Telecom News - הפתעה: חברת הייעוץ לעולם התקשורת אגינקס נרכשה ע"י קבוצת ALD

הפתעה: חברת הייעוץ לעולם התקשורת אגינקס נרכשה ע"י קבוצת ALD

דף הבית >> רכישות ומיזוגים >> הפתעה: חברת הייעוץ לעולם התקשורת אגינקס נרכשה ע"י קבוצת ALD
בלעדי: חברת הייעוץ לתחום התקשורת אגינקס מפ"ת (הגדולה מבין חברות הייעוץ בארגון יועצי מערכות תקשורת) נרכשה ע"י קבוצת ALD ותהיה חלק מחברת הבת QPoint. הרכישה מסמלת את השקיעה של תחום הייעוץ העצמאי בעולם התקשורת. 
מאת: אבי וייס, 24.4.16, 22:00ד"ר זיגמונד בלובבנד

קבוצת ALD (ר"ת: Advanced Logistics Development), שנסחרת בבורסה בת"א ועוסקת בייעוץ והדרכות לעסקים וחברות (לרבות באמצעות מכללת ALD), בבעלות ד"ר זיגמונד בלובבנד, (בתמונה), נשיא, מנכ"ל ודירקטור ב-ALD, דיווחה לבורסה על רכישתה של חברת אגינקס ב-2.8 מיליון ש"ח.

הרכישה בוצעה למעשה ב-2 שלבים, שלא ניתן להם פרסום עד כה: בשלב הראשון, שבוצע ביוני 2015, נעשה מזכר עקרונות (שבהמשך בוטל) של 60% ממניות אגינקס תמורת תשלום של 1.5 מיליון ש"ח ופירעון של הלוואת בעלים בסכום של 1.5 מיליון ש"ח נוספים. עסקת המכירה כללה אז גם אופציה לרכישת 40% הנותרים. כעת בשלב השני, הושלמה רכישת 100% ממניות אגינקס. 

הרכישה של אגינקס ע"י קבוצת ALD בוצעה במשותף עם חברת הבת בקבוצת ALD, חברת QPoint, שהיא חברת הנדסה המתמחה במתן שירותי מומחה בתחום פיתוח תוכנה, מערכות מידע והנדסת בדיקות. אגיניקס תהיה חלק בלתי נפרד מ-QPoint אך תשמור על שמה (שהוא עדיין שם של מותג בעולם התקשורת והייעוץ בתקשורת).

הסיבה המרכזית לרכישה: קבוצת ALD בכלל וחברת QPoint בפרט, מקבלים כ-80 עובדים של חברת אגינקס, אנשי מקצוע בעולם הייעוץ של טכנולוגיות התקשורת, ביחד עם רשימת לקחות אסטרטגיים ארוכה, שכוללת משרדי ממשלה רבים וגופים ציבוריים ופרטיים גדולים בכל רבדי השוק.

כל עובדי אגינקס קיבלו כבר הודעות, שהם יוכלו להמשיך ולעבוד בחברה החדשה (הרוכשת אותם), אך המשרדים יועתקו לתל-אביב, שם שוכנת חברת קיופוינט טכנולוגיות (יעברו מפ"ת, שם ממוקמת מזה שנים, חברת אגינקס). אגינקס סיפקה עד היום שירותי תכנון, ייעוץ, ניהול פרויקטים, אינטגרציה ושירותי מיקור - חוץ לפרויקטים ותהליכים טכנולוגיים בתחומים: תקשורת מחשבים, עיבוד נתונים, תקשורת סלולרית, אבטחת מידע, בקרה, בטחון ומתח נמוך. 

מנכ"ל חברת QPoint, יעקב גולפוריעקב גולפורתמונה משמאל), יהיה גם מנכ"ל אגינקס. 

המהלך הזה מסמל תהליך, שהחל והוא כנראה בלתי נמנע, של ירידת קרנם של משרדי הייעוץ העצמאיים לתחומי עולם התקשורת.

כנראה, שאין יותר כסף לייעוץ בלתי מוטה ספקים ויצרני ציוד ופתרונות, שנעשה ע"י חברות ייעוץ עצמאיות, שחברות באימ"ת, ארגון יועצי מערכות תקשורת.

מה שמצליח כיום אלו חברות אינטגרציה ופרויקטים, דוגמת קבוצת ADL.

דוגמה נוספת להצלחה בתחום הזה היא חברת Comm-IT, שגם היא נמצאת בצמיחה יפה בשנים האחרונות, כשיעקב גולפור מנכ"ל QPoint, הוא יוצא Comm-IT (היה בה סמנכ"ל) ומנהל כעת חברה די דומה, שמתחרה בה.

כיום, השוק של פרויקטי התוכנה והאינטגרציה הוא שוק מספיק גדול בישראל. כך, שיש בו מתחרים רבים וחלקם נמצאים בצמיחה יפה. לעומת זאת, שוק חברות הייעוץ העצמאיות בתקשורת, נמצא בגסיסה איטית והיעלמות מהשטח. הייעוץ הופך בתהליך הדרגתי להיות חלק בלתי נפרד מכלל התמחור של הפרויקטים מכל סוג, ולא בתמחור נפרד. הסכום הדי נמוך, ששולם בתהליך רכישת אגינקס ע"י קבוצת ALD (כ-2.8 מיליון ש"ח בתשלומים, שחלקם מותנים בהכנסות... לחברה עם מחזור הכנסות שנתי של כ-20 מיליון ש"ח), מצביע יותר מכל, על ירידת קרנם וחשיבותם של משרדי הייעוץ בעולם התקשורת

רכישה



 
 
Bookmark and Share