Telecom News - הסטארטאפ המפתיע לקופסאות שימורים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה

הסטארטאפ המפתיע לקופסאות שימורים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> הסטארטאפ המפתיע לקופסאות שימורים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה
הסטארטאפ המפתיע לקופסאות שימורים שיצא מהמרכז הבינתחומי בהרצליה 
מאת: מערכת Telecom News, 20.5.16, 07:30DRYCAN

כשכל השוק מחפש פתרונות בתחומים כמו סייבר, IoT, משקפי VR ועוד, הסטארטאפ DryCan, שמקורו במרכז הבינתחומי בהרצליה, החליט לפתור בעיה בתחום שונה לחלוטין - קופסאות שימורים.

לכמה מכם, לפחות באיזשהו שלב בחיים, עברה המחשבה כשפתחתם קופסת שימורים של טונה, תירס , מלפפון או אפילו זיתים - שמשהו פה לא בסדר… משהו חסר.. .האופן, שבו ניקזתם את הנוזלים, כנראה היה מאולתר, מלכלך וממש מאתגר (לנקז את הנוזלים ולשמור, שהתכולה לא תישפך החוצה - זה באמת מאתגר).

פה נכנסו לתמונה צמד היזמים מתן קוך וגל ארגמן, (שניהם בתמונה בתחתית הכתבה), המייסדים של DryCan.
 
הסטארטאפDryCan  פיתח ורשם פטנט עולמי, שמכניס חדשנות בתעשיית השימורים השמרנית והמסורתית (החידוש האחרון בתחום היה ה'פתיחה הקלה' - לפני 25 שנה) - מסננת נוזלים ייחודית, שמגיעה כבר Built-in בתוך הפחית, ובכך משדרג משמעותית את חווית המשתמש והופכת את הליך ניקוז הנוזלים לנוח, נקי ובטוח יותר.

מראיון קצר, שערכנו איתם, הבנו איך כל הסיפור התגלגל מרעיון, לגיוס חצי מיליון דולרים עד לחתימה על הסכם היסטורי עם חברת קניאל:

גל ארגמן, מייסד משותף (בתמונה משמאל)גל ארגמן: "הכל התחיל כאשר פתחתי קופסת טונה בגיל 16. ניסיתי לסחוט את השמן מחוץ לקופסא ונחתכתי מהקצוות החדות של הפחית. ברגע הזה הבנתי, שצריך למצוא לזה פתרון.

6 שנים לאחר מכן קיבלתי טלפון ממתן, חבר ילדות, שבביטחון מוחלט אמר לי: 'זוכר את הרעיון של הפחיות שימורים? כאשר אחזור לארץ – נרוץ על זה".

מתן קוך, מייסד משותף (בתמונה משמתן קוךמאל): "במשך 5 חודשים שהייתי באוסטרליה, שמעתי וספגתי המון מהאוסטרלים על תחום הפטנטים, היבוא והיצוא מסין.

התחלתי לחשוב ברצינות על הרעיון של גל מגיל 16 ונפל לי האסימון - אין מצב, שפעולה כל כך טריוויאלית כמו לאכול תכולה של פחית שימורים - תהיה חייבת להיות מלווה בלכלוך, אי נוחות וסיכוי להיפצע. חייבים לשנות פה משהו.

פתחנו חברה, פיתחנו מוצר ראשוני, חברנו אל אבאבי יביןי יבין, מנטור בתכנית "מומנטום" במרכז הבינתחומי בהרצליה (IDC), (בתמונה משמאל), ויוני שיינין, שכיום הם שותפים ודירקטורים פעילים בחברה, גייסנו חצי מיליון דולרים ממשקיע שהוא יזם ותעשיין. לאחרונה, בחודש שעבר, חתמנו על הסכם בלעדיות ל-10 שנים עם חברת קניאל תעשיות א.ט.ג.,(אירוע החתימה בתמונה בתחתית הכתבה), והחברה כעת במגעים עם יצרנים באירופה ובארה"ב כדי להפיץ את הפטנט 'הכחול לבן' , מחוץ לישראל".

בחודשים הקרובים, המסננות המתקדמות של DryCan תוטמענה בפס הייצור של ממלאי השימורים בארץ ולקוחות הקצה, שצורכים מאות מיליוני פחיות שימורים בארץ, ירכשו את פחית השימורים כאשר תחכה להם הפתעה בפנים – מסננת, שתהפוך את חווית ניקוז הנוזלים לנוחה, בטוחה ונקייה יותר. הטמעת הפתרון תהיה כסטדנרט בתעשיית פחיות השימורים המסורתית.

ה-DryCan פותח ומיוצר בארץ מחומר גלם תוצרת ישראל וקיבל את כל האישורים הנדרשים ממכון התקנים ומכון הגומי (שעומד בתקנים של הרגולטור האירופי וה-FDA).

אבי יבין, דירקטור בסטארטאפ DryCan: "אני משבח את המייסדים על חוסר ההתפשרות בדרך הארוכה, על הנמרצות ועל כך, שהשכילו לרתום לדירקטוריון את 'בעלי השיער הלבן' השילוב של הניסיון שלנו עם הרצון והשאיפות של הצעירים מביא את החברה לתוצאות מרשימות באווירת עבודה יוצאת דופן".
.  
 
DRYCAN
 
בתמונה: מתן קוך (משמאל) וגל ארגמן (מימין), המייסדים של DryCan.
 
בתמונה למטה: טקס החתימה עם חברת קניאל א.ט.ג. באפריל 2016: אבי יבין והמייסדים גל ארגמן ומתן קוך משמאל.
טקס החתימה



 
 
Bookmark and Share