Telecom News - השקת ענן ה-ERP החדש של אורקל מבליטה את הבעיה שבישראל יש 2 מדינות

השקת ענן ה-ERP החדש של אורקל מבליטה את הבעיה שבישראל יש 2 מדינות

דף הבית >> שירותי עננים ואחסון מידע >> השקת ענן ה-ERP החדש של אורקל מבליטה את הבעיה שבישראל יש 2 מדינות
לקראת יום העצמאות ניתן לראות בברור, שבישראל נוצרו 2 מדינות: מדינת הייטק ומדינת "כל השאר", כשאין כל קשר בין 2 המדינות הללו (המדינה של "כל השאר" נמצאת בהידרדרות מתמשכת, שהחריפה לאחרונה). אורקל נכנסה באיחור לענן בגלל שיריבותיה מזנבות בה חזק.
מאת: אבי וייס, 10.5.16, 11:38צפרה כץ

צפרה כץ, (בתמונה), מנכ"לית משותפת - אורקל, השיקה אמש בסינמה-סיטי בהרצליה, בנוכחות מאות שותפים ולקוחות, את שירותי הענן החדשים של אורקל לתחום ה-ERP.

בכך, השלימה אורקל את המעבר לענן של כל סוויטת הפתרונות שלה והיא מספקת ללקוחותיה גם שירותי SaaS, גם IaaS וגם PaaS.

הפתרונות של אורקל מכסים את כל הפונקציות הארגוניות, שניתן להעלות על הדעת, והם מופעלים בכ-20 Data Centers ברחבי העולם ע"י אורקל, בעננים המחוברים לכ-9 מיליון מפתחים. לענן ה-ERP החדש של אורקל, שהיה עד כה בבטא, הצטרפו כבר למעלה מ-100 ארגונים ובכללם כמה בולטים מישראל ובראשם רפא"ל. לכל שירותי הענן יש לאורקל כבר מעל ל-1,800 לקוחות ברחבי העולם. 

מה שצפרה כץ (וכל שאר הדוברים מאורקל) שכחו לציין זה: הענן של אורקל הוא, למעשה, לא ענן ציבורי אלא ענן פרטי של אורקל (שגם לא נמצא עדיין בישראל), שכל מי שעובר אליו נלכד בו ב"חתונה קתולית".

דהיינו: הלקוח, שיעבור לענן הזה, יצטרך להפעיל מערכת מאוד מורכבת לניהול עננים (ציבוריים, פרטיים והיברידיים), מה שמשבש כל חישוב של ROI. ארגונים נכנסים ל"כאוס עננים". 

בנוסף, בדיוק כמו לארי אליסון, הבוס של צפרה כץ, גם היא לא חסכה בבדיחות ולגלוג על סאפ (SAP), שנתפסת כאיום הגדול על אורקל. לעניות דעתי, היא טועה פעמיים ואולי יותר, בהבנת המצב של עולם שירותי הענן בארגונים:

א. סאפ הייתה לפני אורקל בענן, בגלל שסאפ הבינה את הצורך במעבר לענן לפניה. יתרה מכך, סאפ לא כובלת את הלקוחות לענן פרטי שלה (למרות שיש לסאפ ענן פרטי משלה, כמו לאורקל). ניתן להפעיל את מערכות סאפ כולל SAP HANA בעננים ציבוריים מאובטחים, שהוקמו ע"י צד ג', למשל בעננים של EMC (של חברת Virtustream, כפי שחשפנו כאן), או בעננים של Dimension Data (ב-Med-1 בישראל, כפי שחשפנו כאן), או בעננים של ALU-E, שעברה לשיטה חדשה לגמרי, מתקדמת ומאוד אטרקטיבית של צריכת שירותי ענן (גם בישראל), כפי שחשפנו כאן, ועוד ועוד.

ב. אורקל עברה לענן לא בגלל "תכנית אסטרטגית מדהימה" (כפי שמתארת זאת בכישרון רב, צפרה כץ), אלא בגלל שהמתחרות שלה זינבו ומזנבות בה חזק. המתחרה הגדולה ביותר בעניין זה היא לא סאפ, אלא Netsuite, כפי שחשפנו בהרחבה כאן. חברת Netsuite לא הייתה צריכה לכתוב מחדש את הקוד שלה (כמו אורקל) ולהתאים אותו לענן, כי היא נולדה בענן וחיה בענן. לכן, Netsuite הגיעה תוך זמן די קצר למעל ל-30 אלף (!) לקוחות ארגוניים בעולם, שמפעילים את שירותי ה-ERP אצלה.

לפני כמה שנים, הייתה מחשבה באורקל שהשוק יתחלק בינה לבין Netsuite, שתעסוק בפתרונות ERP לרמת ה-SME והיא תעסוק בארגונים הגדולים, ואף חתמה הסכם שותפות עסקית עם Netsuite. אולם, החלוקה הזו של שכבות השוק - נגמרה מזמן.

ג. Netsuite ביחד עם השותפה העסקית החזקה שלה: סיילספורס, היא הכוח הצומח הכי מהר בארגונים בכל העולם, גם בישראל. אולם, יש מתחרה נוספת לאורקל בארגונים בתחום ה-ERP (חברה שצמחה בישראל) והיא פריוריטי, שגם היא טוענת, שעברה לענן ויש לה כמה אלפי לקוחות (ומעל לאלף מביניהם, כך לדברי פריוריטי, עברו כבר לענן אצלה). 

אם מסתכלים ובוחנים לעומק את לקוחות אורקל (ומתחרותיה) בישראל, רואים מייד שהפתרונות הללו מותקנים בעיקר במה שמכונה "מדינת ההיי-טק". זו מדינה נפרדת לגמרי מכל שאר המדינה, שנתקעה מאחור. למה שאר המדינה נתקעה מאחור? את התשובה לזה הציג פרופ' ירון זליכה, שהופיע בכנס אורקל אמש, בתור "מרצה אורח" ואת התובנות מהרצאתו נציג בכתבה נפרדת. 

רק כדי להדגים מה קורה במדינה, שמחוץ למעגל ההיטק, אתן 2 דוגמאות בולטות המוכרות לקוראי Telecom News: 
  • האגף הגדול והחשוב ביותר במשרד התקשורת (עד המהפך הארגוני, שיחול בקרוב מאוד במשרד הזה) הוא אגף הספקטרום. מדובר באגף ממשלתי חשוב ביותר המתנהל  כולו בפקס. (כן, בפקס. יש טכנולוגיה כזו). זו המצאה שנולדה לפני המון שנים, ממש המון (בסביבות 1840), עוד לפני עידן המחשב והרבה לפני עידן האינטרנט והמון שנים לפני עידן הענן. כך, שלדבר על הטמעת ERP ו-CRM במשרד התקשורת הישראלי, זה נשמע כמו מהתלה לא מוצלחת ל-1 באפריל. 
  • חברות התקשורת הגדולות דוגמת חברות הסלולר הישראליות הגדולות, במקום לקדם את מערכות הליבה שלהן מבית אורקל וסאפ לענן, החליטו ללכת אחורה ולוותר (מטעמים כלכליים) על כל שדרוג והתקדמות לענן, ועברו להסכמים עם חברות מתחרות וזולות (יחסית) דוגמת Rimini Street ו-Spinnaker Support. אם לא שמעתם עליהן, אתם מוזמנים לקרוא את החשיפה הבלעדית שלנו כאן, המתארת כיצד חברות הסלולר הישראליות פשוט איבדו כיוון. לכן, חברות סלולר ערביות משיגות אותן בדור שלם, כפי שחשפנו בהרחבה כאן
שורה תחתונה: גם אם ההכרזה של אורקל הגיעה באיחור של כמה שנים, אורקל עשתה צעד חשוב להעביר את הארגונים לענן, גם בתחום ה-ERP. יש כאן הזדמנות יוצאת מן הכלל לארגונים בישראל, שנתקעו מאחור (למשל: הגופים הפיננסיים למיניהם, ארגונים בתחום התעשייה המסורתית) וגם לעסקים וארגונים ברמת ה-SME, לבצע קפיצת מדרגה ולסגור את הפער של לפחות 10 שנים שנוצר בישראל בתחום ה-ERP מול העולם המערבי. 
 
לוגו אורקל



 
 
Bookmark and Share