Telecom News - כך הופכים מחשב ל"פח זבל": 9 טעויות ההופכות את המחשב לפגוע ופרוץ

כך הופכים מחשב ל"פח זבל": 9 טעויות ההופכות את המחשב לפגוע ופרוץ

דף הבית >> חדשות אבטחה ועולם הסייבר >> כך הופכים מחשב ל"פח זבל": 9 טעויות ההופכות את המחשב לפגוע ופרוץ
כך הופכים מחשב ל"פח זבל": 9 טעויות של משתמשים ההופכות את המחשב לפגוע ופרוץ
מאת: מערכת Telecom News, 21.4.16, 15:08טיפול במחשב

לקראת ניקיונות הפסח לוקטו כל הטעויות, שעושים משתמשים, בדרך להפיכת המחשב שלהם ל"פח זבל". 9 הטעויות מובאות בלשון הומוריסטית אבל המציאות מאחוריהן עצובה. לסיכום: המחשב מתקשה לעמוד בקצב? שיתמודד בעצמו!

רבים לא יודעים איך להתנהג עם מי שבאמת יקר להם, כמו המחשב. הוא חיוני, יושבים מולו שעות ארוכות והוא גם עלה טבין ותקילין, אבל העצלנות, חוסר המודעות או התמימות גורמות להפוך אותו ל"פח זבל" במקרה הטוב וממש לפגוע בו במקרה הרע. טעות קטנה פה וטעות קטנה שם, ובסופו של דבר מסגלים רבים לעצמם הרגלים סוררים בכל הנוגע לשימוש במחשב.

לקראת פסח ליקטה חברת אבטחת המידע ESET את כל הטעויות:

דסקטופ הנראה כמו חדר מבולגן - כל התמונות, הסרטונים, הקבצים, קבצי ההורדות, כולם נמצאים במקום אחד בערבוביה מוחלטת. אז מה אם אי אפשר למצוא כלום במבט ראשון? הרי אפשר פשוט ללחוץ במקלדת על האות הראשונה של שם הקובץ ולהתחיל לחפש בין כל הקבצים, שמתחילים בה. יש רק 30 כאלה. ואם עדיין לא מוצאים אז לחפש תחת אות אחרת. יש את כל הזמן המיותר שבעולם. ומה עושים אם נגמר המקום בשולחן העבודה? אה, נו, זו בכלל לא בעיה, קונים מסך מחשב גדול יותר או מקטינים את גודל האייקונים, ונוסף עוד מקום לשמור עוד ועוד דברים על השולחן. אז מה אם לוקח למחשב שעה לעלות בכל פעם? בינתיים אפשר לעשות קפה ולתלות כביסה.

תגדיל עם תוסף ב-1.90 ש"ח - ישראלים הם לא פראיירים, כל תוסף שנותנים להם במתנה הם מורידים. תוסף של חדשות של כל הערוצים והאתרים, תוסף תרגום מעברית ליפנית, מעברית לערבית, מעברית לתורכית, תוסף של תחנות רדיו ואם אפשר אז גם תוספים לא בטוחים, שמורידים ביחד אתם adware (תוכנות פרסומיות) ותוכנות מעקב אחרי פעולת המחשב. זה באמת קצת מוזר שהדפדפן עובד נורא לאט ושלוקח שנה לעבור בין אתרים. ומה זה כל הפרסומות הקופצות האלה? אז ה-100 מגה גלישה לא שווים כלום, מתישהו כשיהיה זמן הם יתקשרו לספק ויאיימו להתנתק. הרי אין מצב שיש לזה קשר לעובדה, שיש במחשב כל תוסף אפשרי.

מה זה כבר משנה מה מוחקים? העיקר שמפנים מקום - אחרי שמורידים כל דבר אפשרי בערך למחשב, הכונן הפנימי התמלא עד אפס מקום. זה זמן מעולה למחוק דברים שלא צריכים. השאלה אם בכלל יודעים מה חיוני לנו ומה לא... אולי פשוט כדאי למחוק כל מה שלא מזהים וזהו? הכי פשוט. מתחילים בתיקיית ה-Program Files ומוחקים כמה שיותר קבצים המסתיימים ב-EXE או SYS. כן, זה יהיה אדיר. אפשר לחשוב כבר בשביל מה צריך את הקבצים של מערכת ההפעלה. זה לא יהרוס את המחשב או משהו. העיקר שיתפנה קצת מקום בשביל להוריד עוד כמה סרטים.

יש סיסמה אחת והיא תנצח - למי יש כוח לשים סיסמה שונה לג'ימייל, לפייסבוק, לחשבון בנק, לאתר של קופת חולים ולמערכת סטודנט של המכללה? רק גאון יוכל לזכור את כל הסיסמאות האלו. הכי נוח להשתמש באותה סיסמה לכל החשבונות האינטרנטיים באשר הם. למה שאיזה האקר יפרוץ דווקא למחשב שלנו ואז לכל המידע הרגיש והסודי שלנו? את מי אנו בכלל מעניינים?

נו מה ריסטרט עכשיו? - מתקינים עוד תוכנה חדשה על המחשב, אחת מבין רבות, ומשום מה המחשב שואל אם רוצים לעשות הפעלה מחדש. מה נסגר אתו? מה קשור ריסטרט עכשיו? ברור שלא. בשביל מה להפעיל מחדש אם הוא כבר דלוק? יש משהו הרבה יותר חשוב עכשיו לעשות בפייסבוק, מפעילים מחדש אחר כך, או שבכלל לא.

נו מה אנטי וירוס עכשיו? - אין לרבים שמץ של מושג אם מותקן על המחשב אנטי וירוס או אם הוא בכלל מעודכן. זה בסדר, זה לא המחשב של ראש הממשלה, מי ירצה להתקיף אותו? וגם אם יבוא וירוס אפשר כבר לטפל בו לבד, לאחר הלימוד של קרב מגע פעם בטירונות. האמת, שלפעמים קופץ חלון מעצבן, שמודיע על איזה עדכון חדש לתוכנת אנטי וירוס אבל רבים מנפנפים אותו, סתם כי אין כוח לשטויות האלה.

אני "ממקבל" עם כמה אנטי וירוסים  - אם כבר אנטי וירוס, אז למה רק אחד? מתקינים גם נורטון, גם ESET, גם מקאפי וגם AVG על המחשב, שיהיה הכי מוגן שרק אפשר. מוזר, שמאז שעושים זאת המחשב בקושי זז וכל הזמן נתקע. אולי זה קשור לזה איכשהו? נעעע...

בשבילי? רק התקנה באופן אוטומטי – רבים המתקינים תוכנה בוחרים להתקין אותה בצורה אוטומטית, כי למי יש כוח לבחור לבד את הפרמטרים, שרוצים להתקין מהתוכנה ולהסתבך עם זה? ככה גם תמיד מקבלים על הדרך התקנה של צ'ופרים - כל מיני סרגלי כלים ותוכנות נוספות. נותנים לך מתנה, לא תיקח?

כל הקלפים על השולחן – אם אימא הייתה מציצה במחשב היא בטוח הייתה גאה - גם חשבון האי מייל פתוח, גם מאמר שבדיוק נקרא, גם דף תוצאות חיפוש בגוגל, גם עמוד הפייסבוק, גם קליפ ביוטיוב ועוד הרבה דפים, לפחות 15 אם לא יותר. זה מה זה נוח שהכול פתוח מול העיניים. אז מה אם המחשב קצת מתקשה לעמוד בקצב, שיתמודד!  


 



 
 
Bookmark and Share