Telecom News - נחשפו 6 סטארטאפים שהמשותף להם: יוזמות המנוהלות ע"י נשים - אימהות

נחשפו 6 סטארטאפים שהמשותף להם: יוזמות המנוהלות ע"י נשים - אימהות

דף הבית >> חדשות סטארטאפים >> נחשפו 6 סטארטאפים שהמשותף להם: יוזמות המנוהלות ע"י נשים - אימהות
פורום יזמיות בשיתוף Google Campus for Moms ערכו ערב, שהוקדש כולו ליזמיות - אימהות, שיזמו ומנהלות את המיזם שלהן בתקווה להיות "הדבר הגדול הבא". לדברי השופטים - משקיעים, היזמיות-אימהות ב-6 המיזמים, שנבחרו לגמר, התעלו הפעם מעל לרמה המוכרת של סטארטאפים בישראל.
מאת: אבי וייס, 23.5.16, 06:50פורום יזמיות - אמהות

פורום יזמיות, שהוקם ביוזמתן של הילה אוביל-ברנר (בתמונה משמאל, נמצאת בימין התמונה), וטל שריג-אברהם (בתמונה משמאל נמצאת מצד שמאל), שמונה כיום מעל ל-1,200 יזמיות (ואמהות גם יחד), בשת"פ עם חברת גוגל ביוזמה המכונה: Google Campus for Moms, ערכו Pitch Night לחשיפת מסיימות המחזור של היזמיות-אמהות.

באירוע גם נחשפו המיזמים של חנה רדו, יזמית סדרתית, שמריצה כעת את "מקאן ואלי" המצליח במצפה רמון, את "מדבר 19" במצפה רמון, שיצא לדרך לפני מספר חודשים וכבר זוכה להצלחה, ומשמשת כנשיאת ארגון סופרסונס אותו יזמה, לקידום נשים מובילות בכל התחומים. חנה היא סגנית יו”ר ומנהלת עסקים ראשית בקבוצת מקאן.

האירוע, שהתקיים ביום 17.5.6 בבית גוגל בת"א, משך אליו מאות יזמיות נלהבות, משקיעים ומנטורים (בתמונה למטה). צוות השופטים, שסיפק משוב מיידי ליזמיות (בתמונה למטה) כלל את: יזהר שי, נמרוד לב, ענת סגל, נמרוד מאי ומורן בר

הילה אוביל-ברנר (בתמונההילה אוביל-ברנר משמאל): "אנו נמצאות בסיום המחזור החמישי של קמפוס תל-אביב לאימהות בחסות גוגל. כשיצאנו לדרך לא חלמנו, שנגיע להיקפי פעילות כאלה הקיימים היום. אני שמחה ונלהבת לראות כאן כל כך הרבה יזמיות, שותפים לדרך, משקיעים ומנטורים, שמסייעים ליוזמות הללו לצאת לדרך.

טל ואנוכי, שמנהלות את הרעיון, לומדות כל מחזור דברים חדשים, שניישם במחזור היזמיות הבא. יש לנו הזדמנות נהדרת להכיר יזמיות מוכשרות המגיעות אלינו מכל רחבי הארץ.

ארגון היזמיות, אותו הקמתי כדי לקדם את רעיון היזמות של אימהות, מתקרב לכ-1,300 חברות וביצענו עד כה מעל ל-400 אירועים קטנים וגדולים, כאשר במרכז אנו מציבות תמיד את היזמות והנשים. ממה שאנו רואות, הפרויקט בגוגל תל-אביב מוביל לשינויים משמעותיים בחיים של הנשים המגיעות ליזום כאן במסגרת, שהותאמה לנשים אימהות. 

המחזור הנוכחי היה מחזור מיוחד, גדול מכל קודמיו ,שכלל כ-80 נשים ובחרנו להציג בגמר רק 6 מיזמים, שנראו לנו הבשלים ביותר להצגה ולחשיפה למשקיעים". 

טל שריג-אברהם (בתמונה משטל שריג-אברהםמאל): "את ההשראה ליזמות שלי אני מקבלת מהילדים שלי. הרעיון להתחבר לגוגל הגיע מהמקום, שראינו את החלל בקמפוס גוגל באירועים ללא מספיק נשים יזמיות.

נשים בעלות הכשרה טכנולוגית הן כ-25% מהשוק אבל רובן עוזבות די מהר את התחום. לכן, אנו מוצאים שרק 9% מהמיזמים בישראל הם של נשים. אולם, מצבנו טוב יותר מהמצב בארה"ב, שם רק 8% מהמיזמים הם של נשים.

לכן, החלטנו לעודד כאן בישראל יזמיות, במיוחד יזמיות אמהות, שתראינה את היזמות כחלק מהמשפחה, מה שמאפשר קיום של נשים ממציאות לצד נשים אימהות, בלי כל סתירה בין המצבים. 

הדבר הכי חשוב, שאנו בונות, זו הקהילה, שכיום היא מאוד גדולה וכוללת גם משקיעים, מנטורים ומרצים בתחומים מגוונים. הקהילה ממשיכה לגדול ואנו קוראות לכי מי שמרגישה, שיש לה יוזמה וחלום להגשים, להגיע אלינו ולהצטרף לקהילה. מהנסיון, שנצבר אצלנו, יש מיזמים, שכבר גייסו השקעות די יפות ויש מיזמים, שזכו בתחרויות בינלאומיות ואנו מרגישות, שהדרך שלנו מצליחה.

הרעיון של קמפוס לנשים אמהות יזמיות התפשט לכל העולם וכעת יש כבר כמה קמפוסים כאלה, שאנו משתפות איתם פעולה ובכלל זה ב: לונדון, ספרד, דרום-קוריאה, פולין וארה"ב. במחזור הזה היה קשה לבחור את המיזמים להצגה, מכיוון שהיו במחזור הזה המון רעיונות מעניינים ומבטיחים". 

ששת המיזמים שנחשפו
  1. Design Matcher (זיוונית כץ) - מיזם העונה על הצורך לחבר בין מעצבים לבין רהיטים ופריטי ציוד מתאימים לעיצוב. הפתרון מיועד בעיקר לבעלי עסקים בלי נוכחות אינטרנטית. השיטה: צילום הפריטים ע"י בעל החנות בסמארטפון שלו והעלאתם לאתר. זה יוצר קשר ישיר בין המעצבים ובעלי העסקים. פיילוט יושק באוגוסט בתל-אביב.
  2. Floating Market (ליאת פרידמן) - זירת מסחר בין שייטים. מספק יכולת לאתר בעלי מקצוע הנותנים שירותים לשייטים. התחום הזה הוא בעייתי ובלתי מכוסה בכל העולם, שוק של 5 מיליון בעלי סירות. התשלום לבעלי המקצוע נעשה דרך המערכת, כולל מתן משוב ודירוג בעל המקצוע. יוצאים בהשקה של המיזם די בקרוב.
  3. ChippedIn (תמר קולבי-קהתי, נועה זהבי-רז) - מערכת המספקת פתרון למתן מתנות בגישת ה-Crowdsourcing. במיוחד מתאים למתן מתנות לאימהות אחרי לידה. הפתרון מתמקד בשוק האימהות לתינוקות בארה"ב. 
  4. Commo (לי הדר, ליאת ורדי-בר) - אפליקציה לניהול קהילות. הפלטפורמה נועדה למנהלי קהילות, בגלל שהפלטפורמות הקיימות מאוד מוגבלות ולא מספקות את מה שמנהלי קהילות צריכים. 
  5. Crowd Value (רותם חוכמה) - מערכת לגיוס תרומות בדגש על מוסדות: רפואה, אקדמיים ומחקר. בניגוד לגיוס תרומות רגיל, שבו יש כ-35% עמלה למגייסים, במערכת הזו יש רק 15% עמלה ואיסוף התרומות נעשה בשיטות המוכרות בעולם ה-Crowd Funding. המערכת היא White Lable למוסדות וממותגת לפי רצון וצרכי כל מוסד. פיילוט מתבצע באגף נשים ויולדות במרכז הרפואי על שם אדית וולפסון בחולון.  
  6. MovinGame (יעל תמר) - מערכת המיועדת לספק כושר וחיים בריאים לילדים משמינים. המערכת משתמשת במדעי ההתנהגות כדי לפתח משחקים לילדים, משחקים, שיאתגרו אותם לחיים בריאים יותר, באמצעות אפליקציה בסמארטפון. המיזם יצא לדרך עם התמקדות בשוק האמריקאי. 
תמונת הקהל באירוע:
הקהל באירוע

תמונת השופטים (המשקיעים) באירוע: 
השופטים



 
 
Bookmark and Share