Telecom News - נחשפו 7 סטארטאפים ב-IDC (המרכז הבינתחומי) בתחרות Pitch Night

נחשפו 7 סטארטאפים ב-IDC (המרכז הבינתחומי) בתחרות Pitch Night

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחשפו 7 סטארטאפים ב-IDC (המרכז הבינתחומי) בתחרות Pitch Night
סיום מחזור יזמות במרכז הבינתחומי בהרצליה (IDC), היה חגיגת סטארטאפים ותחרות תחת השם: IDC Pitch Night בה נחשפו 7 סטארטאפים חדשים, שעלו לגמר ושהוקמו במסגרת IDC Entrepreneurship Club, מיזמים פורצי דרך, שעמדו לבחירה בפני חבר מנטורים, משקיעים וקהל רב של מפתחים ויזמים. 
מאת: אבי וייס, 14.5.16, 17:03רון קמחי

ביום 9.5.16 בערב מרשים ומאורגן למופת בהשתתפות מאות מפתחים ויזמים נלהבים, משקיעים ומנטורים, התקיים האירוע השנתי במרכז הבינתחומי בהרצליה (IDC) תחת הכותרת: IDC Pitch Night, שבו הציגו 7 מיזמים, שעלו לגמר מבין עשרות רבות של מיזמים, שנולדו במהלך שנת הלימודים, במסגרת IEC (ר"ת: IDC Entrepreneurship Club).

רון קמחי, (בתמונה), מנהל IDC Pitch Night: "זה האירוע החמישי של Pitch Night ב-IDC וזה האירוע הגדול ביותר, שהתקיים בתחום היזמות במכללה. אנו מציגים היום סטארטאפים, שנמצאים בשלבים מוקדמים של חיי היזמות שלהם, מיזמים מבטיחים, שבחרנו בעזרת צוות IEC, המנטורים, המדריכים והמשקיעים המלווים אותנו.

ביחד בחרנו את 7 המיזמים, שיעלו לגמר. לתחרות ניגשו עשרות מיזמים ולא היה קל לבחור את הטובים ביותר מביניהם. תודתי לכל נותני החסות לאירוע, שבלעדיהם לא יכולנו לקיים את האירוע הזה ולחלק פרסים כספיים ואחרים לסטארטאפיסטים".

לפני בחירת הזוכים ניתנה הרצאה מרתקת של מישל פולר (Michell Poller): איך מתגברים על פחדים

7 הסטארטאפים, שעלו על הבמה ונחשפו לציבור בפעם הראשונה:

1. Simplify - דרך חדשה לצרוך מידע, במיוחד ע"י צעירים. המחקרים מראים, שצעירים לא אוהבים לקרוא הרבה ויש להם חוסר ריכוז מובנה. לכן, לוקחים כל טקסט והופכים אותו לדף קצר, מהיר לקריאה ומלווה בתמונות גדולות. זה מתאים לכל תוכן חדשותי או כל תוכן, שיכול להיות מאוד ארוך. מתלווה לתוכן שאלון קצר המשמש כמשוב ולהגברת הקשר בין הקורא והתוכן, שקרא בקצרה. 

2. VTrack - משתמשים במידע להיכן עיני האדם מופנות, בעת שהוא מסתכל. זו טכנולוגיה חדשה לגמרי של זיהוי תנועות עיניים, תנועות המסוגלות להפעיל תפריטים במסך וירטואלי המוצג מול עיני המשתמש בכל מקום ויכולת לבצע מטלות אוטומטיות מעל לכל מסך. 

3. SoluPix - פיתרון ויזואלי למוקדי שירות לקוחות ומוקדי תמיכת לקוחות. המערכת הזו מונעת שליחת טכנאי אל הלקוח במקרים בהם ניתן לפתור אותם מרחוק, ע"י כך, שהלקוח המתקשר מצלם בסמארטפון שלו את הבעיה, שנתקל בה. הפתרון מופעל כבר בחברת וריפון, מה שהוריד כבר כ-30% מביקורי הטכנאים אצל הלקוחות, חיסכון כלכלי מאוד משמעותי. היתרון בפתרון החדש הזה: אין צורך בכל אפליקציה אצל המתקשר, שולחים לו SMS המפעיל את המצלמה והמכשיר שולח את התמונה מהסמארטפון ישירות לאיש התמיכה. השירות נמכר כבר במודל ה-SaaS וזוכה להצלחה מהיום שעלה לאוויר, ממש החודש. 

4. Tmate - פותרים את הבעיה בה מתקני ספורט קיימים וזמינים אבל כמעט ולא מנוצלים. יש כ-4,700 מתקני ספורט עירוניים בישראל, שרוב הזמן עומדים ריקים. הפתרון מתאים לכל אולם, גם לאולמות הרצאות וכד', שבהם יש לתאם את ניצול האולם מול הביקוש.

5. Agro-Future - מפתחים פתרון ליצירת אוכל מגידולים עירוניים בערים שבהן האוכלוסייה גדלה בקצב מהיר. פותרים את הצורך של תאורה מלאכותית ומורידים דרסטית את העלות של ההתקנה של "משתלות עירוניות" ומאפשרים לייצר חקלאות בתוך שטח עירוני, לרוב על הגגות של הבתים. עורכים כעת ניסוי בתל-אביב. 

6. OFFr - לאור העובדה, שהסמארטפונים ממלאים את חיינו ואנו מפעילים אותם גם בזמן שלא צריך (למשל בנהיגה ובעבודה), היזמים פיתחו מערכת של השתקת המכשיר והפיכתו ללא פעיל, תוך הטלת משימות על המשתמש. אם המשתמש עומד במשימות של אי שימוש הוא מקבל נקודות המומרות בהמשך לקופונים ולמתנות. בשלב ראשון היזמים פונים למקומות עבודה, שבהם יש נכונות לבצע שינוי בהרגלי השימוש של הסמארטפונים הקיימים אצל העובדים, כדי להעלות את פיריון העבודה ולצמצם את גורמי "הסחת הדעת" של העבדים בעת עבודתם.

7. MonkeyBoard - פתרון לימוד מהיר של שפות באמצעות הסמארטפון. זו מקלדת המותקנת בסמארטפון ופועלת על כל טקטס, שנכתב בסמארטפון, ובכל טקסט מקבל המשתמש 3 מילים מתורגמות לשפה, שהוא רוצה ללמוד. כך, המשתמש לומד תוך כדי תנועה, עם מינימום זמן המשמש ללימוד של 3 מילים בלבד בכל פעם שהוא מקליד על המסך, בכל אפליקציה.

בבחירת השופטים זכו:
מקום שלישי: OFFr.
מקום שני: Tmate.
מקום ראשון: Agro-Future. 

בתמונה: היזמים עם צוות IEC: 
היזמים מ-IDC



 
 
Bookmark and Share