיה שלנו יש מתחרים בכיוונים אחרים, למשל להעביר הכל באלחוט. השאלה היא: מה החלופות העומדות בפני יצרני הרכב? כל הפתרונות האחרים מאוד יקרים מול הפתרון שלנו, מאוד מסובכים למימוש בכלי הרכב והרבה יותר כבדים, עם בעיות בתקינה. כך, שאנו באים ליצרני הרכב עם יתרונות רבים, שאין לשום מתחרה בשום טכנולוגיה אחרת".
 
שאלה: מה החלום המקצועי שלך?
מיכה ריסלינג: "כרגע אנו חולמים להגשים את החזון, שהצגנו לשוק הרכב, ולהיות בכל סוגי היצרנים והמכוניות. אני מאמין, שניכנס לכל המכוניות ולא רק למכוניות היוקרה.
 
אני מאמין, שנוכל לשכפל את ההצלחה, שעשינו בשוק אחד, ולהעביר זאת לשוק לא פחות קשה, שוק הרכב. המוצרים שלנו נמצאים בכל מקום, גם בצבא, למשל בעיר הבה"דים בנגב ובכל הפרויקטים הכי גדולים בעולם, שיש בהם מולטימדיה.
 
הפתרון שלנו טוב יותר, יציב יותר, חסין יותר לרעשים ולהפרעות וזול יותר, מכל פתרון אחר, כולל פתרון אלחוטי. אני מכיר את כל הפתרונות, שהציעו ליצרני הרכב, ואין שום מתחרה העומד ברמה שלנו.
 
יצרני הרכב נעשו היסטריים משיטת ה-Recall של כלי רכב, כי זה שוחק להם את כל ההכנסות. הם מחפשים פתרון לבעיה הזו ואנו מביאים את הפתרון, כי ראינו, שרוב תקלות ה-Recall נובעות מבעיות חיווט ותקשורת ברכב. לכן, בגלל בעיית ה-Recall, יצרני הרכב נהיו מאוד שמרניים וזהירים והם גם בודקים את הפתרון שלנו בדקדקנות.
 
אני אומר ליצרני הרכב: להעביר וידיאו ורוחבי פס אחרים כבדים, זה לא יכול להצליח באוויר - באלחוט. בסביבה רועשת כמו רכב בנסיעה, המולטימדיה לא תעבור באוויר. זה לא דבר קל. ממש לא. הפתרון שלנו הוא על חוטים פיזיים עם חסינות להפרעות ועם שרידות. זה מה שיפתור לכם את הצרכים של הרכב לדורות הבאים, גם לרכב אוטונומי, שבו רוחבי הפס של מערכות המחשוב, שמתקינים ברכבים האוטונומיים, הם עצומים".

עדכון 6.4.17ולנס גייסה 60 מיליון דולרים בהובלת קרן IGP, לצורך הרחבת פעילותה בשוק הרכב העולמי:
חברת השבבים הישראלית ולנס (Valens), מפתחת טכנולוגית HDBaseT לתעשיית הרכב ולתעשיית האודיו-וידאו, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס הון בהיקף 60 מיליון דולרים, בהובלת קרן הצמיחה IGP. לצד משקיעי החברה הקיימים, הצטרפו לסבב הגיוס משקיעים אסטרטגיים נוספים בהם Samsung Catalyst Fund, Delphi ו-MediaTek, וכן בנק ההשקעות Goldman Sachs. מאז הקמתה בשנת 2006, גייסה ולנס כ-100 מיליון דולרים. הסכום שגויס יושקע בפיתוח טכנולוגיות חיבוריות לתעשיית הרכב ולביסוס מעמדה של טכנולוגית ה-HDBaseT Automotive כתקן מוביל של קישוריות בכלי רכב. 
במסגרת סבב גיוס זה, משה ליכטמן, מייסד ושותף מנהל בקרן הצמיחה IGP, יצטרף למועצת המנהלים של ולנס.
טכנולוגיית HDBaseT Automotive של ולנס עונה על הצורך של יצרני הרכב להעביר תכני מולטימדיה בקצבים הולכים וגדלים, על גבי תשתית כבילה פשוטה יעילה וחסכונית אשר מתאימה לסביבה המאתגרת של פנים הרכב. טכנולוגיה זו עתידה להשתלב במערכות הבידור מבוססות המידע (Infotainment) ובמערכות הבטיחות, ההתרעה והנהיגה האוטונומית (- advanced driver assistance systems ADAS) בדור הבא של כלי הרכב.  
ולנס הכריזה בינואר 2016 על כניסתה לשוק הרכב העולמי ועל הצטרפותן של ענקיות הרכב דיימלר (Daimler AG) וג'נרל מוטורס (General Motors) ושל ספקית הטכנולוגיות לתחום הרכב דלפי (Delphi), לארגון התקינה הבינלאומי HDBaseT, אשר היא הקימה ומובילה. החברה שהשיקה ביוני 2016 את רכיב ה-VA600T המיועד להדגים העברה מהירה של וידאו ודאטה על גבי קישוריות HDBaseT במכוניות, הכריזה  בסוף שנה שעברה שחברת דיימלר הגרמנית, יצרנית מכוניות Mercedes, בחרה בטכנולוגיית ה-HDBaseT לשימוש במכוניות שלה. 
 
בתמונה: מיכה ריסלינג ופרס אמי היוקרתי שהחברה קיבלה בספטמבר 2015. 
פרס אמי לחברת ולנס



 
 
Bookmark and Share