Telecom News - היכן גולשים מתחילים לקבל קרוב ל-150 מגה בערוץ היורד בסמארטפונים?

היכן גולשים מתחילים לקבל קרוב ל-150 מגה בערוץ היורד בסמארטפונים?

דף הבית >> חדשות הסלולר והמובייל >> היכן גולשים מתחילים לקבל קרוב ל-150 מגה בערוץ היורד בסמארטפונים?
מדיווחים, שהתחלנו לקבל מקוראים, הם החלו למדוד ביצועים המתקרבים ל-150 מגה סל"ש בערוץ היורד בחיבור סלולרי מהסמארטפון שלהם ברשת פרטנר ברחבי הארץ. מהם התנאים לקבלת ביצועים כאלה ומה קורה ברשתות האחרות?
מאת: אבי וייס, 28.4.16, 19:09Speed test

לפני יותר מחצי שנה חשפנו (כאן), שפרטנר החלה ליישם את ה-20 מגהרץ ב-LTE ברשת שלה (שכיום נקראת רשת PHI, שנתייחס אליה בהמשך הכתבה, רשת משותפת לפרטנר ולהוט מובייל).

כעת אנו מקבלים דיווחים מלקוחות פרטנר על כך, שהם מקבלים ביצועים של קרוב ל-150 מגה בערוץ היורד. 

להלן צילום הביצועים של קורא, שמדד את החיבור שלו ליד בית חולים רמב"ם בחיפה (מקום די עמוס מבחינת משתמשים):

צילום המדידה

הסוד בשיפור הפתאומי בביצועים טמון במכשיר הסמארטפון. במקרה המוצג כאן, הקורא השתמש ב- LG v 10. נתונים דומים התקבלו ממדידה באייפון 6. 

המהירות המכסימלית, שניתן לקבל בפרטנר עם 20 מגהרץ וחיבור מסוג MIMO מהסמארטפון הוא 149.8 מגה סל"ש. התוצאה הזו אפשרית רק אם יש תמיכה ממעבד המצוי בסמארטפון התומך בריבוי ערוצים (MIMO = Multiple In Multiple Out).  

רק בתצורה הזו, המשתמש יכול לקבל עד 149 מגה בערוץ היורד ובמקרה המוצג כאן, המספר הנמדד די קרוב למספר המכסימלי הזה, כי המשתמש היה קצת מרוחק מהאנטנה, להערכתי היה במרחק של כמה עשרות מטרים מהאנטנה ולכן לא הגיע למקסימום (בהנחה שלא היה עומס מיוחד על הסקטור המשדר מהאנטנה, הנחה שלא ניתן לממש אותה במקום הומה אדם כמו אזור רמב"ם בחיפה). את המרחק של המשתמש מהאנטנה רואים בתצלום לפי רמת הקליטה, שהיא 4 מתוך 5  והפינג שהוא 25 מילישניות. 

סיכום התנאים לקבלת עד כ-150 מגה סל"ש בערוץ היורד בסמארטפון שלכם:

א. ברשת ה-LTE חייב להיות ספקטרום בהיקף של 20 מגהרץ (יש את זה כיום רק ברשת פרטנר. ברשתות סלקום ופלאפון יש רק 15 מגהרץ ולכן המשתמשים יכולים להגיע ברשתות הללו למכסימום 110 מגה סל"ש ב-MIMO). 

איך אני יודע כמה מגהרץ יש ברשת, שאליה אני מחובר כרגע ב-LTE? מי ספק הסלולר המהיר בישראל, בעבר, בהווה ובעתיד? התשובות כאן בלינק

ב. הסמארטפון חייב לתמוך ב-MIMO. כמעט כל הסמארטפונים החדשים, שהגיעו השנה לישראל, תומכים ב-MIMO. 

מהם הביצועים התיאורטיים האפשריים בכל רשת סלולרית? איך יודעים את רמת הסמארפון שיש לי? התשובות כאן בלינק

ג. צריכים לעמוד קרוב לאנטנה ושהיא לא תהיה עמוסה. רואים זאת לפי רמת הקליטה והפינג. ככל שהפינג יותר נמוך, האנטנה יותר קרובה והחיבור יותר טוב.

לסיום, כמה מילים על רשת PHI (הרשת המשותפת לפרטנר ולהוט מובייל). למרות ששת"פ האנטנות בין פרטנר להוט מובייל החל לפני יותר משנה, עדיין לא בוצע כל שת"פ ממשי בין הרשתות והשת"פ הזה עדיין במצב של בטא.

למה? כי כל הרעיון הזה של שת"פ אנטנות היה פשוט אידהרן לבאותיוטי, נכתב ע"י פקיד בכיר במשרד התקשורת, שאין לו שמץ של מושג מה זה שת"פ אנטנות סלולר (סמנכ"ל לכלכלה במשרד התקשורת, הרן לבאות, בתמונה משמאל).

הנושא מסובך מדי להסבר במאמר קצר כאן. אך נציין ,שכרגע השת"פ היחיד שאושר ושיצא לדרך, ששמו PHI, הוא בגדר פיקציה. ייקח שנים כדי ליישם את הרעיון הזה. 

די ברור כיום, שהשת"פ הזה לא יתקדם לשום מקום והוא כשלון רגולטורי ענק וגם עסקי וציבורי, בכלל לא מתאים למה שמתפתח בעולם הסלולר בכל מדינות העולם - מלבד ישראל.

כך, הסדר "שת"פ הרשתות הסלולריות" בישראל נולד בתחמון, שהיה כרוך בהמצאות ובשקרים, שנולדו במשרד התקשורת הישראלי, במודל עקום לחלוטין. המודל הזה הוביל את שוק הסלולר היישר לתהום, ללא שום "איכות רשת ואיכות שירות" וללא כל שרידות, תוך הרס מתמשך של רשתות הסלולר. כמו כל דבר פגום, לא הגיוני, חסר בסיס וללא כל שורשים, סופו של דבר כזה - למות.

ההסדר הרגולטורי הזה, שנבנה במיוחד עבור גולן טלקום ומרתון (אקספון-018), משמש מזה יותר משנה רק את פרטנר והוט מובייל ב-PHI, וגם אצלן זה צולע. הסכם "שת"פ האנטנות" השני, שהיה אמור לצאת לדרך בשוק הסלולר הישראלי, היה הסכם"שת"פ פאסיבי" (כך כינו את הבלוף הזה), בין סלקום לפלאפון. גם זה מת

לכן, בשבוע הבא נציג כאן ובצורה מפורטת גישה אחרת לגמרי לנושא שת"פ אנטנות בישראל, כפי שכבר הוצג בקצרה לרגולטורים אך בשבוע שעבר, ע"י מנכ"ל טלזר
 
שת"פ אנטנות



 
 
Bookmark and Share