Telecom News - הסטארטאפ TAP הישראלי משיק רצועה לבישה ההופכת את האצבעות למקלדת

הסטארטאפ TAP הישראלי משיק רצועה לבישה ההופכת את האצבעות למקלדת

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ TAP הישראלי משיק רצועה לבישה ההופכת את האצבעות למקלדת
הסטארטאפ TAP הישראלי משיק רצועה לבישה ההופכת את האצבעות למקלדת
מאת: חיים חביב, 15.5.16, 23:18 TAP

היזם, שהקים את פאוארמט, חשף את TAP - מקלדת מהפכניתWearable Keyboard המחליפה את המקלדת המסורתית ומאפשרת להקליד בכל מקום ועל פני כל משטח, תוך התממשקות לסמארטפון וטאבלט. הצפי שהיא תספק בעתיד חוויה של מציאות וירטואלית-VR.

משרדי טאפ סיסטמס מצויים בנווה אילן, סמוך למשרדי חברת פאוורמט, ובסן פרנסיסקו. החברה הוקמה ב-2015 ע"י רן פוליאקין, היזם שהקים את פאוארמט, דייויד שיק וסברינה קמני.

TAP System פיתחה את מקלדת ה-Tap - רצועה לבישה (Wearable Keyboard) לכף היד, שהופכת את האצבעות למקלדת ומאפשרת הקלדה בכל מקום, על גבי כל משטח.  

מקלדת Tap, שפועלת בטכנולוגיית בלוטות', ניתנת להפעלה ביד אחת. ההקלדה מתבצעת בהקשה על כל משטח - על גבי הגוף, על שולחן, אפילו על גבי פחית בירה במפגש בפאב...בכל מקום ובכל זמן וגם כאשר הידיים עסוקות, למשל, בזמן רכיבה על אופניים או משחק עם הילדים, בעת בישול במטבח ועוד.

ההקלדה מתאפשרת ע"י קישור בין צירופי הקשות עבור אותיות האלפבית השונות במגוון שפות, בשלב הראשון באנגלית ובשלב מאוחר יותר תוצע גרסה בעברית ואפילו ביפנית. השימוש במקלדת מאפשר הקלדת סוגים שונים של תווים וסימנים, כולל טקסט, מוזיקה ומשחקים. 
המקלדת מאפשרת הקלדה מהירה, מדויקת, ללא צורך בקשר עין עם משטח ההקלדה. באמצעות טכנולוגיית הלבישה, המקלדת מתממשקת ומשדרת פקודות ומידע למכשירים שונים כגון סמארטפון, טאבלט, טלוויזיה חכמה ומחשב.

הטכנולוגיה פועלת באמצעות שידור קוד, שנקבע עפ"י צורת ההקשה של האצבעות על פני המשטח. הטכנולוגיה פותחה במיוחד כדי לאפשר תקשורת בלתי נראית, שעונה על הצרכים של מציאות ומדומה ווירטואלית-VR ושאר טכנולוגיות ניידות. מקלדת ה-TAP מספקת מענה ייחודי גם לבעלי לקויות ראיה ועיוורים, שיכולים כעת לתקשר באמצעות התקנים ניידים בקלות כמשתמש רגיל.

בשלב ראשון תכלול מקלדת Tap חבילת יישומים הכוללים את מערכת הלמידה להקלדה-TapGenius, שמבוססת על משחק ומארגנת את אותיות הא' ב' בסדרות וסטים קלים לשינון. כך, שתהליך הלימוד אורך כשעה-שעתיים בממוצע. כמו כן, כוללת החבילה יישומי שליחת הודעות טקסט, מוזיקה ומשחקים. במטרה להגדיל את הערך לצרכנים החברה תשתף פעולה עם מפתחי תוכנה ותשיק בקרוב ערכת פיתוח חינמית, שתהווה עבורם פלטפורמה זמינה לפיתוח יישומים מגוונים עבור המקלדת, כולל עבור מגזרים ואזורים גיאוגרפיים חדשים.

רן פוליאקין, יזם ומייסד שותף ב-TAP System: "אנו צופים, שמקלדת Tap תהפוך לסטנדרט התקשורת של העתיד. הדור הבא שאחרי מסכי ה-,Touch שתספק חוויה אולטימטיבית של מציאות וירטואלית-VR ותחליף את כל השיטות המיושנות של הזנת טקסט, לרבות המקלדת המסורתית והכתבה קולית.

הטכנולוגיה הלבישה נועדה למצות את המיומנות והארגונומיה של היד האנושית כאמצעי תקשורת. מדובר במקלדת נוחה לשימוש, ללא תלות באביזר הקלדה או משטח הקלדה ספציפי המאפשרת עשרות רצפי הקשה וצירופים היוצרים אותיות, סימני פיסוק וסמלים כמו גם תווי מוזיקה, פקודות משחק וכל פלטפורמת תקשורת אחרת.

באמצעות השחרור ממקלדת פיסית, אנו נותנים מענה לבעיות מרכזיות הקיימות היום, למשל, כאשר המשתמש נמצא בפעילות או בתנועה ואין באפשרותו להקליד על גבי מקלדת פיסית. בנוסף, כולנו מתמודדים עם  טעויות ההקלדה רבות הנגרמות מהקשה לא נוחה של האותיות הצפופות, בעיקר במכשירים ניידים.

ולבסוף, אנו מציעים פתרון חלופי יעיל ופשוט לפקודות הקוליות המשמשות את המשתמש במכשירים מתקדמים, כגון iWatch, גוגל גלאס וכד'. ההקלדה הקולית מהווה את המחסום העיקרי היום עבור המשתמשים כיוון שהיא לא מדויקת ומביכה את המשתמש, בעיקר כאשר הוא נמצא במקום ציבורי.

על מנת למצות את מלוא היתרונות של מקלדת Tap כאמצעי התקשורת של העתיד, חשוב לבנות אקוסיסטם של משתמשים, מפתחים, התקנים תואמים ויצרני התקנים, שיניעו את ההתנסות והאימוץ של הטכנולוגיה. לשם כך אנו פועלים במספר מישורים: ניסוי ציבורי ובדיקת בטא בעמק הסיליקון, שיחל בקרוב באמצעות מיזם ציבורי שיתופי, שימחיש את היתרונות והיישומים המציאותיים של יכולות שיגור ההודעות של Tap, שילוב הטכנולוגיה בקווי מוצר של יצרני ציוד ושיתוף הפעולה המתוכנן עם מפתחי תוכנה.

אנו חוזים, שבעתיד הקרוב Tap תהווה טכנולוגיה סטנדרטית בתחום התקשורת, לרבות טכנולוגיה לבישה, מציאות רבודה ומציאות וירטואלית באמצעות שפה ומערכת אחידה להזנת נתונים. זמינות רחבה יותר של Tap צפויה להתממש לקראת סוף 2016".

לצפייה בסרטון הדגמה ר' כאן וכאן.

TAP



 
 
Bookmark and Share