Telecom News - נבחרו 3 הקב' הזוכות בהאקתון להעצמת נשים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון

נבחרו 3 הקב' הזוכות בהאקתון להעצמת נשים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון

דף הבית >> דעות ומחקרים >> מה חדש באקדמיה? >> נבחרו 3 הקב' הזוכות בהאקתון להעצמת נשים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון
נבחרו 3 הקבוצות הזוכות בהאקתון להעצמת נשים בפקולטה למדעי המחשב בטכניון
מאת: מערכת Telecom News, 21.4.16, 17:15הזוכים

נשים, קדימה, להעז! קבוצת Ollie, שפיתחה בובת ינשוף אינטראקטיבית, היא הזוכה במקום הראשון בתחרות של הקהילה הטכנולוגית להעצמת נשים.

המרתון היזמי הנוכחי - האקתון HackPRO 2016 נערך בפקולטה למדעי המחשב בטכניון בחסות החברות Intel, HPE ו-EMC, במסגרת WomenTechPRO - קהילה טכנולוגית להעצמת נשים הפעילה בפקולטה. בראש הקהילה, שנוסדה ע"י שרי דואק, סטודנטית לתואר שני בפקולטה למדעי המחשב, עומדות בוגרת הפקולטה הדר חסדאי, שעובדת כיום באינטל, וסוניה גנדלמן, סטודנטית לתואר ראשון ועובדת מיקרוסופט.

בשנים האחרונות מתקיימים האקתונים במסגרות ובתחומים רבים, אך HackPRO ייחודי בשוויון מספרי בין גברים ונשים ובכך, שיש ייצוג נשי בכל צוות.

4 השופטים בתחרות: נאוה לוי (אינטל), מאיר פנחסוב (EMC) והפרופ' יובל פילמוס ואיתן יעקבי מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון, בחרו בקבוצות הזוכות מבין 15 קבוצות שהשתתפו.

קבוצת Ollie זכתה במקום הראשון. חברי הקבוצה הזוכה הם קסניה קגנר, ערן צבר, דימה טרושין, יוליה פבלוב, הילה לבבי ומעיין שובל, סטודנטים בפקולטה למדעי המחשב. Ollie הוא ינשוף צעצוע פרוותי אקטיבי, שמגיב למשחק מחשב וגם לאפליקציה, שמותקנת בסמארטפון של ההורה.

במהלך ההאקתון צוידה הבובה במנועי סרבו, ברכיבי ארדואינו ובמסך LCD להודעות.

קסניה קגנר: "מדובר במשחק תקשורתי המורכב מ-3 חלקים. יש משחק מחשב לילד, אפליקציית הורה ו-Ollie עצמו, שנמצא בסביבת הילד. המוטיבציה שלנו הייתה לתת המשכיות לקשר בין הורה לילד גם כשהם לא נמצאים באותו חלל פיזי".

דימה טרושין: "בסופו של דבר ההישג עלה על הציפיות. מלבד הזכייה, התגובות של הקהל והשופטים היו נהדרות, ואחת השופטות אפילו אמרה: 'הבובה הזאת ממש אוהבת אותי'". 

במקום השני זכתה קבוצת ,PlayIt שפתחה אפליקציה הקוראת תווים ומשמיעה אותם,

במקום השלישי זכתה קבוצת EZhear, שפתחה מערכת ללימוד הגייה עבור כבדי שמיעה אחרי ניתוח שתל שבלול.
 
סוניה גנדלמן: "התרבות הקיימת, ולא רק בישראל, דוחפת את הגברים קדימה אל האתגרים, ואת הנשים היא משאירה מאחור. אפשר לראות את זה כבר בבית הספר היסודי, כשהבנים מתווכחים, מתערבים, מצביעים והבנות יושבות בשקט. לבן אומרים: 'אם תתרכז ותתאמץ, תצליח'; לבת אומרים: 'את ילדה טובה, יפה, שקטה'. כך, מדכאים את התעוזה שלה ומעוררים בה חששות ועכבות.

אחר כך בתיכון זה ניכר בהתפלגות המגדרית בין המקצועות הריאליים המוגדרים כ'גבריים', למקצועות ההומניסטים המוגדרים כ'נשיים'. אם את מתעקשת בשלב הזה ללמוד מתמטיקה, הנדסה או מדעים את הופכת את עצמך לחלק ממיעוט, מה שרק מגביר את הקשיים.

את חוששת לטעות, כי הטעויות שלך כמיעוט בולטות יותר. את בטוחה, שהשאלות שלך טפשיות ולכן מעדיפה לשמור אותן לעצמך. בשלב הבא זה יתבטא בצבא ובשוק העבודה: הבחור שלידך יתעקש על קידום ושיפור תנאים ויסתער על כל הזדמנות. אַת לא. זה הרקע להאקתון שלנו, שהאמירה העיקרית שלו: נשים, קדימה, להעז!".  

הדר חסדאי: "להסללה המגדרית בשנים המוקדמות יש השפעות גם באקדמיה. נשים, למשל, אינן נוטות לבחור במסלולים הנדסיים, ואם בחרו, הן נושרות יותר, כי הן הפנימו את התפיסה, שאלו מקצועות 'לא נשיים' ולכן תפרשנה כל קושי כאי-התאמה אישית. כך, הגברים נהנים מתחרות מוגבלת יותר. הגדלת הייצוג הנשי פירושו, כמובן, יותר תחרות, ויכול להיות שזה מפחיד חלק מהגברים.

החדשות הטובות הן, שברגע, שהחל ההאקתון, הכל היה בסדר גם בהיבט הזה. מי שלא מוכן לעבוד על פרויקט יחד עם נשים נשאר ממילא בחוץ. וברגע שהתחלנו נוצרה חממה נעימה מאוד, טבעית מאוד, ממש לא 'האקתון נשים'".

לסרטון המציג את Ollie לחצו כאן

בתמונה למעלה: ערן צבר, קסניה קגנר ודימה טרושין מציגים את Ollie

בתמונה למטה: קבוצת Ollie הזוכה במקום הראשון.

הזוכים
 
 
 



 
 
Bookmark and Share